Kosttilskudd?

Har fått omvendt beskjed :eek: Folaten virket ikke sånn som den burde hvis man tar den så sent. Derfor anbefalte de at man tok det en stund før man ble gravid. Helst så fort man prøvde på å få barn.. Blir helt surrete til tider jeg, når det er så mye forksjellig som blir sagt.

Åå, det har jeg aldri hørt før. :) Jeg begynte å ta det med engang jeg fant ut jeg var gravid, og fikk beskjed om å forstsette med det til jeg når 3 måneder. Men jeg skjønner deg godt, man blir helt tullete av forskjellige beskjeder overalt, er ikke alltid man vet hva man skal forholde seg til da. :p

Her er en studie som går på bruk av folat og nevraldefekter, da spesifikt autismespekterforstyrrelser, for de som er interesserte i slikt. Den oppsummerer med at det er noe mer sannsynlighet for autisme dersom man ikke tar folat. Ingen direkte link selvsagt, men en av flere ting som kan ha påvirkning.

Ja, jeg vet jeg er nerd... :p

http://jama.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1570279

Hvor får du kjøpt den?

på apoteket :)

hæææ?? skal man ikke ta folat hvis man ikke har tatt det lenge før svangerskapet?! jeg begynte i uke 4-5... :/

Man skal alltid ta folat når man vet man er gravid, til uke 12:) Gjerne før en graviditet og, men de fleste starter når de finner ut de er gravide!

trudde folaten skulle minske sjangsen for ryggmargsbrokk?

Man skal alltid ta folat når man vet man er gravid, til uke 12:) Gjerne før en graviditet og, men de fleste starter når de finner ut de er gravide!

fikk beskjed av jm igår at jeg godt kunn gå på det enda lenger. jeg er straks 12 uker.. :)

Ja jeg skrev akkurat om det i et annet innlegg, kan ta det hele tiden, det er jo et b vitamin som er vannoppløselig:) I andre land tar de det hele graviditeten:) så bare å ta!

Jeg tar også den gravidpakka kjøpt på apoteket, med både folat, tran og noen vitaminer (men er dessverre litt for flink til å glemme det innimellom)

Tar også gravidepakka (som en får kjøpt på apoteket) men nå er jeg tom, ferdig med uke 12 og så lurer jeg på: trenger jeg folat utover i svangerskapet? Det er den blåbærpilla som inneholder folat, og den smaker pyton! (B-vitaminer smaker ikke godt...)
Den hvite pillen inneholder kalsium og en del andre mineraler. (Synes jeg å huske. Kan godt være jeg tar feil, men jeg lurte virkelig på hvorfor blåbærpiller skulle smake sååå forferdelig)

Men, nå er jeg altså tom for pillene og lurer på hva jeg skal gå inn for nå. Fortsette med gravidepakka, eller drikke sanasol og evt noen små folatpiller. Noen som har noen gode tips?
hilsen ei fra oktobergruppa

Tar også gravidepakka (som en får kjøpt på apoteket) men nå er jeg tom, ferdig med uke 12 og så lurer jeg på: trenger jeg folat utover i svangerskapet? Det er den blåbærpilla som inneholder folat, og den smaker pyton! (B-vitaminer smaker ikke godt...)
Den hvite pillen inneholder kalsium og en del andre mineraler. (Synes jeg å huske. Kan godt være jeg tar feil, men jeg lurte virkelig på hvorfor blåbærpiller skulle smake sååå forferdelig)

Men, nå er jeg altså tom for pillene og lurer på hva jeg skal gå inn for nå. Fortsette med gravidepakka, eller drikke sanasol og evt noen små folatpiller. Noen som har noen gode tips?
hilsen ei fra oktobergruppa
Jm sa det va greit :)

Back
Topp