Kos deg inne du.......

glafoss

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Sa legen i går da jeg ringte potte tett i nesen med rennende øyne!! Endelig fint og varmt Vær, som dessverre kommer med pollen! Jeg ringte på legekontoret for å få vite hva jeg kan ta av nese spray og øyedråper, da jeg vet at man ikke skal ta allergi tab eller sprøyte... legen Samsnakket med lege nr 2 og beskjeden var klar: hold deg unna og kos deg inne i sommer! Enn det, at øyedråper skal ha noe virkning på fostret... vell vell.. noen andre som sliter???

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har fått andre beskjeder av min lege. Kan ta polaramin, reseptfrie øyedråper og ingen nesespray over hodet. Jeg har riktignok ikke så sterk allergi.. relis.no er ennettside du bør sjekke,deaktiver h ikke allergimedisiner som kan brukes av gravide, og at mange gravide ikke får rett info! De lærde strides, tydeligvis :-) når det gjelder nesen har jeg brukt et slikt nesehorn som kjøpes på apoteket. Da vasker jeg ihvertfall ut en del av pollenstøvet som fester seg til slimhinnene i bihulene. Det kan jo tenkes at det kan hjelpe litt da! Lykke til, jeg føler med deg og allergien din!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Mange leger sjekker dessverre bare felleskatalogen ved slike spørsmål. Denne er produsentavhengig og derfor en veldig dårlig kilde... Både på relis og i legemiddelhåndboka ( som begge er produsentuavhengig og mye bedre kilder) står det at det går helt fint å bruke feks livostin Nesespray og øyedråper, så lenge du ikke bruker mer enn det som står. Men ville brukt saltvann til både øyne og nese og heller brukt livostin når du trenger det i tillegg.

Æsj, pollen er noe dritt!!!
Jeg er veldig plaga til vanlig. I fjor lå jeg inne med rennende nese og øyne alle de stakkars få fineværsdagene vi hadde her hjemme :( det var utrolig kjipt, så vet hvordan du har det!

I år har jeg heldigvis ikke merka særlig av det. Er nok pga graviditeten. Klager IKKE :)
Men er allergisk mot en del annet også, og går derfor daglig på medisin gjennom hele året. Jeg har fått beskjed om at jeg kan ta cetirizin og den livostin nesespray! :)
Se på linken mahenni sendte du :)

Sent from my iPhone

Sliter her også. Men cetizirrin skal være trygt.. Det har 2 leger sagt til meg., jeg tar det ikke for jeg liker ikke å ta medikamenter, har ikke tatt paracet på over et år heller så

Jeg får ta dymista nesespray, men det er også mot kronisk tette bihuler (fikk ikke operert vekk før graviditet :-/)

Jeg skyller med saltvann (bruker sånn nesehorn) et par ganger om dagen (gjør det året rundt altså), det hjelper :-) Men jeg er ikke sånn veldig plaget med allergi lenger- ble bedre etter første graviditet for 6 år siden :-p

Sent from my iPhone using Tapatalk

God bedring :) Håpe det blir bedre snart :)

Jeg tar lomudal nesespray. Står på vedlegget at det trygt kan tas av gravide :)Desverre dårlig effekt da. Spurte lege på fødepol om resept på allergitbl, men de jeg fikk vil jeg i all fall ikke ta! Står at de ikke skal brukes i tredje trimester! Har heller tatt en cetirizin en sjelden gang..

Sjekk relis (og be legen oppdatere seg;)) I forrige svangerskap fikk jeg samme beskjed som deg. Denne gangen fikk jeg beskjed av fastlegen (en annen enn sist) om at det bare de siste få årene har det skjedd en del angående allergimedisiner og svangerskap. Hun skrev ut noen sider fra relis til meg, og sa at jeg kan bruke de vanlige pillene mine (loratadin ellernosånt tror jeg dem heter). Jeg er sjeleglad for det, for opplever ikke at svangerskapet har gjort meg mindre allergisk.

Hvor flott hadde det ikke Vært vist allergien hadde blitt mildere med svangerskapet da gitt manko på 3 netters søvn pga kløe å h****. På cetirizin jeg har så står det at den skal ikke brukes av ammende da den går over i morsmelk. Det samme med livostin nese og øyedråper. Å livostin måtte jeg i hvertfall ikke ta.. får stikke på et apotek i morgen trur jeg:) skal skrive ut linkene dere har sendt meg:) Tusen takk:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg var veldig plaga når bjørk var som værst her jeg bor. Lege og jordmor var først uenig. Prøvde å la være å ta noe, men det var ikke alt. etter hvert. Fikk til slutt nesten ikke puste. Viktig at babyen og du får nok surstoff . Leste meg derfor opp på alle legemiddelsidene og ba jordmor og lege om ny vurdering. Det har kommet mye ny info i år om gravide og allergi. Fikk både tabletter, øyedråper og nesespray!! Fantastisk. ... snakk med lege igjen du!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hehe.. Legen min sa når jeg lurte på om de hadde noen gravidgodkjente allergimedisiner som ikke gjorde en trøtt: (Jeg sover 'døgnet rundt' om jeg tar cetrizin eller zyrtec som er to av de som har fått grønt signal).. 'Dra til sjøs'.. Dog sagt med et lurt smil. Fikk loperamid eller hva det nå heter, men den må taes tre ganger om dagen så det er ikke helt å anbefale:p

Utrolig mange forskjellige beskjeder. Sist jeg var gravid ( 2009) fikk jeg ikke noe allergimedisiner :( var nå inn på sykehuset pga av andre plager i uke 26 el no sånt. Forklarte da at jeg et allergisk og blir værre når jeg er gravid, nyser jo i ett sett, potte tett , øyne som klør. Da fikk jeg beskjed av legen at det var sånt som de gjorde før i tiden ( men at nå skulle d være trygt), mye bedre å lindre plagene. Så hun skrev ut resept for på øyedråper, nesespray ( livostin) og allergitabletter ( cetrizin) . Så har tatt det siden og alt ble mye bedre :) Jeg er også litt skeptisk til å ta div medisiner, så supplerer med saltvannspray i mellom. Men satser no på at det går greit når de som skal ha litt peiling på det sier det er ok :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp