Kosttilskud

BergOgDal

Flørter med forumet
Hei!
Hva tar dere va kostilskudd?
Jeg tar folsyre med jod, magnesium og d vitamin. Spiser makrell i tomat :D bare lurer på om det e verdt p kjøpe de Gravid tbalettene

Folsyre og Omega3 med div. vitaminer i. I de to forrige svangerskapene tok jeg gravid-kosttilskudd som man får kjøpt i pakker. Men det er både dyrt og sikkert unødvendig mye av det. Fokuserer heller på å få i meg sunn og god mat. :)

Tar omega 3, multivitamin med folsyre 400ug, og ekstra D-vitamin. gravidtablettene inneholder ikke noe annet så trenger ikke kjøpe dem.

De gravidtablettene er sinnsykt dyre og man må ta så mange! Jeg bruker omega 3 multi, der er både folsyre, jod, d-vitamin ++. Litt store kapsler eneste. Kjøper i bulk når farmasiet har salg :p

Jern, D-vit, Folsyre og Jod. Spiser heldigvis mye fisk :)

Jeg klarer ikke de gravid-pakkene med vitaminer. Den lukten av tablettene tar heelt knekken på meg. Blir kvalm av tanken. Har dere tatt blodprøver osv. for å finne ut hvilke vitaminer m.m. dere skal ta? Jeg klarer ikke å huske hva jeg tok sidt, utenom folsyre. Kan det stemme at jeg har tatt jerntilskudd i tillegg? Jeg må vel kanskje få meg en jordmor/legetime snart..

Jeg klarer ikke de gravid-pakkene med vitaminer. Den lukten av tablettene tar heelt knekken på meg. Blir kvalm av tanken. Har dere tatt blodprøver osv. for å finne ut hvilke vitaminer m.m. dere skal ta? Jeg klarer ikke å huske hva jeg tok sidt, utenom folsyre. Kan det stemme at jeg har tatt jerntilskudd i tillegg? Jeg må vel kanskje få meg en jordmor/legetime snart..
Man måler jern på rutine blodprøvene som tas rundt uke 12 :)

Tok blodprøver i uke 12 og fikk beskjed om å starte med jerntilskudd i uke 18 sist :happy:

Tar prenatal advantage fra Life Extension. De har egentlig alt jeg trenger av både omega 3, jern, d vitamin, Mange ulike B vitaminer, jod, sink, folsyre ++. De er dyre men varer en stund og er to små tabletter på under 1 cm, som gjør det lettere å svelge ved kvalme:)

Tar omega 3, jod, folat, sink og høydose d-vitamin (fikk påvist d-vitamin-mangel før jul). Tar også en jern-tablett i ny og ne :laughing002

Tar multivitamin og omega 3 hver kveld, skal kontrollere jern og stoffskiftet jevnlig :)

Tar omega 3, folsyre og har nettopp bestilt jod :playful:

Jern, C vitamin (slik at jernet blir tatt opp best mulig), folsyre og jod :-) vi spiser fet fisk flere ganger i uken, men skulle kanskje tatt tran i tillegg for å være på den sikre siden :happy090

Sist tok jeg kun folsyre. Denne gang går jeg for gravidpakke.
Kostholdet jobbes med, men med den pakken slipper jeg det samme stresset rundt det.

Jeg tar Vidi Pluss Multi vitamin og mineral, og har begynt å ta tran. Har ikke tatt noen prøver for å finne ut hva jeg trenger enda, så synes det er greit å få i meg litt ekstra av det meste :)

Åååå, jeg er helt enig angående gravid-pakkene. Helt grusom lukt, hjelper jo ikke på når man er kvalm fra før av, satt akkurat i går å klagde til mannen på det, for hadde noen igjen fra forrige gang som jeg har begynt å knaske i meg. Skulle ønske det fantes gravid-vitaminbjørner eller noe.

En vitaminbekymring. Vi planla jo ikke å bli gravid og jeg fant det heller ikke før nå i uke 7, så har jo ikke spist folsyre til nå. Hev i meg folsyre selvfølgelig med en gang, men man burde vel egentlig begynne allerede fra man planlegger å bli gravid for å fylle opp lagrene på en måte….men det er ikke gjort. Er det noen andre som også er litt sene inn i gamet eller har vært og tenker at det går bra?:oops:

Åååå, jeg er helt enig angående gravid-pakkene. Helt grusom lukt, hjelper jo ikke på når man er kvalm fra før av, satt akkurat i går å klagde til mannen på det, for hadde noen igjen fra forrige gang som jeg har begynt å knaske i meg. Skulle ønske det fantes gravid-vitaminbjørner eller noe.
Gravid-vitaminbjørner er drømmen! :laughing002 :Heartpink

Back
Topp