Kortere svangerskap?

Mammisen

Februarlykke 2015
Hoho! Får ikke sove (sov hele ettermiddagen) og da begynner tankene å vandre.. Har lest at noen har kortere svangerskap enn andre, og jeg begynner å få litt noia for at jeg kanskje er en av dem? Trenger at dere sammenligner litt med meg midt i hysteriet mitt:

Jeg fant ut jeg var gravid i uke 3. Kjente bevegelse i uker 13 (dette er min første). Fikk melk (nei, ikke ordentlig melk, men sånn før-melka-vann/melk-råmelk) i begge puppene da jeg var i uke 23. Har kynnere hver dag og har hatt det lenge, men husker ikke når de blei såpass at jeg la merke til dem. Er det flere enn meg som har vært så tidlig ute med ting enten i dette eller tidligere svangerskap?

Jeg har litt noia for tanken på alt ansvaret som kommer med en baby, så for meg må den gjerne være inne et par dager lenger enn termin..! ;) (har termin 22 feb, og er 27+5 idag!)

Takk for evt svar, hilsen nattgrubleren! :D

Dette er nok helt normalt. tror ikke du trenger å beskymre deg over tidlig fødsel. noen er bare tidligere ute enn andre :) Lykke til

Tror ikke det skal ha noe å si vennen ;) Man føder gjerne tidligere dersom det er noe galt, men man må jo være beredt f.o.m uke 37 ;)

Takk for svar begge to!:) Jeg håper det altså. Drar til Norge i jula, da er jeg 31 uker på vei, og eneste måten å roe ned kjæresten på var at jeg pakka sykehusbagen i tilfelle noe sku skje på vei opp! :p Og det er plutselig ikke så lenge til ;p

Hadde bare vært artig å høre om noen hadde samme erfaring som meg evt om de fødte tidlig eller seint! :)

Er nok helt normalt å tenke slik :P

Jeg hadde det slik som deg med førstemann, veldig tidlig ute med alt i grunn... Gikk 10 dager over tiden så tror ikke du trenger å bekymre deg :-)

Det er veldig forskjellig fra person til person om hvor tidlig og hvor sent man får symptomer, får melk, kjenner liv osv. Tror ikke du trenger å bekymre deg :)

Hadde det sånn med første, og har det sånn nå også :) ingen grunn til bekymring:)

Hehe ja, vi satser på at det er helt vanlig! Men midt på natts griper panikken meg av og til!xD Er faktisk et himla svært ansvar, og av og til vet jeg ikke om jeg er helt klar for det! Haha. Litt seint å tenke på nå, da.. ;)

Hehe ja, vi satser på at det er helt vanlig! Men midt på natts griper panikken meg av og til!xD Er faktisk et himla svært ansvar, og av og til vet jeg ikke om jeg er helt klar for det! Haha. Litt seint å tenke på nå, da.. ;)

Tror bok mange tenker det samme med det første barnet. Dette kommer seg etterhvert og det finnes mange støtteapparat rundt som dere får god hjelp fra :-) Helsesøster var kjempekjekk å bruke synes jeg. Så har du jo oss også, Hehe :-)
Når alt kommer til alt så kommer du til å bli verdens beste mamma for barnet ditt likevel ;-)

Back
Topp