Kosthold gjennom svangerskap

Fikk påvist gjennomgått toksoplasmoseinfeksjon forgje svangerskap (gikk bra med barnet, helt friskt). Så kan spise spekemat med god samvittighet. Ellers spiser jeg ikke syntetiske kosttilskudd, men lager leverpostei selv (for å dekke bla b12, folat og jern) spiser mye rent kjøtt, meierismør, kokosolje, egg, sjøsaker tangsalt for jod, varmrøykt makrell når jeg har lyst på. Har dilla på Kombutcha så drikker mye av det (bra for tarmhelsen). Sushi har jeg også dilla på, men kjøper ikke så ofte pga dårlig tilgang på sushirestauranter (må kjøre til nabobygd).

Kaffe har jeg ikke lyst på, så blir bare en kopp om morgenen/formiddag med kokosmelk og fett. Som dere sikkert skjønner er jeg opptatt av å få i meg mettet fett (styrer unna raffinerteplanteoljer og margarin). Velger ekte meierismør. Føler meg best med høyt inntak av fett og protein somgir mer stabilt blodsukker. Kostholdet er vel tilnærmet tradisjonskost, med minst mulig ultraprossert mat, ellers spiser jeg det jeg har lyst på nå. Er litt uvel, uggen og har ikke lyst på alt som jeg til vanlig liker. Men spiser mye surdeigsbrød med kaviar og egg. Lager lite middag da matos gjør meg kvalm (til mannens store frustrasjon).

Back
Topp