Koser du deg over andre barns trassalder?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Prater ikke folk med ungene sine? :/Er kanskje derfor jeg har unngått en hysterisk unge i butikken, da. :p Eller så har jeg en unge som tåler et nei for vesla har aldri holdt på sånn.
Har heller aldri hatt problemer med en trassig unge på butikk. Nei er nei. Men så vet han at butikkrunden er over hvis han trasser.
Ikke like gøy å må legge på plass varene og gå hjem ;)

Har tre barn og har aldri opplevd det med noen av de :-) Tenker ikke over det visst andre har barn som blir sint og sur på butikken for det er ikke derfor jeg er der :-D Hadde en venninne hvor sønnen ikke tålte å få nei.. Han lå seg titt og ofte ned på gulvet og trasset, han fikk ALLTID viljen sin fordi mor ikke ville ta den diskusjonen. Mine barn vet at de kan spørre og få nei, vet ikke hva jeg har gjort for å få de til å bli så flink men de er no bare sånn :-)

Sender medfølende blikk, og priser meg lykkelig over at det ikke er meg.

Jeg er litt forsiktig med å anta at ungene ikke tåler å få nei eller at foreldrene ikke har forsøkt å prate med dem. Går de først i lås er ofte foreldrene de siste som når inn, men at fremmede henvender seg til dem er jo forståelig nok et overraskelsesmoment :-)

Mine har heldigvis sjeldent hatt raserianfall ute, men det har så klart skjedd, helst når de har vært trette og slitne. Som oftest dreier det seg ikke om at de får nei, men at jeg for eksempel åpner jakka eller tar lua av og det ikke passer :-p

For all del; noen unger har for vane å grine seg til det meste, men jeg tror ikke at majoriteten av de barna man ser hylende og sprellende i butikken nødvendigvis er bortskjemte eller taklet feil av foreldrene :-) Når det er det sagt er det noen som får holde på rimelig lenge da, personlig gjør jeg kort prosess :D

Back
Topp