Kosebamse

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Hei.

Jeg har vært veldig forsiktig med bamse til nå, men jeg tenker at det kanskje hadde vært fint for lillejenta med en liten venn. Leser at det er risikabelt med tanke på krybbedød osv, så lurer på når det evt regnes som trygt? Når introduserte du den lille for bamsen?
 
Jenta mi er 11 mnd gammel, hun har både kos og bamse i senga. Hun hadde kos fra hun var ca 4/5 mnd, også fikk hun bamse når hun klarte å ta vekk ting fra ansiktet selv/snu seg vekk.

For å få hun til å «like» den fortere kan du ha den i senga med deg i noen netter før du gir den til hun, da lukter den trygt
 
En liten kosebamse går nok fint :)
faren for krybbedød oppstår når senga ikke har god mulighet for frisk og god luft rundt babyen. Allerede fra et halvt år vil mange babyer dytte vekk en liten bamse om den er i veien. Men ikke så lett om du har 10 bamser i senga, eller kanskje også sengekant og ekstra teppe osv. eller en diger fantorangenbamse :p
Bamse kan jo være så mye, ikke sant. Men finnes jo masse bamser i 20-30 cm størrelse som er fine for mindre barn å ha i senga :) og èn sånn utgjør ikke noen fare.
 
Alle mine 3 har hatt en liten bamse/koseklut fra dag 1. De første par mnd tok vi den forsiktig bort når de hadde sovnet på natta. På samme måte som vi kun brukte babynest på dagtid.
 
Hei.

Jeg har vært veldig forsiktig med bamse til nå, men jeg tenker at det kanskje hadde vært fint for lillejenta med en liten venn. Leser at det er risikabelt med tanke på krybbedød osv, så lurer på når det evt regnes som trygt? Når introduserte du den lille for bamsen?
Mini fikk en liten kanin bamse i gave da han var knapt en uke gammel, men det var vel ikke før han var rundt 4 mnd før den ble favoritten. Nå er han 13 mnd og kaninen sover han med både på natta og lurer på dagtid. Den fungerer også utmerket til å roe han ned.

Her er link til kaninen: https://www.sprell.no/produkt/hvit-kanin-kosedyr-18-cm-jellycat
E4819423-88E8-4608-89BC-27D87A4B771C.png

Kan kjøpes på bl.a. Barnas Hus eller Babycare hvis man ikke ønsker å bestille fra nett. Kommer også i flere farger (og størrelser).
 
Gutten vår har hatt koseklutt siden dag en. Først bare på dagen når vi kunne overvåke. Men når han hadde full kontroll på hender å kunne løfte den selv. Så har han sovet med den. Nå etter 6 måneders har han en myk bamse også.
 
Back
Topp