Kosthold under graviditeten

Lovely96

Flørter med forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Er dere forsiktige med inntak av kaffe? Kjenner jeg svømmer i masse råd, men har bytta til koffeinfri og holder meg til en kopp om dagen :smiley-ashamed004

Hørt i tillegg man skal holde seg unna juice ol. som ikke er pasteurisert, blir sprø av å saumfare etikettene. Ser foreløpig ut som det meste av dagligvarer er trygt :angelic:
 
Det trodde jeg skulle bli det vanskeligste når jeg ble gravd, men kroppen løste det greit med å ikke like det.

Hadde jeg ikke synes det smakt høgg hadde jeg nok forsøkt å trappe ned
 
Drikker sjukt mye kaffe :hilarious: gjorde det sist også! Jentungen var ikke for liten for å si det sånn ;)
 
Mer enn 1-2 kopper :p
 
Jeg drikker stortsett en kopp kaffe og kanskje 1-2 små glass med cola zero om dagen. Klarer meg med morgenkaffen. Jeg er derimot veldig glad i lakris og har prøvd å begrense meg i påsken. Syntes salt lakris er det beste smågodtet
 
Vil ikke ha kaffe når jeg er kvalm
 
Det blir mellom 1 og 3 kopper kaffe i løpet av en dag. Følger ellers de generelle rådene. Det vanskeligste for meg er å ikke spise salami...
 
Leste litt mer om råd ang. kaffe nå, og virker som siste konklusjonen er at det ikke er forbundet med noen risikoer lenger :)

 
Drikker en kopp i ny og ned når jeg virkelig har lyst på det, men prøver å holde koffeininntaket så lavt som mulig… Var avhengig av energidrikker når jeg ble gravid.. Jeg har selvfølgelig ikke drukket det etter jeg fikk positiv test, men det har jeg savnet en god del.. :nailbiting:
 
Var flink med de to første.... må innrømme jeg drikker en del kopper fortsatt nå da :bag:
 
Sliter mer med å holde meg unna monster enn kaffe :p men klarer å holde meg til 1 annen hver dag nå da
 
Syns ikke det smaker godt med kaffe etter jeg ble gravid! Holder meg til Pepsi Max, for å få i meg koffein. Droppa koffein helt i et par dager, noe som resulterte i ekstrem hodepine! :banghead:
 
Jeg spurte jordmor angående dette med koffein. Ho sa er du gald i kaffe? Peis på. Det er ikke farlig! Ny forskning sier jo det;) drikker kun cola Zero og kaffe om dagen :p jeg blir kvalm av vann faktisk. Det må smake noe.
 
Tips til mat når man ikke har matlyst eller er kvalme? :wideyed: :depressed:
Her går det i salte kjeks, salt potetgull eller salte peanøtter når kvalmen er på det verste. Skal ikke mye til for å stilne kvalmen såpass at jeg klarer å spise annen mat etterpå.
 
Her går det i salte kjeks, salt potetgull eller salte peanøtter når kvalmen er på det verste. Skal ikke mye til for å stilne kvalmen såpass at jeg klarer å spise annen mat etterpå.
Skulle så ønske at jeg klarte å få i meg mer mat. Ekstremt sulten, men vil ikke ha noe. Hadde et mentalt sammenbrudd her etter middagen når jeg ikke klarte å spise særlig, for jeg er jo så sulten. Slitsomt :depressed::happy090
 
Mer enn 1-2 kopper :p
Samme her, jeg har fortsatt søvnmangel etter andremann kom, så om jeg skal klare meg gjennom dagen går det ikke å begrense det ned til 1-2. Men i dag vart dey faktisk bare to! Men det var fordi jeg ikke fikk tak i mer :hilarious: i går var det fire, og jeg er stolt av at det ikke var mer, men hadde definitivt trengt mer. Var oppe kl 04.30, fløy til Oslo, hadde et sinnsykt tungt faglig kurs helt fram til 17.45. Jeg var helt zombie på slutten! :dead:
 
Back
Topp