Kosthold (lavkarbo)

Trilletrulte

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Hei.:greet025
Lurer litt på hvordan kosthold dere har.
Jeg har pcos, og spiser lavkarbo (keto) for å holde hormonene i sjakk. Kan vel også takke kostholdet for at jeg er gravid igjen nå, gått ned masse i vekt og normalisert hormonene i kroppen. :D
Jeg skal til legen 9/3 og tenkte å ta opp dette med kosthold nå som jeg er gravid. :oops:
Flere som lever lavkarbo her? :)

Jeg har levd lavkarbo livsstil (ketose) helt til jeg ble gravid. Har hørt at Ketose kan være farlig for babyen i magen, og at det er forsket veldig lite på dette. Når jeg fikk positiv test gikk jeg vekk fra lavkarbo, men vet ikke helt hvor heldig det er heller. Prøver å ikke hive innpå med karbohydrater, men merker det er vanskelig å begrense seg når jeg har gått vekk fra lavkarbo kostholder.

Er du fremdeles i ketose eller har du gått over til moderat lavkarbo?

Jeg spiser fremdeles som jeg gjorde før jeg ble gravid.
Har kuttet ned på det ekstra tilførte fettet, både fordi jeg er redd det blir for mye av det, og fordi jeg er redd for å bli kvalm. ;) men spiser f.eks laks, nakkekoteletter, avokado o.l.
Tenker jeg kommer nok til å fortsette lavkarbo både gjennom svangerskap og etter. Har aldri hatt det bedre enn etter at jeg la om.
Spent på hva fastlegen min vil si da. Har kun vært hos en annen lege som vikarierte for fastlegen min etter omlegging til lk.

Back
Topp