Kortpustet

Risten

Flørter med forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Syns jeg har blitt så kortpustet/tungpustet (er 14+2). Er til vanlig i god form, men har blir veldig tungpustet til og med når jeg sitter stille, og når jeg skal sove.

Noen andre som har opplevd det samme? Finner ikke særlig informasjon om akkurat det.

Syns jeg har blitt så kortpustet/tungpustet (er 14+2). Er til vanlig i god form, men har blir veldig tungpustet til og med når jeg sitter stille, og når jeg skal sove.

Noen andre som har opplevd det samme? Finner ikke særlig informasjon om akkurat det.
Jaa, kjenner veldig på det. Er ikke i super god form til vanlig, men pleier ikke å bli andpusten av å gå opp trappen i huset eller ta en dusj :whacky011

Ja, jeg tok det opp med fastlegen i dag. Det er visst helt normalt! Jeg puster og peser til tross for at jeg kun er 12 uker.
Det er visst noe med økt blodmengde i kroppen

Ja! Merker det absolutt selv. Jobber som lærer og må ta pustepauser når jeg snakker foran elevene og foreldre :laughing002 blir liksom andpusten av ingenting

Takk for svar! Greit å vite at jeg ikke er alene om å føle på en hvilepuls som løper løpsk iblant :)

Ja visst! Er pga økt blodmenge i kroppen! For min del kom det nesten med en gang testen var positiv! Overasket at blodmengden øker så fort så tidlig !

Last edited:
Ja visst! Er pga økt blodmenge i kroppen! For min del kom det nesten med en gang testen var positiv! Overasket at blodmangel øker så fort så tidlig !
Såpass! Jeg har merket det spesielt nå de siste ukene. Har prøvd med på litt guidet meditasjon og funnet ut at det kan bidra til å senke den, eller ta mer kontroll over den!

Ja! Merker det absolutt selv. Jobber som lærer og må ta pustepauser når jeg snakker foran elevene og foreldre :laughing002 blir liksom andpusten av ingenting
Hørtes litt slitsomt ut å bli andpusten av bare å snakke. Håper det går seg til ?!

Hørtes litt slitsomt ut å bli andpusten av bare å snakke. Håper det går seg til ?!
Blodvolumet er økt frem til du føder, så personlig synes jeg det er sånn tungt (andpusten av alt) hele svangerskapet :bag: :bag: enda mer gøy i tredje trimester når lungene får en skvis i tillegg.

Back
Topp