Kosthold

Bukett

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei!
Hvordan er deres kosthold om dagen nå
som det er ferie? Klarer dere å spise sunt og variert eller blir det mye kosemat?

Her er det litt begge deler. Føler jeg spiser variert nok, men unner meg nok kanskje litt for mye is! Helsesøster sa at man følger ekstra med på de som går opp 20 kg og mer, og jeg har nå gått opp 15 kg og er 29+6 så er jo stor sjans for å bikke 20.....

Må nok skjerpe meg litt! Men er ikke lett! Is og kjeks på stranda hører liksom litt mer hjemme enn å knaske på gulrøtter.

Jeg spiser likt nå i ferien som vanlig. Unngår snop/is/kake osv. i ukedager, men koser meg med litt godis i helgen (og viss det er selskap o.l).

Spiser for det meste ganske variert. Mye is, men det kjenner jeg at jeg ikke har tenkt å få dårlig samvittighet for en gang. Gikk opp like mye når jeg nesten kun spiste sunt, så når jeg først er gravid i denne varmen så syns jeg at jeg fortjener is når jeg vil ha is. [emoji23]

Spiser for det meste ganske variert. Mye is, men det kjenner jeg at jeg ikke har tenkt å få dårlig samvittighet for en gang. Gikk opp like mye når jeg nesten kun spiste sunt, så når jeg først er gravid i denne varmen så syns jeg at jeg fortjener is når jeg vil ha is. [emoji23]

Haha ja er nettopp det. Er så mye godt vi ikke kan spise/drikke så føler jeg fortjener is jeg og :hungry:

Her går det i det samme selv om det er ferie. Alt jeg spiser er ikke sunt, men jeg tenker at det er en fin balanse å kunne spise litt sunt og litt usunt gjennom uka.

Jeg var sunn i matveien og trente hele svangerskapet sist - gikk opp nesten 30 kg likevel. Denne gangen har jeg både spist dårligere og trent mindre, og ligger foreløpig på +15 kg, men det meste av vekten kom helt i slutten av svangerskapet sist, så regner med å lande på ca samme vekt denne gangen :)
Sånn jeg har forstått det får babyen det den trenger av næring så lenge man spiser litt variert, fordi kroppen prioriterer å gi babyen næring fremfor mor? Vet ikke om det stemmer da :)

Spiser det jeg har lyst på når jeg har lyst på det :p Dette er siste gangen jeg skal gå gravid og da tenker jeg at jeg må få kose meg så godt som jeg kan med alle disse cravingsene :D

Så godt å høre at andre koser seg og. Var vel egentlig det jeg var ute etter å høre for å lette min egen samvittighet :hilarious:

Spiser det jeg har lyst på! Blir kanskje litt mye is, men det får gå :)

Prøver å holde meg på den sunne siden i ukedagene, men blir utskeielser i ny og ne. Prøver også å ikke ta helt av med søtsaker i helgene. Blir en del frukt og slikt i stede [emoji4]

Sliter med å få i meg nok i det store og det hele, så da blir det hva jeg har lyst på:)
Noen fordeler må man jo ha som gravid, så synes man kan unne seg litt ekstra:) Uten å ta helt av selvfølgelig:hilarious:

Tenker mye på det og prøver å spise sunt og ikke ekstreme mengder [emoji28]

Føler jeg går opp like mye uansett hvor bra eller dårlig jeg spiser, så unner meg litt godt når jeg har lyst på det.

Er 33 uker og har gått opp 16,6 kg, mangler bare 1,4 kg for å nå 80 kg [emoji33]

Hadde sluttvekt på rett oppunder 80 kg med nr 2 og rett oppunder 85 kg med nr 1, gikk opp 20 kg begge ganger. Blir nok fort minst 20 kg denne gangen også, men aldri hørt om at de følger ekstra med pga det, ingen lege eller jm har nevnt noe om vekta mi til meg.

Spiser det jeg har lyst på, men prøver å spise sunne middager og sånt. Har jeg lyst på snop på en tirsdag så spiser jeg det [emoji16]

Back
Topp