koselige naboer

nemi.marselia

Forumet er livet
har en nabo som sender meg sms hver gang jeg slipper ut hunden om at stakkars hund det snør, regner er kaldt at jeg må ta hunden inn. i dag tok det nøyaktig 2min etter jeg slapp hunden ut før jeg fikk sms. ja det snør men er mildvær og ingen vind.
fikk i dag og telefon fra mattilsynet om at det er kommet bekymringsmelding på meg. det var vist at hunden er ute hele dagen i all slags vært (ikke sant hun er max ute i 1 time i slengen men helst mindre i dårlig vær og regner det tar jeg hun inn så fort som mulig) ar det er så mye kråker å sjur ute for jeg mater henne for mye ute (øh har så å si aldri fått mar ute, kanskje en liten rest eller 2) at hun er for feit (øh heller ikke rett det har jeg snakket med dyrlegen om hun er ved perfekt vekt)
Jeg snakket med mattilsynet med åpene kort, ja jeg har ikke fått bygd ett skjul men det skal bli bygd når jeg får hjelp om 2-3uker å det sa han var helt greit, jeg kunne bare tenke på om det var en mulighet for å få dette bygd. var og oppe å pratet med dyrlegen etter jeg fikk hendvendelse fra mattilsynet for å høre hva de mente. de sa og at om jeg fikk bygd skjul hadde det vært flott og de mente det var sjikanering naboene drev med siden de sendte sms til både meg å mannen min hver gang jeg slapp ut hunden.
Hunden har en lang låpestreng tvers over hele hagen så er en av de hundene her med mest tumleplass.

det er snakk om en Irsk Ulvehund så ganske robust rase.
hun elsker å være ute å maser om å gå ut hele tiden, men nå tør jeg jo nesten ikke slippe hunden ut lengere.

ps: for ett par år siden sendte jeg en sms til denne naboen om han kunne ta inn sin hund etter hunden hadde stått å bjeffet i 4timer i strekk og jeg fikk ikke babyen til å sove. da måtte eieren komme hjem fra jobb å ta den inn.

haha:P Fy for noen naboer... Virker som hun forsatt er sur for den ene gangen for mange år siden ja... aiai..

Virker på meg som om hunden din har det kjempe bra, og tror nok mattilsynet sier seg enig;)

Uff, kjedelig med naboar som skal bry seg for mykje..

Kan ikkje du få veterinæren/mattilsynet å senda eit brev om at dei har dere under oppsikt, at hunden har det supert, ikkje overvektig, osv.. [:)]

han fra mattilsynet sa det brukte som regel å ligge noe annet bak slike meldinger (meldt inn annonymt)
jeg sa at mattilsyne er når som helst velkommen å komme å se om de ville. men det sa de ikke var nødvendig

ORIGINAL: *RegniEsil*

Uff, kjedelig med naboar som skal bry seg for mykje..

Kan ikkje du få veterinæren/mattilsynet å senda eit brev om at dei har dere under oppsikt, at hunden har det supert, ikkje overvektig, osv.. [:)]

de har meldt det annonymt så det kunne de ikke

[:-]Stakkars lille voffen ,må den ut selv om det er dårlig vær??
 Du får sy roooosa dynedress til den ,i vannavstøtende stoff[8D]

Hahahaha ,den lille voffen din kan vel sånn ca stå i mot en drøy storm tror jeg[:D] ,og bikkja har da ikke vondt av å være ute en stund? Ut i fra bildene så er det ikke heeelt en kinesisk nakenhund du har ,men en nyyydelig "hårhaug" av en Irsk Ulvehund. Lillegutten min elsker å ligge ute å snø ned han ,så jeg er glad jeg ikke har en nabo som din!

ORIGINAL: MICAmor

[:-]Stakkars lille voffen ,må den ut selv om det er dårlig vær??
Du får sy roooosa dynedress til den ,i vannavstøtende stoff[8D]

Hahahaha ,den lille voffen din kan vel sånn ca stå i mot en drøy storm tror jeg[:D] ,og bikkja har da ikke vondt av å være ute en stund? Ut i fra bildene så er det ikke heeelt en kinesisk nakenhund du har ,men en nyyydelig "hårhaug" av en Irsk Ulvehund. Lillegutten min elsker å ligge ute å snø ned han ,så jeg er glad jeg ikke har en nabo som din!

ja mi elsker å og ligge å bli snødd ned[:D] 

oh my, for en nabo..[:-][>:]

bitter ennå på den meldinga du sendte for 4 ÅR siden?[8|]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Langsint nabo ja..himmel..
Litt forskjell på da du klaget da må jeg si, stakkars hund, skal jo ikke stå ute å bjeffe i fire timer[:'(]

Stå på ditt, og bra at du kontaktet mattilsynet selv[:)]

mattilsynet kontaktet meg, jeg kontaktet dyrlege etterpå for å få en vurdering fra fagfolk

Ut fra det du forklarer, høres det jo ikke ut som hunden lider noe nød?! Å være ute 1 time om gangen i mildvær, tåler nok en irsk ulvehund vil jeg tro[:)] Og får du bygget et lite hus som den kan søke ly inni, må vel det være perfekt![:D]

Jeg elsker hunder over alt! De er min store hobby og lidenskap, og jeg vil si at jeg reagerer heller på de hundne som aldri får være ute. Som knapt får en 3 min tissetur i løpet av en dag! DE hundene er det synd på, men det er det ingen som får med seg!

Synes det høres helt tragisk ut av naboen drive med dette. Men kanskje han/hun rett og slett bare har så liten peiling på hunder og hva som er bra for dem? Synes du høres ut som en god hundeeiger jeg[:)]

hunden min har vært vant til å være ute og elsker det. hver gang jeg går forbi ytterdøren vil hun ut. nå er det nesten som jeg ikke "tør" slippe henne ut. jaja får gå ekstra lange turer med henne i dag.

har samtale med dyrlege og mattilsyn og dyrlegen anbefalte at om det fortsatte å anmelde for trakasering til politiet

utrolig hvor mange overdriver. godt hun ble kvitt klagingen iallefall

har ville ikke engang mattilsynet komme å se (store avstander)

å herregud!!!!
har ikke folk bedre å gjøre?[8|]

kan virke som de er sure for den gangen de måtte ta inn sin hund. hunden din tåler å være ute i ruskevær...

var ute nå å gikk i 1,5time med hunden å snakket med andre erfarende hundeeiere og ALLE stilte seg uforstående til dette. jeg har ingenting å sjuke å sagt at mattilsynet og dyrlege er hjertelig velkommen ned å sjekke.
ga tilbudet at jeg sunne sende bilde av uteområdet til hunden om de ønsket. men det var ikke nødvendig

Herregud her er da hundene ute mye mer enn en time når det ikke er kaldt, og det uten noe skur men mulighet til å gå under taket på huset. Helt normalt hundehold det vel på landet hvor vi kan ha hundene ute???!!!! Bedre det enn å ha dem inne mange timer i strekk da... Herregud, det er jo såklart forskjell på raser men dette var noe av det dummeste jeg har hørt. Hadde ringt denne naboen og bedt den slutte å legge seg opp i når jeg hadde ut hunden, så lenge den ikke plager dem på noe vis. Makan![:@]

ORIGINAL: Leatroll

Herregud her er da hundene ute mye mer enn en time når det ikke er kaldt, og det uten noe skur men mulighet til å gå under taket på huset. Helt normalt hundehold det vel på landet hvor vi kan ha hundene ute???!!!! Bedre det enn å ha dem inne mange timer i strekk da... Herregud, det er jo såklart forskjell på raser men dette var noe av det dummeste jeg har hørt. Hadde ringt denne naboen og bedt den slutte å legge seg opp i når jeg hadde ut hunden, så lenge den ikke plager dem på noe vis. Makan![:@]

jeg er vant til dette fra jeg var ung, oppvokst med hunder. den det er vel for jeg nå bor i tettbebygd strøk hvor ikke alle forstår seg på hunder

Selv om det jo helt tydelig ikke var behov for det i denne saken, er det jo egentlig fantastisk at sånn som mattilsynet bryr seg da, og at det går an å melde fra til dem![:D] Er jo utrolig mange bedritne dyreeiere der ute som faktisk ikke behandler dyra sine fint! Og de burde jo straffes[:@]

Back
Topp