kortid blir barna store?

sorciere_

Forumet er livet
VIP
hahaha;D ja, no trur dåke sikkert eg er heilt dust som lurer på kortid barna blir store, for svaret varierar vel utifrå kva folk ser på som definisjonen på stor..

men det eg EIGENTLEG lurer på er:
1)kva lar dåke barna dåka sove i i stova f.eks? veit at mange har ei vugge/krybbe, nokon har hengekøye osv osv... men joakim vokser fort, eg og må snart finne noko nytt han kan sove i , så då lurer eg på kva dåke lar barna dåka sove i?? Veit han kan sove i vogna, men nokon gongar skal han berre ha nokon smålura, og då blir det slitsomt å ta han inn og ut av vogna... langt spørsmål, huh???;P

2) kortid er det tid or å gjere vogna om til ei "trille" om dåke skjønner? no må han jo ligge, men etterkvart kan han sitte,- og ta bak ryggen så han får ligge.... ;P

Hahaha... so søt du Sorciere_ [:D]

Min knært søve på sofen me masse pute og pledd rondt sej eller i vippestolen då han berre e nokre power nappa på dagen ... He gitt opp barnevogn uten at ej først e ute å trilla [:)]

Spørsmål 1.. Hummmm... Vi har ikke vugge, så om Milan er trøtt finnes følgende alternativer for oss: Legge han i sengen og evt slå på babycall dersom vi skal se på tv, eller legge han i lekegrinden for å sove, eller la han sove på fanget eller i sofaen, og det hender iblant at han tar en liten lur i vippestolen... Så det varierer litt etter hvor trøtt han er. Stort sett tar vi han inn i sengen.

Spørsmål 2:
Mener å huske at sportsdelen ikke skal tas i bruk før tidligst 7-8 måneders alder. Med førstemann måtte jeg ta den i bruk da han var 6 måneder, fordi han vokste ut av bagen (han var en stor baby). I tillegg hadde han begynt å sitte selv i den alderen, og ble fullstendig hysterisk og krakilsk om han måtte ligge nede, så da skrek han og slo seg helt vrang... Så vi hadde en periode hvor vi stort sett bar rundt på ham, og lot han sitte litt i vogna innimellom, fordi han nektet å ligge [8|]

Eller, sportsdelen kan nok tas i bruk før, men de skal ikke sitte oppreist i den før de kan sette seg opp selv. Mener det er slik det fungerer.

1. Julie ligger foreløpig i vugge i stua , men når ho blir litt større blir det til at ho ligger i lekegrinda eller på teppe på gulvet ..

2. husker ikke helt når gutten vår begynte å sitte litt i vogna , men tror vi begynte så smått med det når han var rundt 5 mnd .

ja, joakim sover i sofaen litt no.. men plutselig blir han litt sterkare og forflytter seg frå sofaen :o :O

leeeikegrind!! det er jo tingen!! der kan dei jo bli ganske store, kan dei ikkje??;D

takk for svar;D

Haha[;)]

spm 1: kan desverre ikke svare deg på det - for min sover KUN i vogna.. (litt slitsomt det også av og til - siden jeg har ei stor og tung simo kombi som jeg da må ta med over alt!)

spm 2: har ingen erfaring selv - men ville jo trodd at den kunne brukes når barna kan sitte selv?!men jeg vet ikke helt! har tenkt litt på det samme og sneket litt rundt på noen andre underforum og det virker som om mange tar i bruk sittedelen fra de er 5-6 mnd.. og noen ikke før de nærmer seg året. tror det er smak og behag og spørs jo veldig hvor nysgjerrig babyen er[;)]

regner med eg må ta sittedelen på sikt, då.. :) går vel kanskje ann å ha han litt oppreist, men fremdeles bakoverlent dersom han skulle bli av dei som sitter tidlig og slikt..[8|][X(]

på dagtid sover han overalt omtrent, på fanget, i vår seng, i vogna(den står enten i gangen, soverommet, ute, på tur etc). noen ganger i bilstol om vi har kjørt(den er sånn man kan legge flatt utenfor bilen)

sportsdelen tar jeg i bruk når det blir varmt i sommer, mye mer luftig å ligge i vogna uten bag. også ser jeg an behovet hans for å løfte ryggen på vogna der etterhvert[:)]

Sikkert flere som lurer på det samme.

Hjemme har vi snuppa sovende enten i en korg/sofaen eller aktivitetsgymmen på stua nede eller i senga oppe.

Begynner å bruke sportsdelen når barnet er rundt 6 mnd.

Han sover litt på gulvet, litt på fanget, litt på sofan, litt i vippestolen og litt i vogna på dagtid :P

Jeg er fristet til å skifte til sporssetet nå jeg, han er så nyskjerrig, så da får han se litt mer for første hakket i sittestilligen er som på vippestolen.. Pluss at han snart har vokst ut av bagen :P Men min vogn er beregnet fra 6 mnd og opp :P

Back
Topp