Kosttilskudd for gravide

Skattemamma

Forumet er livet
VIP
Jeg tar disse nå:

Men har hørt at man bare trenger ta slike i 1. trimester.. tar dere noe annet etter 1. trimester eller bare slutter dere helt? [8|]

Litt usikker på hva jeg skal gjøre, jeg...

tenker jeg skal skaffe meg det kost tilskuddet som heter (tror det heter)
"ammede" fra nycoplus

ORIGINAL: turteldue

"ammede" fra nycoplus

Hvorfor det? Du ammer ikke?

Jeg har kjøpt den for gravide som er fra nycoplus tror jeg.
Flere av pillene brakk jeg meg av, så tok de bare en dag[&:]

Eg gjekk på det samme kosttilskuddet som du går på, men ga meg når eg var 12 veker på vei. Tar ikkje noke no. Jordmor sa til meg at tran var egentlig viktigare enn vitaminer, så tenkte eg skulle prøve på det når kvalmen gjer seg.

ORIGINAL: maltesers

"ammede" fra nycoplus

kan brukes fra trimester 2

ORIGINAL: maltesers

"ammede" fra nycoplus

kan brukes fra trimester 2

Skjønner!

Jeg brukte "Lifeline Gravid" men nå tar jeg bare omega 3..

tar bare møllers dobbel nå! [:D] prøvde meg på tran, men gikk og gulpa hele dagen så ga opp..

Må bare stålsette meg å begynne å ta omega kapsler igjen...[&:] I min kvalme periode klarte jeg å dytte nedpå ett par stk som jeg gikk å spydde og gulpa på hele dagen, og det var helt fælt.. Siden har jeg ikke klart å ta de desverre. Men skal prøve å ta begynne å ta de igjen, rett før sengetid.
Ellers går det i jerntabletter og C-vitaminer da jeg har jernmangelanemi.

ORIGINAL: Sienna3

Må bare stålsette meg å begynne å ta omega kapsler igjen...[&:] I min kvalme periode klarte jeg å dytte nedpå ett par stk som jeg gikk å spydde og gulpa på hele dagen, og det var helt fælt.. Siden har jeg ikke klart å ta de desverre. Men skal prøve å ta begynne å ta de igjen, rett før sengetid.
Ellers går det i jerntabletter og C-vitaminer da jeg har jernmangelanemi.

jeg må ha jern og c-vitmaniner uten om og...

jeg tar folat og møllers dobbel... hehe[:D]

Folat har jeg tatt litt av før uke 12, men trenger ikke ta de lenger enn uke 12.

Tran klarer jeg ikke, så her prøver jeg å få i meg trankapsler hver dag. Men nå er det jammen ikke lett[:'(]

Har tatt folat hele veien, men aldri før hørt om at man må ta tran?
Nå tåler ikke jeg det faktisk, he he, så kan ikke ta det uansett.. Men hva hjelper dette for?[:)]

ORIGINAL: honning84

Nå tåler ikke jeg det faktisk, he he, så kan ikke ta det uansett.. Men hva hjelper dette for?[:)]

Utviklingen av hjernen osv. Så det er viktig å ta det. Men snakk med legen din hva hva du kan ta siden du ikke tåler tran.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Utviklingen av hjernen osv. Så det er viktig å ta det. Men snakk med legen din hva hva du kan ta siden du ikke tåler tran.

Aha, takk for svar[:)]

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

Aha, takk for svar[:)]

Bare hyggeligt[:D]

ORIGINAL: missmoe

Noen her som vet om "lifeline-for gravide" er for å ta under hele svangerskapet, eller kun for 1.trimester?

det står faktisk bare første trimester på den pakka, og når barnet er født anbefaler de Lifeline Ammende.
vet ikke hva jeg skal gjøre jeg da, for vet at det er anbefalt med omega 3, men jeg gulper av alle utenom den i Lifeline pakka

ORIGINAL: FruStina

ORIGINAL: missmoe

Noen her som vet om "lifeline-for gravide" er for å ta under hele svangerskapet, eller kun for 1.trimester?

det står faktisk bare første trimester på den pakka, og når barnet er født anbefaler de Lifeline Ammende.
vet ikke hva jeg skal gjøre jeg da, for vet at det er anbefalt med omega 3, men jeg gulper av alle utenom den i Lifeline pakka

Hva med de som ikke løser seg opp før i tarmen? De er visst sånn ikke-gulpe-opp-igjen-garanti[:)]

Tar kun trantabletter og prøver å spise masse frukt og grønt og variert mat i stedet [:)][:)]

Back
Topp