Kosthold i graviditeten

Herreguuuud...det er så mye godteri på jobb nå rundt påske. Jeg klarer ikke å stå imot. Så for jeg så dårlig samvittighet!!! Kan man drepe fosteret med sukker?

Spis godteri du :-) Men alt med måte :-) Fosteret dør ikke pga sukkeret :-)

Er vegetarianer :)
Spiser likt, men mer bevisst enn før. Tar nå tilskudd av Folsyre, omega 3 fettsyrer, kalsium og multivitamin.. Og forsøker å lage mat med mest mulig næringsstoffer som jern etc. :p
+ Har redusert kaffe til 1 kopp daglig (skal slutte helt).
Ok kanskje ikke så likt som før! :P

Last edited:
Kostholdsendringer på gang her :o

Må kutte kaffen helt! Holder meg unna spekemat og generelt anbefalningene fra matportalen.

Men, jeg må endre diverse andre ting og pga nylig oppdaget høyt kolesterol :( håper bare jeg klarer å beholde vekta, og faktisk legge på meg i svangerskapet :)

Kostholdsendringer på gang her :o

Må kutte kaffen helt! Holder meg unna spekemat og generelt anbefalningene fra matportalen.

Men, jeg må endre diverse andre ting og pga nylig oppdaget høyt kolesterol :( håper bare jeg klarer å beholde vekta, og faktisk legge på meg i svangerskapet :)
Er du gravid igjen? Gratulerer!!!

Tja. Livet er fullstendig kaos. Skulle gjerne vært gravid. Men stemnlngen i heimen er heller laber :/
Så leit:(
Håper dere får opp stemningen snart da:)

Hvorfor kutter dere ut kaffe? Er ikke 1-2 kopper om dagen ok?

2 kopper er helt innafor :) Men en del orker ikke kaffe i det hele tatt pga kvalme. Jeg drikker 2 kopper pr dag.

Såbra :) Holder meg til 1-2 kopper, så blir det evt koffenfri etterpå:)

Ellers har jeg begynt på gravid-vitamintilskudd.
Prøver å spise ekstra sunt, og drikke endel vann.
Har bare visst det i 2 dager hittil da:)

Såbra :) Holder meg til 1-2 kopper, så blir det evt koffenfri etterpå:)

Ellers har jeg begynt på gravid-vitamintilskudd.
Prøver å spise ekstra sunt, og drikke endel vann.
Har bare visst det i 2 dager hittil da:)
Jeg måtte jobbe litt med kaffeinntaket, ellers tar jeg folat og tran. Spiser mye frukt og grønt, og unner meg litt snop om lysten skulle komme. Har i grunn et ganske bevisst fokus på kosthold fra før, så jeg trenger heldigvis ikke gjøre de store forandringer.

Hvorfor kutter dere ut kaffe? Er ikke 1-2 kopper om dagen ok?
Skal kutte det mest pga kolesterolet her. Mulig jeg trakter innimellon, men jeg har kaffebønnemaskin.

Helt innafor med 2 kopper når man er gravid:)

Spiser ikke mat som er på nei-lista, ellers spiser jeg det samme som før. Har bedre matlyst nå, er undervektig så nyter godt av det! Tar multivitamin og folat. Prøver å kutte ned på kaffe og pepsi max.

Jeg skal begynne på lavkarbo nå snart, mye fordi jeg vet at bmi min er litt høy og fordi jeg har fått beskjed om overvekt tidligere i svangerskapene og jeg ønsker ikke store babyer. Jeg har flere venninner som har gått på lavkarbo gjennom svangerskapet (to av de er sykepleiere) og de har gått ganske mye ned i vekt. Har kun gått opp 6 kg i første og siste svangerskap og ti med mellomste pga vann men da fikk jeg alvorlig svangerskapsforgiftning og det er jeg IKKE interessert i å få en gang til for det er skummelt!

Back
Topp