Kostholdet

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Har dere endret kostholdet mye siden dere fikk positiv test?
Isåfall hva?

Jeg prøver å spise mye frukt og grønt, ha faste måltider hver tredje time (for å unngå kvalme) og drikke mye vann.
 
Ja det er en super motivasjon :) Jeg hadde tenkt å begynne på lavkarbo, men nå får det vente til etter svangerskap og amming :)
 
Jeg har faktisk kun lyst på frukt for tiden, så her blir det litt ensformig... :p Men prøver så godt jeg kan å spise litt middag.
Eneste er at jeg er mer obs på hva jeg trykker i meg (f.eks så har jeg aldri hatt så lyst på salami og fenalår som i begynnelsen av svangerskapet, men det ble det selfvølgelig ikke noe av). Drikker lite brus (smaker ikke godt lenger)... Kjedelig!
 
Ja litt :) klarer ikke ting som smaker søtt eller fett :p
 
jeg spiser grove hjemmelaga knekkebrød istede for brød. også spiser jeg mindre poteter pasta og ris og mer grønnsaker. også har jeg alltid med meg gulrøtter eller sukkererter i veska og har også ett leger i kjøleskapet:) ellers drikker jeg MYE vann:)

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3
 
jeg spiser grove hjemmelaga knekkebrød istede for brød. også spiser jeg mindre poteter pasta og ris og mer grønnsaker. også har jeg alltid med meg gulrøtter eller sukkererter i veska og har også ett leger i kjøleskapet:) ellers drikker jeg MYE vann:)

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Lurt å ha noe sundt knask i vesken! :)
 
Jeg er så himla glad i spekemat og salami, og spiste ofte det på brødskiva, men det går jo ikke lengre. Så her er det hvitost det går i, og det syns jeg ble en stooor overgang :p Ellers lever jeg rimelig sunt, trener mye og spiser mye lavkalori. Ikke godte, brus eller unødvendig mye sukker i ukedagene.
 
Endret kosten i høst etter hjelp fra ernæringsfysiolog. Men nå er jeg überkvalm og får lite i meg. Drikker vann, litt smoothie og spiser noen nøtter :p
 
Spiser frokost, lunsj, middag, kvelds og senkvelds jeg ;) Prøver så godt jeg kan å ta gode valg. Jeg har nok aldri vært sunnheten selv, men jeg prøver! Drikker mye vann, spiser frukt og holder meg i aktivitet. Snop og brus har jeg kun i helgene. Har vært flink i helga, bortsett fra i går. Da jeg og sambo trykka i oss popcorn når vi så film :D
 
Merker man får litt ekstra motivasjon til å spise sunt og grønt ja:) Men salami ble det nevnt her, burde man ikke spise det? Vet at spekeskinke ikke er anbefalt, er salami av samme årsåk?
 
Salami av samme årsak :( Jeg ble mest skuffet over fetaost, anbefales ikke... Er jo avhengig av fetaost til nesten alt jeg! :/ må ringe og avklare det med produsenten tro jeg.
 
nææ.. men må vel skjerpe meg :D hehe
 
Har slutta med lett-brus og gått over til farris. Lett brus skal være skadelig for voksne i en viss mengde så da kan det umulig være bra for babyen!
 
Mer fisk! Det har blitt endret. Og selvfølgelig kuttet ut gravid-NEI-mat. ;) Ellers har jeg heldigvis jobbet med å redusere godteinntaket mitt et helt år nå, og kom i mål, så ingen store endringer ellers. Har alltid vært svært glad i grønnsaker så det går av seg selv. :)
 
Back
Topp