Kort syklus

MammaØnsket

Betatt av forumet
Hei. :Heartred
Flere som har kort syklus? De siste par månedene nå har jeg hatt en syklus på 23 dager. Jeg har som regel positiv eggløsningstest på dag 11, så da er vel EL på dag 12 og lutefasen har en lengde på 11 dager. Tenker dere det er urovekkende eller innafor?

Tror 10 er på grensen til kort, så det kan gå helt fint det. Men er greit å være klar over det, sånn at du kan få hjelp hvis det trengs.
24 er det korteste jeg har hatt, men vanligvis rundt 26-27. Fant ut da vi prøvde at jeg har EL tidlig og lang lutealfase, faktisk - veldig greit å vite, unnfanget på CD10 :smiley-ashamed004

Tror 10 er på grensen til kort, så det kan gå helt fint det. Men er greit å være klar over det, sånn at du kan få hjelp hvis det trengs.
24 er det korteste jeg har hatt, men vanligvis rundt 26-27. Fant ut da vi prøvde at jeg har EL tidlig og lang lutealfase, faktisk - veldig greit å vite, unnfanget på CD10 :smiley-ashamed004
Takk for svar! :Heartred Jeg skal være litt på vakt fremover. Hvilken hjelp tror du jeg hadde fått hvis jeg hadde gått til legen med for kort lutefase? Progesteron, kanskje? Jeg har noen pakker med Cyclogest liggende fra IVF-rundene vi hadde i fjor. Kan jo vurdere å teste de hvis det skulle minke enda mer. :)

Takk for svar! :Heartred Jeg skal være litt på vakt fremover. Hvilken hjelp tror du jeg hadde fått hvis jeg hadde gått til legen med for kort lutefase? Progesteron, kanskje? Jeg har noen pakker med Cyclogest liggende fra IVF-rundene vi hadde i fjor. Kan jo vurdere å teste de hvis det skulle minke enda mer. :)
Mener det er progesteron ja, forhåpentligvis er det noen som har mer peiling og erfaring som ser dette :joyful: Håper det løser seg av seg selv for deg da, og at dere klarer det uten hjelp :Heartred

For å forlenge lutealfasen det er vel for det meste progesteron de bruker, vet også at noen har fått råd om å benytte b-vitamin tilskudd ( høydose b6 tror jeg)

Fra mens til mens va jeg på 21 - 22 max. Og slik forsatte det. Fikk noe piller som man starte på 3 dag med mens. Vi så egg på dag 12.og dag 14/16 gikk El. Ble gravid på det forsøket og startet opp med progesteron.

Back
Topp