Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Akkurat samme herKoser og kysser på frøkna har jeg bare opplevd at nærmeste familie gjør, og det gjør meg ingenting! Er bare koselig at de viser henne kjærlighet At venner og bekjente har henne på armen og duller og stryker på henne gjør meg heller ingen verdens ting
Enig i at man ikke bør kose ved sykdom!Jeg syns det er helt greit at de i min familie og svigerfamilien kysser på babyen. Syns det er koselig! Babyen kan jo ikke leve inni en hamsterball!
Er kun om folk er syke at de ikke kan kose, men det skjønner de selv. Er ikke naturlig for folk utenfor familien å kysse på baby, ut ifra det jeg har erfart.
Sniker fra juli-forumet. Hvis du reagerer på at noen kysser eller gjør andre ting med babyen din, er det helt innenfor å si fra. Det er ditt barn. Jeg ville kanskje dratt smittekortet.. Skyldt på at du er redd for at den lille skal bli syk. Ingen kan si imot en bekymret mor. De kan tenke hva de vil, men du bestemmer. Har vært borti lignende problemer før...Synes dere det er greit at andre kysser på babyen fra de er nyfødt? Evt hvor gamle bør de være?
Og lar dere ofte andre kysse på babyen deres?
Hvis dere ikke liker det; hvordan sier dere det til de som gjerne vil overøse baby med kyss og klemmer?
Takk for svar!Sniker fra juli-forumet. Hvis du reagerer på at noen kysser eller gjør andre ting med babyen din, er det helt innenfor å si fra. Det er ditt barn. Jeg ville kanskje dratt smittekortet.. Skyldt på at du er redd for at den lille skal bli syk. Ingen kan si imot en bekymret mor. De kan tenke hva de vil, men du bestemmer. Har vært borti lignende problemer før...
Det forstår jeg godt. Alle mener det jo godt, men baby er ikke allemannseie!Det er i orden at de fleste gjør det, bortsett fra hvis de er syke eller nettopp har røykt (ja, jeg har blitt veldig hysterisk når det kommer til røyking etter at jeg ble mamma)
Var en ukjent mann som drev å strøk jenten min på kinnet og skulle hjelpe hun med smokken hin dagen. Det var ikke så ok.
Det forstår jeg godt. Alle mener det jo godt, men baby er ikke allemannseie!
Hvorfor skulle han ordne smokken hennes?
Jeg føler meg streng når de med åpne forkjølelsesår vil oppi baby, men som de på barsel sa; de mest forkjøla kan jo godt vente til de er bedre. Likevel, det er vanskelig å tørre å si fra at "Beklager, du er syk"... Jeg tør ikke alltid det, og barnehagebarnet vårt hoster jo nesten alltid. Men hun er jo søsken, og for liten til å forstå. Så det er annerledes enn om det er syke fremmede og fjern familie.
Han kunne jo godt ha spurt deg om det var ok.Ikke godt å si. Jenten min var ikke helt fornøyd. Satt i bilstolen når vi var på butikken, og når jeg satt den fra meg for å betale begynte hun å gråte. Han ville sikkert bare hjelpe...
Jeg har ikke større barn, men ser for meg at det er annerledes med storesøsken sine koser når de er syke enn "mannen i gaten " sine.
Han kunne jo godt ha spurt deg om det var ok.
Husker jeg var på helsestasjonen en gang. Da var det en stresset mor med hendene fulle, en gråtende baby, og mor som måtte ta på seg yttertøy uten noe sted å gjøre av baby. Hadde ikke vogn eller noe. Da spurte jeg om hun trengte hjelp til noe, og hun ble sjeleglad og la baby i armene mine. Men jeg ville jo ikke gå helt oppi fjeset til fremmed baby for det.
Til og med barnepleier på føden spør jo om det er ok å holde, vise osv. De må jo respektere foreldrene.
Ja, søsken er jo litt annerledes tenker jeg. Så her får hun kose. Er jo syk non stop, og må jo få kose bror.