Kosthold og trening

Saltvann

Elsker forumet
Hei! Kan jeg bare spørre dere; hva og hvor mye spiser dere om dagen? Trener dere? Jeg trente en del før jeg ble gravid, men nå har jeg vært så trett etter ferien, så det har blitt fint lite... Jeg har derimot store planer fra neste mandag [:)] Jeg vil helst unngå å legge på meg "unødige" kilo, men allerede nå har jeg nok lagt på meg. Jeg føler meg rund og oppblåst... Håper ingen tar dette ille opp, jeg bare lurer [:)] Hvis dere trener, da trener dere som før, eller? Jeg syns det står mye forskjellig, så ikke lett å vite hva man skal tro. Legen min sa nå iallfall at det bare er å trene. Så får stole på det! Da håper jeg bare at trettheten gir seg[:)]

Jeg trente mye høyintensitetstrening som pulsspinn og aerobic før jeg ble gravid. Men tar det litt roligere nå da legen har sagt at man ikke skal trene så hardt når man går gravid. Så nå går jeg meg lange turer så ofte jeg får det til, og har blitt veldig flink til å la bilen stå. Var veldig flink til å spise sundt før jeg ble gravid da jeg var inne i en liten slankeperiode.. Man skal jo ikke slanke seg når man går gravid så da merket jeg jo at jeg har lettere for å spise snacks. Men det er jo ikke så bra det heller, så målet mitt er å prøve å spise mest mulig sundt, og samtidig røre mye på meg.. Men det er jo ikke alltid like lett i praksis...

Forrige gang eg var gravid trente eg stort sett normalt til eg var 5 måned på vei, dvs eg gikk på aerobic og step. Har man trent mye før kan man bare fortsette så lenge man ikke har noen ubehag har eg hørt. Men man bør ikke begynne med noen hardtrening som kroppen ikke er vant til.
Etter de 5 månedene måtte eg trappe godt ned pga at eg begynte å kjenne det godt i bekkenet.

Kom desverre aldri ordentlig i gang med trening etter fødselen for det er ikke så lett å få til når man har en liten en og lang vei til treningsstudioet. Så her begrenser treningen seg til gåturer og det kommer eg til å fortsette med så lenge ikke bekkenet streiker[:)]

jeg løper en del, og går mye turer(har hund, så jeg må jo ut).
trente endel aerobic frem til ferien, men har ikke bestemt meg for om jeg skal starte opp igjen.
ellers spiser jeg normalt, prøver å spise mer grønnsaker[;)] har blitt litt mye godis i sommer,
så får vel prøve å droppe det mest mulig[:)]

blir nok bare noen fjellturer og spinning og litt styrketrening på egenhånd.
ellers så prøver jeg å fokusere på hva jeg spiser og, men det eneste jeg har lyst på er salt snacks[8D][&:]

Jeg trente  ca3 ganger i uka (gruppetimer) og gikk tur ett par ganger i uka frem til uke 6. Da ble det bråstopp pga kvalme, kostholdet endret seg drastisk til det verre samtidig av samme grunn[:'(] Satser på å komme sterkt tilbake når kvalmen gir seg[:)]

Hei[:)] Takk for svar, da stikker jeg på spinning på mandag! Det kan jo hende jeg blir litt mer våken når jeg begynner å trene igjen. Nå har jeg akkurat våknet, sover hver dag etter jobb... Ha en flott kveld, alle sammen[:)]

Anbefaler boka "Trening for kule mager" av Jill Jahrmann. Gode tips der. Tror det sto noe om at på spinning bør man være litt forsiktig med de hardeste intervallene. God treningsøkt!

Jeg trener. 3 ganger i uka.
2 av gangene er det intervalltrening(men jeg tar det litt roligere enn vanlig) og 1 dag i uka er det pilates(super trening for gravide!)
Jeg trente ikke før jeg ble graid så er kanskje dumt. Men dette er et obl. treningsopplegg pga jeg er sykemeldt

Hmmm, men hvis jeg ikke tar kjempemye i på spinningen, så går det bra...?? Jeg stikker på mandag, også kan jeg høre litt på Sats også. Takk for boktips, forresten! Gleder meg uansett til å begynne å trene igjen[:)]

Back
Topp