Kosthold

Selda

Glad i forumet
Endrer dere kostholdet nå som dere er gravide, sånn utenom å kutte det som man holde seg unna?
(spekemat, alkohol osv)


For første gang i mitt liv har jeg kjøpt koffeinfri kaffe for jeg klarer absolutt ikke å holde meg til 3 kopper om dagen :D
 
Ikke endret noe her, med unntak av det man ikke bør spise/drikke som gravid. Kommer nok til å være bevisst på å ha et sunt og variert kosthold, men det har jeg egentlig fra før av. Gikk ned en del i vekt de første månedene forrige svangerskap, så passer på å spise godt med mat nå så jeg har litt å gå på [emoji12]
 
Ikke noe spesielt annet enn å Ikke spise salami og spekemat. hverken drikker alkohol eller røyker. Eneste er vel at jeg ønsker å være litt mer bevisst på hva jeg stapper i meg av godteri og sånt. spise mindre av det og gå flere turer..
 
Fikk påvist nesten svangerskapsdiabetes sist (nesten som i rett under grensa), så prøver å passe på karbohydratene. Ikke noe strikte greier, men prøver litt ihvertfall. Hadde ingen symptomer på det sist, men er jo blitt 10 år eldre, så.:)
 
Holder meg unna spekemat og "muggen" oster. Sluttet å røyke i januar, så det var kjekt å slippe å kjempe med det nå oppi alt annet. Og drikker selvfølgelig ikke alkohol mens jeg er gravid. ¨
Har forøvrig kjøpt kosttilskudd for gravide. Er vel det eneste forskjellen.
 
Jeg ønsker å bli flinkere med grønnsaker og sånn! Pga kvalmen så har kostholdet mitt endret seg til noe helt utrolig deilig haha! Nå er jeg sjelden sulten, og orker ikke å spise noe særlig snop. Prøver å drikke mest mulig vann istedenfor fun light, og går ganske fint. Så ganske fornøyd med kostholdet mitt etter jeg ble gravid. Måtte det bare vare ;)o_O:woot:
 
Back
Topp