Kostholdsråd for gravide

Limitless

Tilhører Juni2014 ❤
Tilgangsansvarlig
VIP
Sommerfuglene <3
Leste at man skal holde seg unna spekemat og sånt.. men hvordan er det med pepperoni hvis man varmebehandler det først?
for eksempel pizza.. ?

Spekemat er helt ok så lenge det er ordentlig varmebehandlet. Men viktig at det blir skikkelig stekt da, og ikke bare varmet opp. :)

Gjennomstekt eller gjennomkokt er regelen man bør følge for alt kjøtt. :) Derfor synes jeg det er utrolig kjedelig å spise biff f.eks. Da velger jeg heller noe annet.

Last edited:
Grå biff synes ikke jeg heller smaker godt, men sprø spekeskinke er veldig godt :)

Hva ofrer man vel ikke for den lille spira:) blir hardt med flere måneder uten brie og spekeskinke:p

Kan man spise stekt brie også?
Spekeskinke har jeg allerede stekt et par ganger, men eg ender jo bare opp med å spise det som om det var potetgull:p
Så lenge det blir varmt nok til at eventuelle listeria bakterier dør så kan man det :)

I de svenske rådene står det om grader hvor listeria og toxoplasmose dør, veldig kjekt egentlig ;)

Så lenge det blir varmt nok til at eventuelle listeria bakterier dør så kan man det :)

I de svenske rådene står det om grader hvor listeria og toxoplasmose dør, veldig kjekt egentlig ;)
Jada ikke noe problem :) mmm ja spekeskinken blir som potetgull ;)
Så bra! Varm brie er jo i hvert fall ikke noe vondere enn kald:D
Mannen min satt i går og var veldig letta over at det ikke var han:p både med tanke på det dårlige utvalget av god alkoholfri øl og når han måtte sjekke opp hvordan det var med fetaosten i middagen han hadde planlagt:)
Man skal ofte mye for de små! Heldigvis kommer det en liten søt sak etterhvert som gjør det hele verdt det❤️

Så bra! Varm brie er jo i hvert fall ikke noe vondere enn kald:D
Mannen min satt i går og var veldig letta over at det ikke var han:p både med tanke på det dårlige utvalget av god alkoholfri øl og når han måtte sjekke opp hvordan det var med fetaosten i middagen han hadde planlagt:)
Man skal ofte mye for de små! Heldigvis kommer det en liten søt sak etterhvert som gjør det hele verdt det❤️
Her står det at det skal varmes til 70 grader :)

Greit å følge kostholdsråd i disse få mnd :)
Selv drikker jeg ikke alkohol fra før og ikke glad i slike typer oster, så ganske heldig der :)
http://www.livsmedelsverket.se/livs...lande-mikroorganismer/listeria-monocytogenes/

Takk for link!
Jeg er dessverre alt for glad i både øl, spekemat og ferske oster... Men det går seg vel til det også:)
Er heldigvis ikke lenge du må holde deg unna og nå kan du jo varme opp brie og spekeskinke ;)

Takk for link!
Jeg er dessverre alt for glad i både øl, spekemat og ferske oster... Men det går seg vel til det også:)
Carlsberg uten har jeg kjøpt mange ganger og folk som ikke har visst at det er uten, har trodd at det er vanlig:) Anbefaler den assa:)

Carlsberg uten har jeg kjøpt mange ganger og folk som ikke har visst at det er uten, har trodd at det er vanlig:) Anbefaler den assa:)
Ja, den er god! Kjøper stort sett den i butikken. Men det er dessverre ikke så mange serveringssteder som har den:(
Har du prøvd Aas uten? Er den grei? Er ikke noe glad i de som bare smaker vørter sånn som munkholm og clausthaler...

Ja, den er god! Kjøper stort sett den i butikken. Men det er dessverre ikke så mange serveringssteder som har den:(
Har du prøvd Aas uten? Er den grei? Er ikke noe glad i de som bare smaker vørter sånn som munkholm og clausthaler...
Nei aas har jeg ikke prøvd:) Da har jeg noe å glede meg til:) hehe. Tror nok jeg kommer til å gå gjennom hyllene på polet etterhvert å. Må jo se om det er noe godt man kan kose seg meg!

Nei aas har jeg ikke prøvd:) Da har jeg noe å glede meg til:) hehe. Tror nok jeg kommer til å gå gjennom hyllene på polet etterhvert å. Må jo se om det er noe godt man kan kose seg meg!
Har ikke prøvd Aas jeg heller, men jeg har hørt den smaker greit:)
Brewdog sin nanny state er også god om du er glad i humletung øl som IPA:)
Må ta meg en tur på polet eller Meny og se hva som finnes selv også!

Back
Topp