Kort vs. langt regime

Amodi

Glad i forumet
Hva er egentlig forskjellen? Og hva er "kriteriene" for å få kort regime?

På kort regime går du rett på sprøytene og hopper over sprayen(nedreguleringen). Det tar altså kortere tid før uttak/innsett. Vet ikke helt kriteriene for å få kort regime, men det sies at det er alt i alt bedre prognoser på langt regime.

Jeg hadde langt regime første gangen, da fikk jeg ut 9 egg, men bare 2 ble befruktet. Denne gangen skal jeg ha kort regime. De håper på flere og bedre egg, etter hva jeg har forstått. Så skal bli spennende å se. Jeg begynner med sprøyter syklusdag 2 (istedet for spray dag 20 og sprøyter ca 2-3 uker etter spraystart) og så skal jeg etter 4 eller 5 dager med sprøyter ta en annen sprøyte i tillegg (som visstnok skulle være "sprayen" liksom..) Så jeg regner med at jeg går på sprøyter alt fra en uke til to.. Men akkurat hva som gjør at man får kort regime istedet for langt er vel egentlig opp til hver enkelt. Jeg hadde langt først, og nå håper de at kort regime fungerer bedre..

Ble et langt svar.. håper det ikke ble rotete :)

ORIGINAL: evlak

Jeg hadde langt regime første gangen, da fikk jeg ut 9 egg, men bare 2 ble befruktet. Denne gangen skal jeg ha kort regime. De håper på flere og bedre egg, etter hva jeg har forstått. Så skal bli spennende å se. Jeg begynner med sprøyter syklusdag 2 (istedet for spray dag 20 og sprøyter ca 2-3 uker etter spraystart) og så skal jeg etter 4 eller 5 dager med sprøyter ta en annen sprøyte i tillegg (som visstnok skulle være "sprayen" liksom..) Så jeg regner med at jeg går på sprøyter alt fra en uke til to.. Men akkurat hva som gjør at man får kort regime istedet for langt er vel egentlig opp til hver enkelt. Jeg hadde langt først, og nå håper de at kort regime fungerer bedre..

Ble et langt svar.. håper det ikke ble rotete :)

Ikke rotete nei, er glad for å høre hvordan andre har gjort det, og ulike erfaringer:)

Jeg fikk beskjed om i Tromsø at kort regime passet best for dem som enten ikke hadde eggløsning og mens av seg selv, og for de som hadde veldig regelmessig syklus. Dette for at de skal kunne kontrollere hormonstimuleringen og planlegge uttak.

Med endometriose eller pcos var det visstnok absolutt å anbefale langt regime, men vet at noen får kort regime dersom de reagerer veldig på sprayen.

Back
Topp