Kosthold

Nexie

Betatt av forumet
Uff jeg har ikke vært noe særlig flink til å endre kostholdet enda..dette har jeg veldig dårlig samvittighet for.
Er dårlig på de ekstra grønnsakene osv og dååårlig på å finne på bra middager!

Noen flinke sjeler her som vil dele noen mat-tips med meg? :D

Uff! Jeg også har dårlig samvittighet for at jeg ikke spiser sunt nok og skjerper meg.. Var kjempeflink å slanke meg litt, spise sunt og trene før sommeren, men så har jeg skeia helt ut.. Tenker hver søndag, at i morgen, da er det alvor! Men får det liksom ikke til. Er dårlig med nye forslag her også, så da går det i det samme gamle kjedelige, og det er lett for å skeie ut på butikken. Tenker at visst vi hadde planlagt menyen for resten av uka, så hadde det vært så mye enklere å spise sunt! Men klarer aldri å komme så langt..

Nå fikk jeg meg sunn kokebok i bursdagsgave, så tenkte jeg skulle sette meg ned å finne noen nye idèer en dag :) Det MÅ jeg!

Jeg har heldigvis spist litt sunnere en det jeg pleier nå de siste ukene. Men det kommer mest av at jeg har ikke lyst på det som er veldig søtt, fett, eller salt. Synes det er best med frukt, grønnsaker, grov brød, nøtter, vann og juice. Blir fort mett og veldig fort sulten igjen så det at jeg spiser så ofte har også hjulpet meg å kjenne at jeg kan ikke spise noe dritt så ofte om dagen. Men jeg mener ikke at jeg kun spiser sunt og fornuftig hele tiden, absolutt ikke. Men jeg regner med at fosteret får alt av vitaminer og sunne ting gjennom maten min. 

Kveldsmaten i går kveld var for eksempel:
1/2 appelsin
1/4 mango (en av favorittene om dagen)
2 skorper med smør og gulost
bittelitt vanilje yogurt med musli

Kanskje litt mye mat men gurimalla jeg var så sulten heehehe

Vi handler inn middag for hele uken mandagen (evt en annen dag) sånn at vi slipper å gå på butikken så ofte.. Prøver å ha to fiskemiddager på en uke.. Dersom jeg skal lage maten til mann og gutt kommer hjem må jeg ha maten i huset - orker ikke gå ut å handle først..
Ting vi pleier å ha til middag:
Pølse i brun saus, potet, grønnsaker.
Kjøttkaker i brun saus, potet grønnsaker.
Fiskekaker (steikte eller kokte)
Fiskegrateng, potet, gulrot
Fiskeboller i hvit saus m/potet, grønnsaker.
Steikt servelat og potetmos
Pølse og potetstapp / pølsestapp.
Gryterett

I helgene har vi gjerne lasagne, pizza, taco, biff, osv..

Ellers så spiser vi endel frukt, prøver iallefall..

Back
Topp