Kosthold og graviditet.

*FrøkenS*

Flørter med forumet
Hvor mye tenker dere på kosthold, og hva avstår dere fra å drikke og spise nå i forhold til før?

Jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på det enda. Drikker en kaffekopp og en kopp te for dagen. Spiser ellers helt normalt. Har ikke begynt å spise noe sunnere enn ellers. Tar heller ikke tran.

Jeg har spist brie før jeg visste jeg var gravid. Men det og spekemat skal jeg holde meg unna. Holder meg også helt unna all lightbrus og lightsaft med aspertam.

Ellers tar jeg det med ro og er ikke overhysterisk.
 
Jeg spiser som vanlig. Elsker mat! men holder meg mykoster, muggost, spekemat o.l.
Men jeg har begynt å ta folat, omega 3 kapsler og vitaminer :)
 
Folat hadde jeg helt glemt! Det må jeg ut å kjøpe i morgen. Får plukke med meg noe omega 3 på veien også.
 
jeg tar folat og omega3 og det har jeg gjort siden juni

ellers så tenker jeg ikke så mye over hva jeg spiser for jeg vet at når lukt/smake sansen forandrer seg så gjelder det å bare få i seg mat som smaker/lukter sånn noenlunde okemoticon     spiste spekemat hin dagen uten å tenke så mye over det, men skal prøve å være litt mer obs nå
 
Hei

Spiser vel normalt og drikker kaffe som før.. eller.. merker at jeg blir litt kvalm av kaffe så det blir vel ikke så mye som før. Men det er ikke fordi det ikke er bra for babyen el.
Har startet å ta de gravid-vitaminene fra Lifeline. Tok folat 1 mnd før jeg ble gravid.

:)
 
Jeg spiser akkurat som før. Har ikke et kosthold som inneholder mykoster og ellers andre ting man bør holde seg unna, så den er grei. Tar i tillegg folat, men skal kjøpe med meg en pakke omega3 i morgen :)

Driver å skal stumpe røyken jeg da ( jadda... jeg har ikke heeeelt klart å slutte, men i løpet av uka er jeg HELT røykfri!!!!), så jeg får ta en ting av gangen =) Regner med at kostholdet stabiliserer seg når kvalmen setter inn...
 
Spiser normalt med unntak for spekemat, myke oster og tilsvarende. Ellers drikker jeg kaffe som før, og pepsi max ;-) Jeg drikker masse kaffe... men blir det som ved de to foregående graviditetene så smaker ikke kaffe noe godt om litt, derfor må jeg få i meg det jeg kan så lenge... ;-)
 
Har vel ikke gjort de helt store endringene i kosthold. Må vel skjerpe meg litt, er ikke så veldig sunn.
Men holder meg unna rått kjøtt/spekemat, og seff alkohol og tobakk.
Drikker litt te.
Og lightbrus har jeg drikki masse. Avhengig av pepsi max, skal man holde seg unna det?
 
ja, man skal helst holde seg unna lightbrus. Det forskes på om det kan være sammenheng mellom autisme og adhd og aspertamen i lightprodukter.

Det er jo en grunn til at helsedirektoratet sier at barn under 3 år ikke skal ha det, så da kan det umulig være bra for fostre heller.
 

Jeg har begynt å spise litt mere frukt også tar jeg forlat. Skulle ha tatt omega 3 også så det må jeg kanskje kjøpe inn. 

Prøver å unngå cola også har jeg sluttet å drikke kaffe. Tar meg heller en eller to kopper te når jeg er på jobb :)

Mykoster og slik spiser jeg ikke fra før av så det trenger jeg ikke å tenke på..

 


*FrøkenS* skrev:
ja, man skal helst holde seg unna lightbrus. Det forskes på om det kan være sammenheng mellom autisme og adhd og aspertamen i lightprodukter.

Det er jo en grunn til at helsedirektoratet sier at barn under 3 år ikke skal ha det, så da kan det umulig være bra for fostre heller.

Da får jeg vel vinke farvel til pepsien. Gå over til saft og juice da.Må ha noe med smak. Brus med sukker drikker jeg ikke.

 


Sandrine skrev:

Jeg har begynt å spise litt mere frukt også tar jeg forlat. Skulle ha tatt omega 3 også så det må jeg kanskje kjøpe inn. 

Prøver å unngå cola også har jeg sluttet å drikke kaffe. Tar meg heller en eller to kopper te når jeg er på jobb :)

Mykoster og slik spiser jeg ikke fra før av så det trenger jeg ikke å tenke på..


det er jo koffein i te også! hehe  
er vel derfor man ikke skal drikke så mye kaffe?! 
 
Spiser helt normalt. Ikke spiser jeg mykoseter eller muggoster, så det slipper jeg og tenke på. Drikker pepsi max, og i grunn et helt vanlig liv. Folat og omega 3 må i hus i mårra:)
 


LadyOnHeels skrev:


Sandrine skrev:

Jeg har begynt å spise litt mere frukt også tar jeg forlat. Skulle ha tatt omega 3 også så det må jeg kanskje kjøpe inn. 

Prøver å unngå cola også har jeg sluttet å drikke kaffe. Tar meg heller en eller to kopper te når jeg er på jobb :)

Mykoster og slik spiser jeg ikke fra før av så det trenger jeg ikke å tenke på..


det er jo koffein i te også! hehe  

er vel derfor man ikke skal drikke så mye kaffe?! 

Ja men det er mindre koffein i te og jeg drikker MYE kaffe til vanlig. omtrent 6-8 kopper daglig så å gå fra det til to kopper te synes jeg er bra ;)



 
Back
Topp