Kort lutealfase

MSG93

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Er nå i PP2..
Har testet hver dag nå, men kommer jo aldri noe høyere.. Og blir svak og litt sterkere og svak igjen..

Februar og mars var IKM 28.
I april var IKM brått 25..

Så når jeg får IKM når er jo da mellom 25 - 28.
Blir det for kort tid iforhold til EL og IKM om den brått ikke kommer før langt uti uken?

Det jeg er redd for nå er siden EL testene ikke blir positivt er om jeg kan ha for kort lutealfse?

Noen som har tips / idéer / erfaringer?

Redd det ikke vil klaffe denne PP heller, og har egentlig kun denne mnd hvis ikke må det utsettes et helt år igjen..

Bilde av testene

Vedlegg

• Screenshot_20200511_120519.jpg
    Screenshot_20200511_120519.jpg
    29,5 KB · Visninger: 248
Kan det være at du har kort LH topp og bør teste morgen og kveld for å fange toppen? Jeg hadde lang Lh-topp (1-2 døgn), så visste når eggløsning var og at jeg derfor hadde kort lutealfase siden jeg fikk mensen 6-9 dager etter eggløsning.

Anbefaler deg å måle temperaturen i tillegg, det er mer presist på om man har hatt eggløsning eller ikke med tanke på at man kan få positiv LH-test uten at egget slipper. Ville også lært meg å følge med på utflod og livmorhals. På den måten kan du bli kjent med syklusen din og kartlegge om den er innenfor normalen.

Kan det være at du har kort LH topp og bør teste morgen og kveld for å fange toppen? Jeg hadde lang Lh-topp (1-2 døgn), så visste når eggløsning var og at jeg derfor hadde kort lutealfase siden jeg fikk mensen 6-9 dager etter eggløsning.

Anbefaler deg å måle temperaturen i tillegg, det er mer presist på om man har hatt eggløsning eller ikke med tanke på at man kan få positiv LH-test uten at egget slipper. Ville også lært meg å følge med på utflod og livmorhals. På den måten kan du bli kjent med syklusen din og kartlegge om den er innenfor normalen.
Takk for svar :)
Temper hver dag også. Men får se om jeg får fulgt mer med ang utflod. Hvordan tenker du i forhold til livmorhalsen?

Takk for svar :)
Temper hver dag også. Men får se om jeg får fulgt mer med ang utflod. Hvordan tenker du i forhold til livmorhalsen?

Www.syklus.info har god informasjon om hvordan følge meg selv. Sekretet i livmor skal bli vannaktig og slimete rundt eggløsning og dagene før (litt som eggehviten til egget, i stedet for kremete konsistens). Livmortappen vil trekke seg inn i skjeden og bli myk. Jeg kjente ikke like mye med på denne selv, men da jeg ble gravid kjente jeg faktisk at tappen var høy og myk (som lepper), mens den før mensen er lav og hard (som en nesetipp).

Er nå i PP2..
Har testet hver dag nå, men kommer jo aldri noe høyere.. Og blir svak og litt sterkere og svak igjen..

Februar og mars var IKM 28.
I april var IKM brått 25..

Så når jeg får IKM når er jo da mellom 25 - 28.
Blir det for kort tid iforhold til EL og IKM om den brått ikke kommer før langt uti uken?

Det jeg er redd for nå er siden EL testene ikke blir positivt er om jeg kan ha for kort lutealfse?

Noen som har tips / idéer / erfaringer?

Redd det ikke vil klaffe denne PP heller, og har egentlig kun denne mnd hvis ikke må det utsettes et helt år igjen..
Har dessverre ingen konkrete råd, vil bare si at jeg inderlig håper det klaffer denne pp-en! Jeg hadde jo så trua på dere forrige pp! Da la dere jo inn aksjer veldig hyppig, men du var vel litt usikker på når EL var da også, var du ikke? Krysser fingrene denne pp-en! Så blir det perfekt med både barn og bryllup :Heartred

Har dessverre ingen konkrete råd, vil bare si at jeg inderlig håper det klaffer denne pp-en! Jeg hadde jo så trua på dere forrige pp! Da la dere jo inn aksjer veldig hyppig, men du var vel litt usikker på når EL var da også, var du ikke? Krysser fingrene denne pp-en! Så blir det perfekt med både barn og bryllup :Heartred
Ja, da var jeg veldig usikker. Og da hadde jeg ikke særlig mange EL tester og tempet ikke. Men nå tester jeg og temper hver dag. Så håper å se litt forandringer snart. Hvis ikke er jeg redd det går dårlig denne mnd også. Har ikke trua denne mnd, så vi får se da. Masse aksjer blir lagt inn nå også :happy:

De siste to pp har jeg hatt EL rundt cd 20-21 :s Og da lutealfase på 8 og 9 dager..

Jeg hadde kort lutealfase forrige gang jeg var prøver også. Da jeg begynte med 160 mg pyridoksin hver dag fra EL til IKM, klarte jeg øke den til 13 dager. Ble gravid etter 2 pp med det. Så det gjør jeg nå også, men så langt uten god effekt (syklusen er ikke helt i form ennå etter pilleslutt).

De siste to pp har jeg hatt EL rundt cd 20-21 :s Og da lutealfase på 8 og 9 dager..

Jeg hadde kort lutealfase forrige gang jeg var prøver også. Da jeg begynte med 160 mg pyridoksin hver dag fra EL til IKM, klarte jeg øke den til 13 dager. Ble gravid etter 2 pp med det. Så det gjør jeg nå også, men så langt uten god effekt (syklusen er ikke helt i form ennå etter pilleslutt).
Det er da på resept eller?

Syklusdagene du beskriver, er det datoer eller antall dager? Husk at det er forskjellig lengde på månedene...
Jeg har foreløpig ikke klart å fange opp noen LH-topp selv heller, så denne måneden tenker jeg å teste to ganger om dagen helt fra CD10, så det i alle fall er veldig liten risiko for å misse den...

Syklusdagene du beskriver, er det datoer eller antall dager? Husk at det er forskjellig lengde på månedene...
Jeg har foreløpig ikke klart å fange opp noen LH-topp selv heller, så denne måneden tenker jeg å teste to ganger om dagen helt fra CD10, så det i alle fall er veldig liten risiko for å misse den...
Datoer :)

Hvordan får du til å teste to ganger? Føler det er litt vanskelig i forhold til ikke drikke og tisse på flere timer

Hvordan får du til å teste to ganger? Føler det er litt vanskelig i forhold til ikke drikke og tisse på flere timer

Du trenger ikke holde deg i timesvis, eller gå uten drikke i timesvis. Det går helt fint å drikke og tisse som normalt, og teste. Gravidtester skal man ta på veldig konsentrert urin, men det er ikke så nødvendig med el-tester.

Det beste tidspunktet er som regel om ettermiddagen. Jeg drikker og tisser som vanlig, og tester da. Så tester jeg gjerne om morgenen også, men det er nok neppe nødvendig. Jeg har gjenre positiv test i halvannet til to døgn, så en gang om dagen holder egentlig.

Altså, om du til vanlig bælmer litervis og løper på do et par ganger i timen, kan du jo kanskje risikere at urinen er så ukonsentrert at du får falsk negativ, men normalt væskeinntak og normal tissefrekvens går bra.

Ah, grunnen til at jeg lurte på om det var datoer er at da har du jo hatt ganske jevn syklus, men hvis det hadde vært antall dager ville den vært ganske ujevn :)

Jeg tester én gang på ettermiddagen (tisser for eksempel kl 13 og så holder jeg meg til kl 15). Synes det er lettere å holde meg noen timer hvis jeg skal ett eller annet, gå en tur eller dra på butikken. Setter på alarm på telefonen så jeg slipper å kikke på klokka hvis jeg er hjemme. Sliter med migrene så drikker mye vann.
På kvelden synes jeg det er lettere, tester når jeg tisser siste gangen før jeg legger meg. Drikker nok ikke fullt så mye på kvelden som på formiddagen.
Det er ikke krise om det er litt utvannet, siden det er forholdet mellom tetstrekene vi ser på, ikke selve styrken på strekene i seg selv...

Spent på om jeg finner noen klar LH-topp denne PP'n, i april (etter uttak av spiral) fikk jeg kun én sterk test og den ble ratet til 0.69 av premom, så den var strengt talt et stykke fra positiv :p

Noen som vet hva de bilene, trekantene der er for noe?

Vedlegg

• Screenshot_20200512_111555.jpg
    Screenshot_20200512_111555.jpg
    55,5 KB · Visninger: 82
Back
Topp