Kosmetikk-tråd

Wild er også lett å påføre, bare ikke på slutten av "tuben". Da blir den "teit" :laughing002
Jeg syns ikke jeg merker svettelukt igjennom Wild heller (men det skal sies at det gjaldt først etter at kroppen var ferdig med å kvitte seg med aluminiumen, for da luktet det igjennom det meste)
Ja, den "detox" perioden svetter man jo uansett. Jeg brukte vossabia sine først, og de lukter helt greit, men jeg synes ikke de funket på meg, også foretrekker jeg "roll on" eller lignende. :p

Kanskje jeg tester wild etterhvert når jeg går tomt for fuzzy refills

Ja, den "detox" perioden svetter man jo uansett. Jeg brukte vossabia sine først, og de lukter helt greit, men jeg synes ikke de funket på meg, også foretrekker jeg "roll on" eller lignende. :p

Jeg prøvde også vossabia sin. Styrete å måtte smøre på, og også syns jeg at jeg fikk mye fettflekker under armene av den. I følge vossabia så hadde jeg da for mye på, men jeg følte jeg måtte dekke armhulen også liksom..

Jeg prøvde også vossabia sin. Styrete å måtte smøre på, og også syns jeg at jeg fikk mye fettflekker under armene av den. I følge vossabia så hadde jeg da for mye på, men jeg følte jeg måtte dekke armhulen også liksom..
Jeg smurte tynt på, luktet greit med en gang, men synes jeg ble svett likevel :p Det blir jeg ikke nå. Lukter i alle fall ikke.

Jeg bruker Wild, kan kjøpes på helskost og apotek.
Om du bruker en med aluminium i, så vær forberdt på at det tar litt tid å venne kroppen av med det. Og i den perioden vil de fleste både svette mer og lukte mer, så roer det seg etterhvert.

Hvor lang tid tar det for kroppen å venne seg av med det? Jeg har så lyst til å gjøre det, men er så stresset for å lukte svette på jobb :bag:

Hvor lang tid tar det for kroppen å venne seg av med det? Jeg har så lyst til å gjøre det, men er så stresset for å lukte svette på jobb :bag:
Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men en god del lenger enn jeg trodde.
Jeg gikk rundt med deo i veska den perioden, så når jeg syns jeg merket at jeg begynte å lukte, løp jeg inn på et do og vasket meg grundig før jeg tok på ny deo.
En av de tingene jeg hadde litt panikk for, var om jeg skulle fortsette å svette så mye som jeg gjorde i den perioden. Aluminiumen hindrer jo rett og slett svetten i å komme ut= mye mer tørr under armene.
Det har heldigvis også avtatt, sammen med lukten.

Jeg tenkte det tok et par uker, men er først etter at jeg var på reise en helg (en måneds tid etter jeg sluttet helt med aluminiumsdeo), og hadde glemt å ta med deo så gikk bare uten, at jeg synes det ikke lukter svette lengre med deo uten aluminium. Jeg syntes jeg luktet svette den helga, men så når jeg brukte «snill» deo etter det kjenner jeg ingen svettelukt lengre i motsetning til før med samme deo. Samboeren min kjenner det heller ikke. Har en teori om at kroppen rett og slett måtte «puste ut» naturlig og helt på egen hånd, før det hadde effekt å bruke noe annet enn aluminium.

Last edited:
Hvordan gjør dere det med hårfjerning? Jeg har pleid å gå til salong og vokse det før, også brasiliansk, men er usikker på om det de bruker til å vokse er trygt for gravide, så nå tør jeg ikke :dead: vurderer hjemmevoksing men orker jo etterhvert ikke vokse leggene selv :smiley-ashamed004

Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men en god del lenger enn jeg trodde.
Jeg gikk rundt med deo i veska den perioden, så når jeg syns jeg merket at jeg begynte å lukte, løp jeg inn på et do og vasket meg grundig før jeg tok på ny deo.
En av de tingene jeg hadde litt panikk for, var om jeg skulle fortsette å svette så mye som jeg gjorde i den perioden. Aluminiumen hindrer jo rett og slett svetten i å komme ut= mye mer tørr under armene.
Det har heldigvis også avtatt, sammen med lukten.
Jeg tenkte det tok et par uker, men er først etter at jeg var på reise en helg (en måneds tid etter jeg sluttet helt med aluminiumsdeo), og hadde glemt å ta med deo så gikk bare uten, at jeg synes det ikke lukter svette lengre med deo uten aluminium. Jeg syntes jeg luktet svette den helga, men så når jeg brukte «snill» deo etter det kjenner jeg ingen svettelukt lengre i motsetning til før med samme deo. Samboeren min kjenner det heller ikke. Har en teori om at kroppen rett og slett måtte «puste ut» naturlig og helt på egen hånd, før det hadde effekt å bruke noe annet enn aluminium.
Takk for svar! Jeg får bare hoppe i det og huske å ha med meg deodorant. Bra å vite at det kommer til å avta etterhvert

Hvordan gjør dere det med hårfjerning? Jeg har pleid å gå til salong og vokse det før, også brasiliansk, men er usikker på om det de bruker til å vokse er trygt for gravide, så nå tør jeg ikke :dead: vurderer hjemmevoksing men orker jo etterhvert ikke vokse leggene selv :smiley-ashamed004
Det eneste er vel bare at huden kan være mer sensitiv og derfor gjøre mer vondt enn vanlig.
Voksen er vel ikke på så lenge uansett at det trekker inn i huden.

Selv barberer jeg der jeg orker barbere meg, men stresser ikke veldig over litt hår heller :hilarious:

Jeg har brukt hudpleieserien Cica fra The potions og elsker den! Den er trygg for gravide og ammende :)

Hei

Hva mener du med detox-periode?

Prøver å bli gravid for første gang og vet ikke så mye enda

Hei

Hva mener du med detox-periode?

Prøver å bli gravid for første gang og vet ikke så mye enda

Når du bruker aluminiumsdeodorant, så hemmer aluminiumen svettekjertlene. Når du da slutter, så vil kroppen overkompensere i en periode. I den perioden, hvor kroppen "renser" seg selv fra det, tenkte jeg på. Da svetter man mer. Armhulene har jo ikke vært vant til å regulere seg selv på en stund, liksom

Eg har i alle mine svangerskap brukt dei samme produktene som eg alltid har brukt. Det har ikkje falt meg inn at det kan påvirke babyen :bag: Er det nokon som veit om produktene frå Rituals er trygge? Bruker mest handkremen, shower gelen og body creamen frå Karma, Jing og Ayurveda

Eg har i alle mine svangerskap brukt dei samme produktene som eg alltid har brukt. Det har ikkje falt meg inn at det kan påvirke babyen :bag: Er det nokon som veit om produktene frå Rituals er trygge? Bruker mest handkremen, shower gelen og body creamen frå Karma, Jing og Ayurveda
Jeg bruker også det samme som jeg pleier. Har sjekket at ikke ansiktskrem og hudkrem inneholder noe skadelig, fordi det blir på huden. Men ellers bruker jeg det samme! Står ikke noe om det på NHI eller helsenorge så vidt jeg har kunnet finne (mulig det sto noe om retinol bare?) og da tenker jeg det får være greit!

Det er ikke noe spesifikke anbefalinger, nei. Men mange produkter inneholder jo ting og tang som man kanskje ikke nødvendigvis... behøver ha på kroppen. Ting som er mistenkt hormonforstyrrende, eller miljøskadelig, f.eks. Eller aluminium, som er skadelig, men "vurdert trygt i deodoranter så lenge de har under en viss konsentrasjon" også er det oppgitt prosenter.

Så altså. Det er ikke noe som er bevist skadelig på foster, men bare.. kanskje man ønsker holde seg unna i føre var prinsipp, eller kanskje man ønsker redusere antall stoffer på seg selv generelt, gravid eller ikke.
(Litt sånn, cocktail-effekten osv).

Back
Topp