Kosepupp...

milla1986

Elsker forumet
Emilian vil helst ligge på puppen heeele dagen om han kan....
Siden han har hatt mye vondt, og puppen er det eneste som har roet han. Har jeg latt han få lov[&o][&:]
Men nå lurer jeg rett og slett på om han bare har blitt avhengig av puppen, for når jeg tar han bort fra den så gråter han,men ikke sånn vondtgråt, mer sånn sinna/trasse gråt... og han fortsetter å gråte helt til han får den forbanna puppen....

Han drikker litt innimellom men jeg har ikke noe kontroll på måltidene hans lenger. For han vil jo ligge her omtrent hele tiden, så han kosesutter, drikker litt, kosesutter, sovner, drikker.. å sånn går nå dagan......

Jeg har snart træl på brystvortene, hva skal jeg gjøre?? Bare la han gråte....[&o][8|][&:]

Det er vanskelig det der.. Jeg er vel og litt for god til å dra frem puppen når det er noe, men han har heldigvis ikke begynt å gråte/sutre når jeg tar den bort igjen. Men jeg har veldig problem med å høre på at han gråter.. Men jeg tror det er verre for mor å høre på enn det det faktisk er! Vanskelig å vite hva man skal gjøre - man vil jo bare det beste for de små!
Men man vil jo gjerne ha puppen i behold og! [8|]

Har du prøvd å venne han til å ta smokk isteden? Må vel regne med litt gråting før han godtar det isteden siden han er blitt vant med å sutte på puppen, men med litt trening og tolmodighet er jeg sikker på at du klarer det! [:)] Er veldig deilig å kunne putte inn smokken som trøst, synes jeg iallefall... Strevet med å venn eav de med den får jeg ta når den tid kommer! [;)]

Han var avhengig av den inntil han ble avhengig av puppen min.. Men når jeg prøver å gi han smokken nå så lager han skikkelig pyton-ansiksutrykk og spytter den ut igjen... Har prøvd å bytte smokkotype også, men har ikke hjulpet det heller..

hmm ikke lett....[&o]

jennie er veldig glad i puppen, men hun får den kun til måltidene, på mårran får hun ligge litt ekstra lenge og kose :)
noen ganger når jeg tar den vekk så hyler hun, av trass. men da stapper jeg inn smokken og lar henne ligge i samme "ammestillingen", vet ikke om jeg lurer hu, eller om hu synes det er greit.

Men legger han på seg som han skal ? Kanskje han ikke blir helt mett og dermed vil ligge der. Eller så er det som du sier, han bruker deg som smokk og kos :)

jeg har forresten begynt å gi Jennie koseklut/kosebamse, den har hun begynt å kose med når hun ammer/ligger med smokk :)

Hm, nei ikke lett å vite hva man kan gjøre altså..
Vil jo ikke at de skal gråte heller[&o] Men det blir jo fryktelig slitsomt å sitte med puppen ute hele dagen også..
Når Mikkel ikke vil ta smokk i steden for så gir jeg han gulpekluten og så ligger han og sutter på den[:)]
Kanskje Emilian vil "ta til takke" med gulpekluten han også? Du har vel sikkert prøvd men[;)] Vanskelig å komme med noen tips føler jeg.

ORIGINAL: Frøken Lillan

jennie er veldig glad i puppen, men hun får den kun til måltidene, på mårran får hun ligge litt ekstra lenge og kose :)
noen ganger når jeg tar den vekk så hyler hun, av trass. men da stapper jeg inn smokken og lar henne ligge i samme "ammestillingen", vet ikke om jeg lurer hu, eller om hu synes det er greit.

Men legger han på seg som han skal ? Kanskje han ikke blir helt mett og dermed vil ligge der. Eller så er det som du sier, han bruker deg som smokk og kos :)

jeg har forresten begynt å gi Jennie koseklut/kosebamse, den har hun begynt å kose med når hun ammer/ligger med smokk :)

Har prøvd å lure inn smukken i ammestilling jeg også. Men det merker han med en gang at ikke er mamma's pupp..!
Ja han har lagt på seg hvertfall etter 6 ukerskontrollen, var jo på 2 mnd i forje uke, men han gråt så fælt å ville ikke ligge rolig på vekta så den gikk opp og ned ifra 5700, til 6400, men den stoppa på 5800, så hun skrev det... Da har han i tilfelle lagt på seg 300g.

Han bruker gulpekluten sin han min, lettere å få inn i munnen enn litt tykkere stoff[:)]

er han puppete uansett? For min er ekstremt puppete når jeg bare går hjemme med han, men er jeg ute på tur så må jeg vekke han hver 4 time og gi mat[8D]

så jeg har komt fram til at min kjedespiser[;)] eller det er vel et annet ord for kosepupp

ORIGINAL: Siljemor88

Hm, nei ikke lett å vite hva man kan gjøre altså..
Vil jo ikke at de skal gråte heller[&o] Men det blir jo fryktelig slitsomt å sitte med puppen ute hele dagen også..
Når Mikkel ikke vil ta smokk i steden for så gir jeg han gulpekluten og så ligger han og sutter på den[:)]
Kanskje Emilian vil "ta til takke" med gulpekluten han også? Du har vel sikkert prøvd men[;)] Vanskelig å komme med noen tips føler jeg.

Ja føler liksom livet mitt består av en ting, å det er å amme![8D]
Han får gulpekluten sin når han sitter i vippestolen, å da prøver han å få den inn i munn, men blir jo illsint om han ikke klarer det.. så jeg har hjulpet han å dytte tuppen inn, men da blir han enda sintere for det var jo ikke deeeet han trodde det var, nemlig puppen til mamma...[8D]

Finnes ikke en spesiell smokk som er formet som en pupp da??[:D]

ORIGINAL: nancy drew

er han puppete uansett? For min er ekstremt puppete når jeg bare går hjemme med han, men er jeg ute på tur så må jeg vekke han hver 4 time og gi mat[8D]

så jeg har komt fram til at min kjedespiser[;)] eller det er vel et annet ord for kosepupp

Nei faktisk når du sier det.... Når vi er borte, eller på tur, senter så sover han eller kan sitte på fanget uten å rope på puppen..
Er bare hjemme her.....

Hva gjør du da? Lar du han få lov?[8|]

Er ikke dem trøst smokken litt mer rund og puppeformet?? snuppa mi er også avhengig av puppen, særlig når vi er hjemme...og det er nok min skyld siden jeg ammet ofte i starten for å få opp vekta hennes...

ORIGINAL: marihøna30

Er ikke dem trøst smokken litt mer rund og puppeformet?? snuppa mi er også avhengig av puppen, særlig når vi er hjemme...og det er nok min skyld siden jeg ammet ofte i starten for å få opp vekta hennes...

Hvor får man kjøpt slike trøste smokker da?[8|]

ORIGINAL: milla1986

Du får kjøpt på apotek og her: http://akgrieg.no/

Ser ut til at vi har samme problem.
men jeg har egentlig sluttet å amme henne, så hun får mme. vi sliter fælt (ekstremt den siste uken) med mye grining/skrik og vi forstår ikke hvorfor.
Det eneste som hjelper er pupp! og hittils tenker jeg at det er pga kos/trøst hun skal ha den. som hos deg, koser hun, sutter litt, sovner litt osv.

vi har også prøvd flere forskjellige smokker, men hun vil ikke ha dem. hun smaker litt m tunga, kjenner at det ikke er puppen og dytter den ut. når jeg prøver å lure henne ved å raskt bytte ut puppen med smokken, kan hun bli rasende!!!!hun brekker seg også en del når jeg prøver m smokken.)
har vært innom flere apotek i dag for å prøve å fåå kjøpt trøst smokken,men det var ingen som hadde den. har også fått tips om prematur smokk som visstnok skal være å få kjøpt på babyshop.

i tillegg sliter vi med søvn på dagtid. hun klarer ikke sovne med mindre hun sovner v puppen, på trilleturer eller bilturer. og prøver jeg å legge henne fra meg etter en stund (når hun ligger v puppen) våkner hun med en gang.

tidligere har vi klart å finne grunn til all gråtinga, men nå må jeg si at nesten alt er "prøvd ut". jeg blir snart gal av dette og at hun samtidig ligger på meg konstant blir også veldig slitsomt. ryggen tar knekken på meg pga all gåing frem og tilbake med henne.

unnskyld for at jeg overtok tråden din litt også,,men jeg måtte bare få ut litt! håper virkelig vi finner løsning på dette, milla! :) masse lykke til.

p.s. går snart til innkjøp av graco sweetpeace.

ORIGINAL: Siljemor88

Du får kjøpt på apotek og her: http://akgrieg.no/

De er helt fantastiske[:D][:D][:D] Jacob vil kun ha trøst smokk, har prøvd alle mulige andre smokker som er.
Anbefaler deg virkelig den smokken.. [:)]

ORIGINAL: LilleDesember

Ser ut til at vi har samme problem.
men jeg har egentlig sluttet å amme henne, så hun får mme. vi sliter fælt (ekstremt den siste uken) med mye grining/skrik og vi forstår ikke hvorfor.
Det eneste som hjelper er pupp! og hittils tenker jeg at det er pga kos/trøst hun skal ha den. som hos deg, koser hun, sutter litt, sovner litt osv.

vi har også prøvd flere forskjellige smokker, men hun vil ikke ha dem. hun smaker litt m tunga, kjenner at det ikke er puppen og dytter den ut. når jeg prøver å lure henne ved å raskt bytte ut puppen med smokken, kan hun bli rasende!!!!hun brekker seg også en del når jeg prøver m smokken.)
har vært innom flere apotek i dag for å prøve å fåå kjøpt trøst smokken,men det var ingen som hadde den. har også fått tips om prematur smokk som visstnok skal være å få kjøpt på babyshop.

i tillegg sliter vi med søvn på dagtid. hun klarer ikke sovne med mindre hun sovner v puppen, på trilleturer eller bilturer. og prøver jeg å legge henne fra meg etter en stund (når hun ligger v puppen) våkner hun med en gang.

tidligere har vi klart å finne grunn til all gråtinga, men nå må jeg si at nesten alt er "prøvd ut". jeg blir snart gal av dette og at hun samtidig ligger på meg konstant blir også veldig slitsomt. ryggen tar knekken på meg pga all gåing frem og tilbake med henne.

unnskyld for at jeg overtok tråden din litt også,,men jeg måtte bare få ut litt! håper virkelig vi finner løsning på dette, milla! :) masse lykke til.

p.s. går snart til innkjøp av graco sweetpeace.

Ja disse to små våres hørtes jo helt like ut[;)][&:]
Det er veldig slitsomt, så vet hvordan du har det om det er til noen trøst?

Håper du finner løsningen du også! Ikke noe å unnskylde, bare å få ut frustrasjonen [:D]

Ble nyskjerrig på hva Graco sweetpeace er?[8|]

http://theheartknows.gracobaby.com/sweetpeace.php?cid=myswtpredirect

har hørt den skal være bra for kolikk barn. den er dyr da,men fortsetter det slik så kjøper jeg den.

hun har hele tiden grått mye, men som sagt har vi funnet ut grunn. fxs låsning i nakken, vondt i mage osv. men nå, er det ikke det som er grunn lenger. leste faktisk litt i stad om kolikk og fant ut man kan ha kolikk pga Umodent nervesystem. Når vi var hos fysioterapeuten sist,, ristet/skalv beinet til fride og jeg så fysio la merke til det. jeg spurte ho om hun visste hva det kunne komme av, for hun gjør dette stadig med beina sine. fysio sa at det kunne være fordi nervesystemet var umodent.så kanskje hun rett og slettt har fått kolikk pga det.

må forresten slenge med at lyden av rennende vann også funker. da slutter hun å gråte...men kan jo ikke ha på springen hele tiden heller. (har hørt at rennende vann kan virke beroligende på barn) prøve å få tak i lydklipp av dette da kanskje. hehe

har hørt den skal være bra for kolikk barn. den er dyr da,men fortsetter det slik så kjøper jeg den.

hun har hele tiden grått mye, men som sagt har vi funnet ut grunn. fxs låsning i nakken, vondt i mage osv. men nå, er det ikke det som er grunn lenger. leste faktisk litt i stad om kolikk og fant ut man kan ha kolikk pga Umodent nervesystem. Når vi var hos fysioterapeuten sist,, ristet/skalv beinet til fride og jeg så fysio la merke til det. jeg spurte ho om hun visste hva det kunne komme av, for hun gjør dette stadig med beina sine. fysio sa at det kunne være fordi nervesystemet var umodent.så kanskje hun rett og slettt har fått kolikk pga det.

må forresten slenge med at lyden av rennende vann også funker. da slutter hun å gråte...men kan jo ikke ha på springen hele tiden heller. (har hørt at rennende vann kan virke beroligende på barn) prøve å få tak i lydklipp av dette da kanskje. hehe

Aha.. Ja den så litt dyr ut! Men sikkert absolutt verdt pengene, om de roer seg i den[:)]

Hm snodig du nevner ristingen i beinet, akkurat sånn har Emilian vært også.. Men det har blitt bedre nå... Så det er altså ett tegn på at nervesystemet er umodent?

Her fungerer også rennende vann, kjøkkenvifta, bilkjøring og støvsuger'n[;)] Men er ikke like lett å gjøre alle disse tingene hele dagen[8D]

Pupp hele tiden her og....og mye magevondt. Hun veier nesten 6 kg, så trenger jo ikke all den puppen. Helt tydelig at hun trøster seg med den. Nekter å ta smokk. 

Aha.. Ja den så litt dyr ut! Men sikkert absolutt verdt pengene, om de roer seg i den[:)]

Hm snodig du nevner ristingen i beinet, akkurat sånn har Emilian vært også.. Men det har blitt bedre nå... Så det er altså ett tegn på at nervesystemet er umodent?

Her fungerer også rennende vann, kjøkkenvifta, bilkjøring og støvsuger'n[;)] Men er ikke like lett å gjøre alle disse tingene hele dagen[8D]

den cd man får kjøpt med disse lydene på da? mulig d hadde funka! ikke gråt heter den, noen som har prøvd den her.

http://www.dinbaby.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/137601099

Back
Topp