kostbar baby?

pebbles

Gift med forumet
Min mann og jeg er prøvere. Vi har et stort pengeforbruk, og kjøper det vi har lyst på. Nå sier mannen min at når vi får barn får vi dårligere råd og må prioritere hva vi bruker pengene på. Dette er jeg klar over, men innbiller meg at første året er det ikke så dyrt å ha barn. Er jeg helt på jordet? Vet at det er dyrt å kjøpe inn de store tingene, som vogn, seng, stellebord osv, men når alt dette er i boks, er det så mye mer enn klær og bleier man trenger? Dette høres kanskje dumt ut, men det hadde vært fint å høre fra dere som har barn og vet hvordan det er...[8|]

Tja, det kommer ann på, men jeg brukte morsmelkerstatning og det koster jo. Desutten er det som sagt klær, bleier, evnt. flasker, smokker, våtservietter, grøt, mat o.l. Koster noe og ha barn. Litt mer enn jeg trodde faktisk. Hehe

[:)] Hei Pebbles:-) Jeg og min samboer venter barn sammens og jeg er forundret over hvor dyrt det er å få barn første gang, man har jo ingenting fra før og alt skal kjøpes inn, dersom man ikke har foreldre som økonomisk kan stille opp så blir det dyrt..

En ny vogn liger på rundt 6000 kr, ny seng med tilbehør ligger på 3-4000. Stellebord er ikke så dyrt, me skal du ha stellekommode ligger den på 3000 kr, og babyklær er dyrt, de vokser fort og trenger ofte nye klær så det er nok ikke billig å få bar vil jeg si.. Men den gleden man får tilbake er jo bare helt utrolig..
Håper dere er med barn snart:-) masse lykke til, håper dette svaret hjalp litt:-))

Hei. Takk for hyggelig svar. Ja det er vel ingen hemmlighet at det koster å få barn, og jeg tror absolutt det er verdt det! Må bare legge om vanene litt! Klem

Jeg kommer til å satse brukt når jeg skal anskaffe meg alt det jeg trenger. Jeg har allerede skaffet meg en pent brukt barneseng, det er masse barneklær på fretex. Unger på tre uker blåser i hva de har på seg, så ser ikke vitsen i å være forfengelig. Jeg har en venninnde som har en unge på 1,5 år, og hun har vokst ut av den første vognen. Tryll! der var det en vogn!

Så lenge man ikke bryr seg om at ungen ikke har på seg siste mote, eller at barnevognen ikke har lykt og ringeklokke, så tror jeg at man kan klare seg bra.

Hilsen Alika

Du får tak i det meste brukt til en rimelig penge ja [:)] Det blir jo fort noen tusenlapper allikevel, men.... Hør med mødre og bestemødre, mange som har sitt gamle "utstyr" lagret et sted som er fullt brukbart! Babyen vår skal sove sine to første måneder i en babykurv som både faren min, jeg og mine to søsken har sovet i [:D] Klær til baby koster ikke så mye i kjedebutikker som H&M, Cubus og sånn, dessuten så får man MASSE klær av venner og familie etter at babyen er født.
Eneste jeg er litt skeptisk til å kjøpe brukt er babysete til bilen. Ikke godt å vite hvordan det har blitt behandlet.... Det er nesten den eneste "store tingen" vi har kjøpt nytt. Dyrt, men verdt det!

-ellers kan mange forsikringsselskaper hjelpe med å skaffe babysete til bilen, da.. det tro jeg VI satser på..[;)]

If og slikt leier ut barneseter til bilen. Da leier dere først et for babyer, så senere leier dere et for litt større og til slutt et for barn opp til seks år eller noe sånt. Dere betaler en viss sum for det i mnd eller noe sånt...
Kan høre med det forsikringsselskapet som dere har bilen i...

Mener du barneseter i bilen?De har jo kommet med nye krav til barnesetene (de er ikke kjempe nye, men det er dumt å kjøpe seter som er for gamle tror jeg) Jeg har tenkt at hvis jeg blir gravid nå, så vurderer jeg å kjøpe seter for jeg har planer om å helst få flere enn et barn, og da blir dyrt å leie til alle, tror jeg... Men kan egentlig ikke uttale meg så veldig mye før jeg blir gravid og tenker ordentlig over det.....

Hvis dere går inn på http://www.if-sikkerhet.no/butikkno/ finner dere priser på leie av barneseter. Virker som et godt tilbud, med tanke på at man må bytte seter etterhvert som barnet vokser.

Jeg vil tro det er billigst å kjøpe selv. Vi kjøpte det beste Be-Safe setet nå, og selv om det ble oppunder 2000,- er det godt å vite at vi har det tryggeste setet.. Jeg mener at dette ikke er stedet å spare penger.. Er Be-Safe seter de leier ut på If også, men det blir ganske dyrt. Søstra mi leier seter der. Vi kjøpte sete enda vi tenkte at det holdt med den ene gutten vi hadde.. Nå som nr to nærmer seg alikevel, lønner det seg ihvertfall å ha kjøpt selv!! [:D] Er kostbart å ha baby ja, men var faktisk billigere enn jeg hadde trodd.. Gruer meg mer til vi skal ha dem i barnehage.. Ingen kontantstøtte, og masse penger ut...

Back
Topp