Kortison injeksjon lokalt i et lite ledd nærme kravebeinet

Frøkenholberg

Betatt av forumet
Hei. Har en nakkeskade etter bilulykke og i går fant de væske i et lite ledd tett på kravebeinet som de tror er primærårsaken til smertene i nakke, hode og ut i skulderbladet og toppen av overgang skulder/nakke.
De har anbefalt en injeksjon med kortison direkte inn i leddet. Fastlegen sa det gikk fint siden det er en liten dose de setter inn i et så lite ledd. Men jeg er jo selvfølgelig bekymret.
Som mange av dere andre her i mai-forumet så er jeg 14+1 i dag, men er selvsagt redd for at det skal påvirke barnet negativt. Noen med erfaringer rundt dette?
 
Jeg har senebetennelse i begge skuldrene nå, og fikk beskjed av fastlegen at det ikke var aktuelt å sette kortisoninjeksjoner i leddene så lenge jeg var gravid. Har hatt plagene i 2,5 mnd nå, er 15+5 i dag.
 
Sniker


Hadde en spesiell betennelse eller noe i ene hånda forrige svangerskap.
Fastlegen sa normalt var behandlingen en kortisonsprøyte lokalt, men det gikk ikke siden jeg var gravid. Aner ikke dose ift det du snakker om
 
Har gitt beskjed til kiropraktor/fysioterapeuten som skal gjøre dette at jeg er gravid, så vi skulle se på det til uka heldigvis så vi undersøker det nøye i forhold til risiko før det injiseres. Har gått med plagene i 1,5 år så har fått masse ringvirkninger så det er nok derfor de vil kjappe seg så de får stoppet denne onde sirkelen. De har ikke funnet årsaken før i går:shifty:
 
Tusen takk for tilbakemeldinger. Googlet det og fant bare et par innlegg i et forum fra 2007 hvor det på den tiden stod det var helt trygt.. Så bra å få tak i litt mer oppdatert informasjon:happy:
 
Jeg har senebetennelse i begge skuldrene nå, og fikk beskjed av fastlegen at det ikke var aktuelt å sette kortisoninjeksjoner i leddene så lenge jeg var gravid. Har hatt plagene i 2,5 mnd nå, er 15+5 i dag.

Jeg fikk betennelse i skuldra da jeg var gravid i 2015 (har slitt mange år med det). På det tidspunktet gikk jeg til fysio pga bekkenet og da nevnte jeg det fysioterapeuten. Han tok tak i skuldra mi på ett annet sted og ristet som en gal (sa selv at han ristet på meg «ny» betennelse på en måte) - da jeg gikk ut derifra hadde jeg full bevegelse i skuldra men selve armen var øm i en uke etterpå - men betennelsen var borte. Nå - 4 år etter først så kjenner jeg at betennelsen begynner å «lure» igjen! Verdt å høre med en fysioterapeut altså :)
 
Jeg fikk betennelse i skuldra da jeg var gravid i 2015 (har slitt mange år med det). På det tidspunktet gikk jeg til fysio pga bekkenet og da nevnte jeg det fysioterapeuten. Han tok tak i skuldra mi på ett annet sted og ristet som en gal (sa selv at han ristet på meg «ny» betennelse på en måte) - da jeg gikk ut derifra hadde jeg full bevegelse i skuldra men selve armen var øm i en uke etterpå - men betennelsen var borte. Nå - 4 år etter først så kjenner jeg at betennelsen begynner å «lure» igjen! Verdt å høre med en fysioterapeut altså :)

Ja, har vært til fysioterapeut 2 ganger i uka, så begynner heldigvis å bli litt bedre nå! Begynte på den ene siden, og så var jeg antagelig litt for flink til å avlaste den, så da slo det seg ned på andre siden også... og det hat virkelig tatt tid før det begynte å bli en anelse bedring!
 
Ja, har vært til fysioterapeut 2 ganger i uka, så begynner heldigvis å bli litt bedre nå! Begynte på den ene siden, og så var jeg antagelig litt for flink til å avlaste den, så da slo det seg ned på andre siden også... og det hat virkelig tatt tid før det begynte å bli en anelse bedring!

skal sies at bare denne ristingen har fungert på meg - ikke øvelser og sånt eillers har fotsoneterapi kombinert med øreakupunktur fungert godt mot skuldrene :)
 
Back
Topp