Kosthold under svangerskapet.

Så flink du har vært[emoji3]
Selv så har jeg en god plan om å holde meg så sunn som mulig... forrige graviditet veide jeg 98 kg før graviditeten og gikk opp til 115 kg totalt, gikk ned alt med en gang utenom de 5 siste kiloene og de er der enda.... merker jeg har veldig dårlig selvtillit nå når jeg veier 105 kg... bare så redd for hva de skal kommentere på kontroller osv :/ føler meg jo egentlig ikke så stor heller... men, bekymrer meg så sykt mye for disse kiloene. Trener 3-4 dager i uken, har blitt litt sånn at jeg går mye ned i vekt, men de kommer fort igjen.. må virkelig ta meg sammen etter fødsel, har så dårlig samvittighet ovenfor den vekten.. uff[emoji21]
Jeg veide 95kg 1 gang. Fikk kostholds råd av JM også måtte jeg på glukosebelastnings test pga høy BMI. Er for å utelukke svangerskaps diabetes. Men så lenge du holder deg aktiv og spiser bra mat, så går nok det veldig bra [emoji4] jeg hadde aldri høyt BT eller noe. Sleit med bekkenet, men ellers frisk og rask under hele svangerskapet. Tenkte dette kunne være en fin tråd å støtte hverandre og komme med tips [emoji4]
 
Jeg har de siste mnd prøvd å telle kalorier og havner på mellom 900-1400 kcal pr dag. Som oftest rundt 1200. Da spiser jeg når jeg er sulten gjennom dagen, spiser sundt og variert. Tar siste måltidet med datteren min i 19 tiden og pusser så tennene med henne, for at hun skal få se meg pusse etter jeg har pusset henne, bare så hun skal få pusset sine og herme etter meg. Og etter det spiser jeg ikke mere. Før spiste jeg gjerne kveldsmat også, men nå er jeg ikke sulten på kvelden mere, pga det.

Og en dag sånn annenhver helg om vi skal kose oss spiser vi masse godis på kvelden og pizza og ribs åsånn, haha. Skikkelig kosedag.
Kosedag MÅ man ha [emoji16]
 
Jeg veide 95kg 1 gang. Fikk kostholds råd av JM også måtte jeg på glukosebelastnings test pga høy BMI. Er for å utelukke svangerskaps diabetes. Men så lenge du holder deg aktiv og spiser bra mat, så går nok det veldig bra [emoji4] jeg hadde aldri høyt BT eller noe. Sleit med bekkenet, men ellers frisk og rask under hele svangerskapet. Tenkte dette kunne være en fin tråd å støtte hverandre og komme med tips [emoji4]

Ja, var på glukosebelastningstest 2 ganger forrige gang[emoji3] hadde heller ingen andre problemer under svangerskapet egentlig, så regner med det går fint denne gangen også[emoji3] kjekt med en slik tråd så vi kan støtte hverandre[emoji3] takk for gode ord[emoji2]
 
Jeg prøver å fortsette med å spise sunt og trene. Problemet mitt er at jeg sliter med å få i meg nok mat. Når jeg spiser frokost/lunsj/middag pluss snacks, så bikker jeg sjeldent 1500 kcal. Det er jo alt for lite når man skal lage en liten baby. Jeg må jobbe med å spise mer, men jeg har ikke lyst til å presse i meg masse usunt tull bare på måfå heller [emoji30]
 
Jeg prøver å fortsette med å spise sunt og trene. Problemet mitt er at jeg sliter med å få i meg nok mat. Når jeg spiser frokost/lunsj/middag pluss snacks, så bikker jeg sjeldent 1500 kcal. Det er jo alt for lite når man skal lage en liten baby. Jeg må jobbe med å spise mer, men jeg har ikke lyst til å presse i meg masse usunt tull bare på måfå heller [emoji30]
Jeg har fått i meg 800-900 kcal de siste dagene og gått ned 1.5 kg. Kjenner jeg blir så stressa.... Men jeg tenker at etter 1 trimester så hjelper det nok [emoji4]
 
Jeg prøver å fortsette med å spise sunt og trene. Problemet mitt er at jeg sliter med å få i meg nok mat. Når jeg spiser frokost/lunsj/middag pluss snacks, så bikker jeg sjeldent 1500 kcal. Det er jo alt for lite når man skal lage en liten baby. Jeg må jobbe med å spise mer, men jeg har ikke lyst til å presse i meg masse usunt tull bare på måfå heller [emoji30]

Tror ikke du skal bekymre deg for mye, babyen får det den skal :) Men kanskje prøve å legge til litt ekstra ved hvert måltid. Noen nøtter f.eks med mye sunt fett og kalorier, en frukt osv. Tenker at nok mat også gjør man greier å holde eventuell kvalme i sjakk og hvis du føler det litt sliten/svimmel osv!:p
 
Back
Topp