Kort syklus, kan jeg bli gravid?

E.I

Betatt av forumet
Himmelbarn
Jeg har en syklus på rundt 13 dager (det ble sånn av corona) men kan jeg allikevel bli gravid med så kort syklus? Mensen er nå 3 dager forsinket (har regelmessig mens selvom jeg har kort syklus) jeg har veldig mye mensensmerter men ingen mens i tillegg en del merkelig hodepine, har også plutselig fått urinveisinfeksjon, og har en del vondt i magen og må en del på do pga det, er også skjennerelt rar og tung i kroppen kan dette være graviditet ell er det bare noe rart med kroppen min?

Last edited:
Tror nok det er best at du snakker med en lege om det.
Jeg tenker det kommer mest an på hvor lang lutealfasen din er, hvor mye du har av hormoner ogsånn. Med så kort syklus måtte du nesten ha fått EL helt i begynnelsen av syklusen for å ha lang nok lutealfase tror jeg.
Men jeg vet ikke så mye, så ja, se om du kan få tatt en sjekk hos lege eller gynekolog. Lykke til! :happy:

At syklusen ble kort av korona er somregel en forbigående greie, så meget mulig at det er syklusen som er på vei til å normalisere seg, ikke at den faktisk er forsinket, men du bør 1) ta en test dersom duvil vite om du er gravid 2)snakke med legne dersom du ønsker å bli gravid, for å kanskje f litt hornonell hjelp til å få syklusen på stell om det trengs, eller få tatt noen blodprøver for å se hva som kan gjøres, for 13 dagers syklus er ikke reelt nok til at et egg kan både rekke å modnes og ha lang nok tid til lutealfase etterpå, den må jo vel være minst 10-ish dager for å regnes som lang nok, og å rekke å modne et egg på tre dager fra mens er litt vel knapt.

Du kan ja, jeg hadde en uke mellom El og mens, men ble gravid for det. :)

Tracker du syklusen? Sånn at du vet når eggløsningen er, tenker jeg..

Uten å vite mer om akkurat din syklus, så vil jeg si ja. Du KAN nok bli gravid; dersom du får eggløsning på dag.. tja, 5-6 i syklusen, så vil egget gjerne få sjanse til å feste seg før evt mens (7-8d). Men, med en sånn syklus er nok sjansene for graviditet godt redusert.
MEN jeg tenker det også er sannsynlig at kroppen din kanskje prøver å komme tilbake til naturlig syklus.
Det er heller ikke så uvanlig at man får én syklus som plutselig er mye lengre (forsinket eggløsning) nå og da, selv om man vanligvis har helt stabil syklus :)

Jeg tenker; graviditetstest, så har man sjekket og legetime (sjekke om man kan få gjort noe med syklusen, og sånt)

Back
Topp