Kosthold under graviditeten

Hva tenker dere om sukkerfri versus sukkerholdig drikke? Usikker på hva som er det beste alternativet, men heller litt mot sukkerholdig da det er mer naturlig :rolleyes:
 
Her går det i salte kjeks, salt potetgull eller salte peanøtter når kvalmen er på det verste. Skal ikke mye til for å stilne kvalmen såpass at jeg klarer å spise annen mat etterpå.
Samme her, alt som er salt og nøytralt er godt å ha. I tillegg synes jeg det har hjulpet med frisk frukt, feks. eple, iskald melk og kullsyrevann.
 
Jeg liker ikke kaffe. Drikker litt Pepsi Max, men begrenser inntaket både mtp koffein og søtningsstoffer. Mener jeg har lest at man bør unngå søtningsmiddel. Er også forsiktig med lakris og unngår salami:nailbiting: Det er vel de hensynene jeg har tatt foreløpig.
 
Jeg har vært kvalm på formiddagen, men hjelper å drikke overdrevent mye hele dagen. Mitt problem er heller at jeg får enormt sultfølelse på kvelden imotsetning til hvordan jeg vanligvis er. Noen tips for det ? Prøver å ikke legge på meg 25 kg som sist :eek:
 
Jeg har vært kvalm på formiddagen, men hjelper å drikke overdrevent mye hele dagen. Mitt problem er heller at jeg får enormt sultfølelse på kvelden imotsetning til hvordan jeg vanligvis er. Noen tips for det ? Prøver å ikke legge på meg 25 kg som sist :eek:
Leter etter noen gode strategier selv, er konstant sulten sykt glad i søtsaker så når eg får kyst på noe godt så tar eg meg litt kesam med bær, det hjelper litt iallefall
 
Leter etter noen gode strategier selv, er konstant sulten sykt glad i søtsaker så når eg får kyst på noe godt så tar eg meg litt kesam med bær, det hjelper litt iallefall
Godt tips, kanskje prøve å ha noe bær lager og kesam her i hus.
 
Har bare lyst på myk ost, laks, sushi og alle ting jeg ikke bør spise tror egentlig ikke det er så farlig. Passet ikke så mye på det forrige gang. Mat i Norge er relativt safe. Passer mer på i utlandet
 
Har bare lyst på myk ost, laks, sushi og alle ting jeg ikke bør spise tror egentlig ikke det er så farlig. Passet ikke så mye på det forrige gang. Mat i Norge er relativt safe. Passer mer på i utlandet
Ja, jeg også! Har bare lyst på dette. Og selvfølgelig blodig biff og spekemat. Alt som helst ikke skal spises :laughing002
 
Det blir mellom 1 og 3 kopper kaffe i løpet av en dag. Følger ellers de generelle rådene. Det vanskeligste for meg er å ikke spise salami...
Det finnes salami gravide kan spise, fersk salami fra Grilstad. Den er kjempe god :)
 
Har bare lyst på myk ost, laks, sushi og alle ting jeg ikke bør spise tror egentlig ikke det er så farlig. Passet ikke så mye på det forrige gang. Mat i Norge er relativt safe. Passer mer på i utlandet
Fikk beskjed hos jordmor at de nå har gått bort ifra at man ikke kan spise sushi. Så lenge det er fersk så skal det gå bra :D jeg spiser ikke sushi nå, men elsker røkt laks. Er en craving på brødskiva :laughing002 så må ha det. Og som nevnt over her, så finnes det salami for oss gravide.
 
Det finnes salami gravide kan spise, fersk salami fra Grilstad. Den er kjempe god :)
Jeg fant den ikke forrige gang, men fikk tak i nå, og synes den er helt grusom :wacky:
 
Back
Topp