Kose klut

robbiefan

Flørter med forumet
Til dere som har erfaring med babyer som bruker  kosekluter.
Den siste uke har jeg introdusert en koseklut til lillegutt("kaninkoseklut med deilig fleece") når han skal sove. Jeg ser han liker den, men syns han kaver endel med den.Men jeg er redd for at han skal ta kosekluten over ansiktet og ikke få puste når han ligger i senga.

Hvordan koser de med den? Får de den over ansiktet?Er det farlig?

Lillegutt her har en kanin som høres helt lik ut som den du har! Han får den ofte over ansiktet, men er ikke redd for at han ikke får puste! Den er jo ganske tynn, og vil tro de er laget slik at de skal kunne pustes igjennom. Uansett tar jeg den vekk fra fjeset hans da han har sovnet ordentlig :)
Han liker å sove med ting i ansiktet, helst helt tildekket! Hadde det vært opp til han ville han nok sovet med huet nedi en 10liters bøtte med varmt vann.. Men det gåkke! ;)

her har lillemann fått de tynne gasklutene som koseklut fordi han også må ha de over ansiktet.. de kan han puste gjennom så da slipper jeg å bekymre meg så mye for det. for han drar opp dyna eller det han får tak i og tar over ansiktet for å kose så må alltid sjekke han en del ganger når han sover

Lillegutt her vil også helst ha den over ansiktet...iallefall nesa GODT inni kosekluten sin :) det er da han sovner... jeg løfter den forsiktig litt vekk fra ansiktet når jeg vet at han sover ordentlig, men jeg tror ikke det er noen fare om de har den over heller...men er greit å være helt sikker :) de små vil  jo veldig gjerne ha den varmen i ansiktet/nesen..:)

ok da trenger jeg ikke å bekymre meg...noen som er verre med kosekluten :-)Det kan hende han blir en koseklutgutt :-)

Bruker tynne gaskluter vi også. Har også kjøpt en pakke på Kid som det står "kosekluter" på. De er like tynne som gaskluter. De virker litt stive først, men etter en runde i vaskemaskin og tørketrommel, så blir de supermyke. Synes virker det er mer skummelt med de i fleece. Har en sånn med kanin på, men bruker den ikke noe særlig. Må jo bli ganske tett...

Snuppa sover også med kosekluten trykket oppi ansiktet. Hun borrer nesa inni den :) Fjerner den fra munnen når hun sover men ellers lar jeg henne kose seg med den. Den veier ikke rare greiene allikevel.

koseklut i ansitet her også :) Men her ligger han med hodet på siden for å gnu seg mot kluten, han drar den ikke over ansiktet. Men han kan godt ta tak i hjørnet på dyna og ligge å holde rundt den. Søtt :) 

Her ligger vi med helseteppet nesten over hodet når vi sover... Tror det har blitt en kosefille for han styrer no veldig med det og skal ha det helt inntil hodet :) Jeg bare "fjerner" så mye at nesa får fri tilgang til luft jeg, så får resten være. Tar jeg det vekk fra han våkner han med en gang.. :)

Jeg ødela et joha ullteppe da han lå på sykehuset siden det ble en passelig størrelse til den lille kroppen! Det var dobbelt så jeg lagde 2tynne og 1 tykk! Di tynne har vi begynnt å bruke som koseklute etter han koset sånn med det hele jeg hadde (likte det så godt at jeg kjøpte 2)

Viss jeg legger det ved siden av hode hans når han er trøtt å skal sove så gnurere han hode godt inni det før han sovner på et blunk!
Det er veldig tynnt å lett med masse hull (siden det er strikket) men jeg tar det likevell bort når han har sovnet!

Tar den bare bort når hun har sovnet:)

Liliea skrev:
Tar den bare bort når hun har sovnet:)

samme her :) syntes det er best.. Skal dem ikke ha noe hengende over vognen når dem sover så skal dem ikke ha noe liggende over ansiktet heller..

tone86 skrev:
Her ligger vi med helseteppet nesten over hodet når vi sover... Tror det har blitt en kosefille for han styrer no veldig med det og skal ha det helt inntil hodet :) Jeg bare "fjerner" så mye at nesa får fri tilgang til luft jeg, så får resten være. Tar jeg det vekk fra han våkner han med en gang.. :)

sign, men med fleeceteppe. Skal kjøpe en koseklut når jeg får surra meg til det :)

Lillegutt koser med det han får tak i om dagen... har kjøpt den Kaloo kanin kosekluten og den er god.. men gasskluten er også god. Bare passer på å ta det bort innimellom...
Er nok ingen fare :o)

Back
Topp