Kosthold, vitaminer osv.

Gummibolla

Blir kjent med forumet
Hva gjør dere for å sikre at dere får det dere trenger av vitaminer i svangerskapet? Tenker egentlig særlig på jod. Jeg tar folat-tilskudd og spiser sunn, variert kost (som vanlig), men tror jeg får i meg for lite jod da jeg ikke drikker melk og spiser lite hvit fisk. Leste at man trengte 0,8 l med melk daglig for å dekke jod-behovet, men det er jo ganske mye yoghurt igjennom en dag liksom....
 
Jeg har multivitamin og folat:) Sist graviditet hadde jeg litt for lite D-vitamin bare, men det tror jeg ikke jeg har nå.
 
Jeg tar folat og mulitvitamin. Ellers følger jeg bare de vanlige rådene om hva å ikke spise. Har nok ikke lagt om kostholdet til en supersunn variant. Jeg spiser som vanlig, men bør nok prøve å få i meg mer fisk og grønnsaker etterhvert..:):rolleyes:
 
Jeg tar folat og mulitvitamin. Ellers følger jeg bare de vanlige rådene om hva å ikke spise. Har nok ikke lagt om kostholdet til en supersunn variant. Jeg spiser som vanlig, men bør nok prøve å få i meg mer fisk og grønnsaker etterhvert..:):rolleyes:

Samme her:) Burde spise mere fisk og grønnsaker... Jeg er jo kjempe glad i laks, så burde hvertfall få til en gang i uken[emoji85]
 
Jeg tar trankapsler og en multivitamin som heter Livol MultiTotal Gravid eller noe sånt. Den har det jeg trenger av jod, folat, mm. [emoji4] kjøpte den i Danmark men tror det kan også handles på nett.
 
Jeg tar nycoplus sine gravid multivitamin. Er vegetarianer så er litt redd for å mangle noe. Har manglet jern og vitamin d + b i mine tidligere svangerskap så er litt føre var denne gangen :)
 
Jeg tar nycoplus sine gravid multivitamin. Er vegetarianer så er litt redd for å mangle noe. Har manglet jern og vitamin d + b i mine tidligere svangerskap så er litt føre var denne gangen :)


Jeg tar også de! Fæle greier :yuck::p:smiley-ashamed004
 
Jeg bruker Lifeline Care Gravid multivitamin.
Hamstrer når Komplett Apotek har 40%.
 
Tar folat, kalsium/magnesium og c-vitaminer i tillegg til tran. Har gått på lavkarbo i hele år, så nå er jeg litt rådvill til hva jeg trenger mer.. Må vel ta en legetime til uka og sjekke verdier og snakke om kosthold. Pluss at jeg fortsatt ammer 1,5åringen..
 
Back
Topp