Korte dupper på dagtid

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Vet søvn er ett tema som går igjen! Men hvor lenge sover barna deres på dagtid? Og hvor mange dupper har de?

Nå har vi vært inne i en perioode der lille sover 30 min dupper :o
Det kan gå oppimot 3-4 timer mellom hver dupp. Hun har 2 dupper, kanskje 3. Likevel så sover hun 30 min. Kanskje en time. Er dette vanlig?
Siden aktivitetsnivået er så høyt hos henne så burde hun klare å sove mer :p (mor blir sliten :p )

Slik har vi hatt det en laaaang periode også, er vel egentlig først nå han har begynt å sove litt lengre dupper :p nå sover han to dupper på mellom 1,5 og 2 timer og en liten en på ettermiddagen :) var utrolig deilig å komme inn i litt rutiner så man får gjort litt annet enn å underholde trøtt baby :p

Slik har vi hatt det en laaaang periode også, er vel egentlig først nå han har begynt å sove litt lengre dupper :p nå sover han to dupper på mellom 1,5 og 2 timer og en liten en på ettermiddagen :) var utrolig deilig å komme inn i litt rutiner så man får gjort litt annet enn å underholde trøtt baby :p
Ååh heldig :D hva er trikset :p i starten sov hun jo opp imot 3 timer :o not freaking kidding.

Her så er problemet at hun blir jo ikke trøtt :o er jo oppe i flere timer og har behov for så lite søvn. Skjønner ikke no jeg :p

Ja, om jeg ikke prøver å forlenge første dupp blir det 3 stk på 40-45 min. Men nå tror jeg vi har gjort det til en vane med to litt lenger på ca. 1,5 t hver. Våkner rundt 6.30-7, sovner igjen mellom 9-10 og sover igjen rundt kl. 14! Natten kl. 19 :)

Her soves det også korte dupper, mellom 30 og 50 minutt, varierer litt. Ble bedre etter at vi la henne ut i vogna, hun slukner fort og sover godt, når hun våkner for tidlig, så bysser vi bare litt med vogna og hun sovner igjen, lengste hun har sovet med den metoden er 1,5 time. Triller vi tur, sover hun til vogna stopper. Ca to timer mellom hver dupp.

To dupper på 40 min-2,5 time. Som oftest 2x1,5 time. Gikk fra 3 til 2 dupper for kanskje en måned siden :)

Her sliter vi skikkelig med dupper for tiden.. Her om dagen blånektet hun å sove noe som helst! :o Sover gjerne veldig korte dupper, typ 2x15 minutter. Glimter til innimellom og KAN sove to timer om vi har "flaks".. :)

Ja, om jeg ikke prøver å forlenge første dupp blir det 3 stk på 40-45 min. Men nå tror jeg vi har gjort det til en vane med to litt lenger på ca. 1,5 t hver. Våkner rundt 6.30-7, sovner igjen mellom 9-10 og sover igjen rundt kl. 14! Natten kl. 19 :)
Hoho min sover nesten på samme tidspungt :o det er duppen etter 14 som vi sliter med.
Hun kan fint være våken fra 14-19 uten å sove :o ikke viser hun tegn til å være trøtt heller.

Hoho min sover nesten på samme tidspungt :o det er duppen etter 14 som vi sliter med.
Hun kan fint være våken fra 14-19 uten å sove :o ikke viser hun tegn til å være trøtt heller.[/QUOT
Hihi, men sover hun natten igjennom da og er lett å legge? Kanskje hun bare trenger litt mindre søvn på dagen? De er jo mest våkne mellom siste dupp og kvelden. Kanskje prøve å legge litt senere på dagen og håpe på en lang dupp i stedet for to? Bare en tanke! Hun er jo litt "eldre" enn W, og det er kun siste tiden jeg har merket behov fra hans side om to dupper i stedet for tre! Men mange som tidlig går ned til en lang. Man må nok hjelpe litt til med å forlenge duppen litt i starten, men så går det seg nok til :)

Søvn på dagtid - hva er det? :p

Her er det også kun små,veldig korte dupper på 5-20 minutter. Meen,han sover hele natten så da er jeg fornøyd :) eldste frøkna var også sånn.. Sluttet å sove på dagtid da hun var rundt året. Mellomste sov et par timer på dagtid,så hadde håpet at lillebror også kunne sove litt på dagtid. Han sover faktisk bedre på saueskinn på sofaen enn han gjør ute i vogn.. Men nå må man jo overvåke han så han ikke faller ned.. Var enklere da han ikke flyttet seg noe særlig :p

Ååh heldig :D hva er trikset :p i starten sov hun jo opp imot 3 timer :o not freaking kidding.

Her så er problemet at hun blir jo ikke trøtt :o er jo oppe i flere timer og har behov for så lite søvn. Skjønner ikke no jeg :p

Jeg avlyste alle planer i et par uker :p gjorde de samme tingene hver dag :p spiste - skifta - la han. Noen dager måtte jeg gå en liten tur for at han skulle sovne. Så ble suppene på dagen lengre og lengre, nå legger jeg han i vogna og han sover før vi kommer oss ut ;) hvis ikke rugger jeg vogna/går en liten tur (5min) så sover han :) men det funka for oss ikke sikkert det funker for andre. Men skjønner godt at du blir sliten. Har go tru på rutiner selv om det er kjedelig ;)

Her sover vesla 3-4 dupper, alt fra 30 min til 2 timer hver dupp, med ca. 2 timer mellom duppene. :greet015

Jeg avlyste alle planer i et par uker :p gjorde de samme tingene hver dag :p spiste - skifta - la han. Noen dager måtte jeg gå en liten tur for at han skulle sovne. Så ble suppene på dagen lengre og lengre, nå legger jeg han i vogna og han sover før vi kommer oss ut ;) hvis ikke rugger jeg vogna/går en liten tur (5min) så sover han :) men det funka for oss ikke sikkert det funker for andre. Men skjønner godt at du blir sliten. Har go tru på rutiner selv om det er kjedelig ;)
Hun sov første duppen nå fra 10:15- 12:15 :o
Serr hva skjer :o er helt sjokkert. Trilla til butikken å det er 5 min å gå. Herregud jeg skjønner ingenting :p

Sånn er det her også for tiden! Blir ikke klok på hvorfor det er sånn. Det er ikke tenner heller :s

Sånn er det her også for tiden! Blir ikke klok på hvorfor det er sånn. Det er ikke tenner heller :s
Samma her :p
I går sov hun fra 10:15-12:15 :o det er evigheter siden hun sov så lenge. Meeen hun hadde ingen dupp før 17:15 igjen. Det er leeeenge uten søvn? Eller er det bare meg? Hun duppa i 30 min :p

Tydeligvis har hun ikke behov for så mye søvn :p

Samma her :p
I går sov hun fra 10:15-12:15 :eek: det er evigheter siden hun sov så lenge. Meeen hun hadde ingen dupp før 17:15 igjen. Det er leeeenge uten søvn? Eller er det bare meg? Hun duppa i 30 min :p

Tydeligvis har hun ikke behov for så mye søvn :p

Min gikk fra 10-15 uten dupp igår også! Og da var den første duppen på bare 30 min :o men nå har han straks sovet 2 timer for første gang på veldig lenge, så det er kanskje bare en fase? Blir ikke klok hvertfall ;p

Back
Topp