Kosesyk..

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Min lille på 6 mnder vil absolutt ikke kose. Og nå har jeg fått for meg at det er fordi hun ikke ble ammet..

Er så kosesyk, og håper det bare er en fase. Er det noen av dere som har barn som ville kose selv om de ikke ble ammet, eller som ikke ville kose selv om de ble ammet? Og gikk det over?

Her ammer jeg, men vi hadde også den fasen og det var nitrist. Jeg tror hun ble sånn fordi det var i den perioden alt rundt ble så spennende at hun liksom ikke hadde tid. Hun kunne være på fanget litt men dyttet meg bort med armene og snudde seg til sidene. Det gikk over, og nå kan hun iblant sovne på brystet mitt igjen <3 hun er 6 mnd

Min datter ble ammet til hun ble 19 måneder, og hun er ingen koseklump :-)
Edit: 19 måneder og ikke 10.

Last edited:
Jeg delammet, men ble brukt som smokk, så her puppet vi myyye. Min begynte ikke å kose før han fikk feber første gang, ca 8 mnd gammel. Da oppdaget han at det gikk an, men har fortsatt stort sett ikke tid til slikt. Kan få en kos i et halvt sekund, så må han undersøke noe. Er snart 13 mnd.

Eldste hadde ikke tid til kos, hun ble fullammet!

Minste fekk mme fra 3 mnd, og hun var veldig kosete! Så stor forskjell var det hvertfall på barna her:)

Jenta mi er 6 1/5 mnd og hun har blitt ammet hele veien, nå har hun overhodet ikke tid til kosing, en hel verden som skal undersøkes :D Håper det kommer tilbake til litt mer kosing senere :D

Jeg har ammet hele tiden, men fra hun var 5-11 måneder hadde hun aldri tid til å sitte på fanget og kose eller slappe av i det hele tatt. Da hun ble ett år roet hun seg mer og kunne sitte stille og se i bok på fanget.
Nå er hun 16 måneder og kan kose masse:)

Jeg ammet ikke og min datter har altid vært en skikkelig koseklump. Hu er 2 år nå og vil fortsatt kose. Men kjenner ei som heller ikke ammet og datteren hennes ville ikke kose når hu var liten, men det har gått over og hu ville plutseøig kose masse. Så det er nok bare forskjell på barn.

Jeg har fullamme mine, og ammet lenge.

Jeg har en snart sju år gammel kosegutt som elsker kos og hans fire år gamle søster som aldri har hatt samme behovet.

Begge mine gutter (6år og 2år) er skikkelige koseunger.
Søsteren på 4år har ikke tid til sånt...

Last edited:
Junior på 13 mnd leker og utforsker. Han kommer for å gi en kos før han utforsker og leker videre.. Men å sitte i fanger over tid er uaktuelt! Hvis det skjer, er han syk ;) 6-åringen er veldig kosete igjen.. Det har hun alltid vært, samme med snart 9-åringen.. Bortsett fra en periode rundt 1-års alderen og frem til ca fylte 2 år.. Da skjer det mye i utvikling og kos havner i siste rekke.. :p Verst for mammahjertet det :o

Jeg tenker det er en fase eller at barn rett og slett er forskjellige. Tviler på at det er fordi du ikke ammet.

Godt å høre at det er flere, da er det nok ikke pga ammingen nei. :) Når jeg sluttet å amme sa mamma at hin trodde hun og bestemor hadde dårlig forhold fordi hun ikke ble ammet, og egentlig syntes jeg at det høres helt teit ut, men så fikk jeg et øyeblikks usikkerhet.

Er nok en fase ja, eller at hun bare ille er så kosete av seg. :)

Begge mine er flaskebarn. Første var ikke spesielt kosete som baby, men ble det etterhvert. (Kan ha sammenheng med fødselsdepresjon hos meg).
Yngste er veldig kosete.

Jeg har ammet begge de eldste jentene. Eldste likte ikke kos og mye nærhet helt fra hun var bitteliten. Strittet imot klemmer. Hun lærte faktisk å akseptere kos av mellomstejenta. Så nå får vi klemmer, men det kan av og til virke litt tillært og ikke naturlig for henne.

Mellomste har derimot vært superkosejente helt fra dag en, og elsker fremdeles å kose. Utrolig godt! Er spent på hvordan minstesøster blir!

Eldstemann fikk flaske og han hadde tid til å kose. Andremann ble ammet I fire mnd, men han sluttet å kose når han var rundt seks mnd. Hadde ikke tid til det. Tok ett par mnd så begynte han å bli kosen igjen.

Back
Topp