Kostpenger

255. Da får de brødmåltid 4 dager i uka, knekkebrød eller brødskiver etter frukt, varmmat 1 gang i uka, pluss melk.
Vi foreldre har med 3 frukt pr uke som de skjærer i biter og deler på alle barna.
De har av og til grove vafler, boller eller andre ting i tillegg, så er fornøyd med maten der.

300,- vi må ha med frokost om de skal ha det. Ellers får dem lunsj og enkel 'ettermiddags mat' og frukt. 1dag med varm mat og en dag med havregrøt.

500 kr. Da er det frokost, stortsett brød eller havregrøt. Varm lunsj hverdag. Frukt og knekkebrød ca kl 15.
På bursdager får bursdagsbarnet bestemme både frokost og lunsj, så da hender det at det er varm frokost også :)

500 kr i mnd.

Tre måltider om dagen, varm lunsj.

Egen kokk og maten er økologisk.

3-400,- tror jeg. Det inkluderer brødfrokost hver dag, frukt hver dag, grillmat npr de er pp tur og andre tursnadder... Varmmat 3-4 ganger i uka :-) veldig fornøyd! :-)

250 kr
Melk til frokosten
Lunsj med hjemmebakt brød og drikke
Varmlunsj en dag i uken
Frukt og grønt 14.30

260kr for fire dager. Lunsj hver dag og et fruktmåltid. Lunsjen er varmmat to dager i uka (kjøtt en gang, fisk en gang) og brødmat eller havregrøt de andre dagene. De får melk til alle måltider.

200 kr! Smørelunch eller varm mat + frukt.

Betalte 250 kr i måneden, da fikk de 2 smøremåltid og 1 fruktmåltid om dag, samt varm mat 1 dag i uka og ofte noe godt på turdagene :) på turdag sender vi med matpakke da,

Nei, gikk fra å få tre måltider daglig, til å måtte ha med alt selv.
I all verden :-( Synes det er rart i bhg alder at det skal måtte være sånn. .. En ting er skolen liksom... Men så mye ekstra for foreldrene da!! Og tenker på de kanskje litt mer ressurssvake damiliene og, så ender barna opp med måltider som ikke holder mål :-(

300 kroner for brødmat til lunsj pluss vann og melk. Varmmat 1 gang i uken og frukt :-)

I all verden :-( Synes det er rart i bhg alder at det skal måtte være sånn. .. En ting er skolen liksom... Men så mye ekstra for foreldrene da!! Og tenker på de kanskje litt mer ressurssvake damiliene og, så ender barna opp med måltider som ikke holder mål :-(
Ja, er litt delt egentlig jeg. Synd hvis noen barn får dårlig mat med seg, men jeg syns også at maten de hadde var ganske stusselig, lite variasjon, lite frukt og grønt. Litt jobb med matpakkelaging, men nå får de hvertfall mer variasjon og grønt til hvert måltid.

Ja, er litt delt egentlig jeg. Synd hvis noen barn får dårlig mat med seg, men jeg syns også at maten de hadde var ganske stusselig, lite variasjon, lite frukt og grønt. Litt jobb med matpakkelaging, men nå får de hvertfall mer variasjon og grønt til hvert måltid.
Jeg synes ungene mine spiser bedre om jeg lager maten, enn om bhg gjør det. Synd at det skal være slik :(

Vi betaler ikkenoe for mat eller bleier ( andelsbarnehage) Der får de lunsj og middag ++som nynakt brød osv, samt middag hver fredag, men vi har med frokost om vi leverer tidlig da :-)

Back
Topp