Kossn bilstol ska dokker ha?

Tuppeline

Forumet er livet
VIP
Augustmødrene 2014
Vi leie ifra IF så vi ska ha Besafe bilstolan :)

Vi har en på 7 mnd, så har en maxi cosi i den minste str. :) Resten av stolene vi har hatt er besafe, og vi er veldig fornøyd med dem :)

besafe eller emmaljunga. litt usikker enda. besafe er litt tung og usikker på om den kan klikkes på emmaljunga. Men den kan legges helt ned og er et veldig fint sete. Emmaljunga er litt lettere og går på vognen, men kan bare legges litt bakover når den er på vognen.

Maxi cosi cabriofix.
Er tilbud på den på babyshop nå, men håper det er noe tilbud til høsten og

mamma*88 skrev:
besafe eller emmaljunga. litt usikker enda. besafe er litt tung og usikker på om den kan klikkes på emmaljunga. Men den kan legges helt ned og er et veldig fint sete. Emmaljunga er litt lettere og går på vognen, men kan bare legges litt bakover når den er på vognen.

besafe har ikke adapter til emmaljunga vogn i allefall, britax, maxi cosi og emmaljunga har adapter. selv har vi valgt maxi cosi, og det er lettere enn emmaljunga setet...

Skal ha Maxi Cosi cabriofix eller Pebble. Pebble er det jeg har mest lyst på, men er og en tusenlapp dyrere så får se utover høsten hva det blir til :)

Har maxi cosi cabriofix etter guttungen. Men tenkte å kjøpe ny base til den, har fått bil med iso-fiks.

jc skrev:
Har maxi cosi cabriofix etter guttungen. Men tenkte å kjøpe ny base til den, har fått bil med iso-fiks.

Du trenger ikke ny base, skal være med gule ting som gjør at det blir til isofix, eller så får du kjøpt dem nye. Men se under basen din :)

Vi har 2 besafe 0-13 kg så vi skal bruke dem uten base. De er større og bedre enn maxi cosi pga den er tyngre og da er den sikrere og den kan brukes til over 1 år om ungen ikke veier 13 kg og ikke er for lang i ryggen, min er 15 mnd og kan egentlig bruke den fortsett :) Vi setter den fast på under stell til quinny vogn, da er den besfekt til butikk turer om ungen sover og da får man lagt ned ryggen så dem ligger :)

*3 skal bli 4* skrev:

jc skrev:

Du trenger ikke ny base, skal være med gule ting som gjør at det blir til isofix, eller så får du kjøpt dem nye. Men se under basen din :)

ååå, må opp på loftet å sjekke takk

*3 skal bli 4* skrev:
Vi har 2 besafe 0-13 kg så vi skal bruke dem uten base. De er større og bedre enn maxi cosi pga den er tyngre og da er den sikrere og den kan brukes til over 1 år om ungen ikke veier 13 kg og ikke er for lang i ryggen, min er 15 mnd og kan egentlig bruke den fortsett :) Vi setter den fast på under stell til quinny vogn, da er den besfekt til butikk turer om ungen sover og da får man lagt ned ryggen så dem ligger :)

At det er mye bedre er bare tull iallefall. Det et godt sete, ja, men å bære rundt på dobbelt så mye som man trenger gidder ikke jeg ( da tenker jeg ikke på kjøpesenter osv, men inn i bhg, på skolen osv, steder msn ikke gidder å dra frem en vogn)

*3 skal bli 4* skrev:

jc skrev:

Det kommer jo an på om de har basen man kan feste med begge deler eller kun beltebasen....

Har Maxicosi

Skal bruke besafe etter storebror, men må skaffe oss base :) 

Blir sikkert maxicosi. Gode erfaringer med det setet og det gjør det godt i tester.

Er ikke sikker enda, var veldig fornøyd med maxi cosi sist, men den lånte vi av broren min og den er blitt for gammel til og bruke:( og de er ganske stive i pris, + at jeg vil ha base, savnet det sist gang.. Men har begynt og sett på Brio primo, noen med erfaring fra den stolen? :) (var endel billigere)

har maxi cosi cabriofix fra forrige baby :) Har med base så blir nok og bruke den :)

Maxi cosi skal vi ha denne gangen også... Hadde det forsje gang og men setet fikk litt fuktskader i en bod så vi kjøper ny... Det er jo blandt testvinneren så det legger vi mye vekt på... Og i tillegg har vi isofix base til det fra før :-)

Back
Topp