Kosedyr

Windy

Forumet er livet
Har barna deres kosedyr?

Jenta mi er nå 5 år og koser fortsatt mye med bamsen og hunden sin. Har hatt de siden hun ble født, og kost mye med dem.

I fjorvinter/våres så koste hun veldig lite med dem. Hadde de i senga, men de lå ofte ved siden av henne. jeg tenkte at nå kom hun sikkert til å slutte å kose med dem.

Men i høst fikk hun en tøff periode, og bamsen og hunden har blitt en stor trygghet for henne igjen. Koser veldig med de i senga, både når hun skal sove og sover (ligger rundt halsen hennes/oppå ansiktet). Og også ellers på dagen, feks når hun ser på barnetv (dag/morgen), og har også dem med i bilen når hun skal i bhg.. (de ligger kun i bilen).

Jeg ser ikke helt vitsen med å ta de bort fra henne.. elelr få henne til å slutte å kose med dem.
Hun har aldri fått lov til å ha de med i butikken osv, så har jo ikke noe problem med at hun drasser de med seg rundt omrking..

Regner med at hun kommer til å slutte å kose med dem når tiden er inne for henne..

Ja, han har ein hund han alltid må ha med i sengå.

Og eg har ennå kosedyret mitt...[:-]

Eldstemann har aldri vist noen som helst interesse for hverken kosedyr eller annet enn smokker i senga, men minsten må fortsatt ha koseklut med i senga hjemme (han er snart 15 måneder). Han sover uten koseklut i barnehagen, og han har heller ikke vist stor interesse for kosebamser generelt.
Så vi har mange bamser som samler støv her hjemme, for å si det sånn! [:D]

Har en bamse i sengen sin ja som hun fikk av pappan den dagen hun ble født.
Hun koser med den til tider og er veldig knytta til den, men får ikke ta den ut av senga si.

La henne ha bamsen sin til hun blir voksen for den del!!!!
[:D]

Jeg har min enda![:D] Han heter Julius! Hehe

Hvorfor vil du eventuelt at hun ikke skal ha den?

Syns hun skal få ha den så lenge hun vil jeg, godt at de små har en trygg ting[:)]

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Syns hun skal få ha den så lenge hun vil jeg, godt at de små har en trygg ting[:)]

Grunnen til at jeg har tenkt på dette henger nok sammen med at hun till høsten er skolejente, og "stor" jente..
Men det er jo noe hun koser med hjemme, så tenker også at så lenge de er en trygghet og en kos hun tydelig trenger (ihvertfall for tiden igjen), så kommer jeg aldri til å ta de ifra henne.

Han har en god og myk bamse (en hund) i senga når han skal sove. Har den med i armene når han står opp også men slenger den fra seg med en gang han er skikkelig våken.

ORIGINAL: Windy

Grunnen til at jeg har tenkt på dette henger nok sammen med at hun till høsten er skolejente, og "stor" jente..
Men det er jo noe hun koser med hjemme, så tenker også at så lenge de er en trygghet og en kos hun tydelig trenger (ihvertfall for tiden igjen), så kommer jeg aldri til å ta de ifra henne.

Spiller ingen rolle om hun er skolejente, hun er jo fortsatt bare en liten 6åring[:)]

Som sakt så har jeg bamsen min enda, og jeg var veldig knyttet til den langt opp i barneskolen og vell så det.
Kasta den ikke ut av senga mi selv om kjæresten min kom på besøk, og han ligger i senga mi enda her også. Hehe

"Store" jenter trenger også trygghet og kjærlighet, og en bamse kan gi mye trygghet i senga alene om natta.

ORIGINAL: Windy

Tenker du på at andre kan mobbe henne for det? Tror ikke det er noe problem, de skjønner fort at man ikke har med kosedyret sitt slik som en 2 åring, det ser jeg bare på 4-5 åringene i bhg.
Dessuten har nok alle de andre store jentene/guttene kosedyr i senga hjemme også[:)]

Jepp, hun har en bamse hun er fullstendig avhengig av!
Legger ved et bilde av favoritten. Dette bildet er 1,5 år gammelt + at bamsen var nyvaska. Selv om den blir regelmessig vaska nå også, så er den en smule "gråere" i pelsen, og mye mer tovete/sammenfiltra [;)] Ørene er også sydd på igjen to ganger, for de ble så slitt at de falt av.

Tobias har kosebamse ja.. som er med stort sett overalt.. Den har også blitt et slags substitutt for sutten han ga til nissen i jula, kosebamsen finner stadig veien inn i gapet hans.. [8|] Våt og ekkel, og må stadig i vaskemaskina for et bad.. [:D]
Han får han den så lenge han vil.. Jeg hadde mine bamser i senga til jeg fikk meg samboer som 19åring [8D]

Back
Topp