Kort lunte

blessed

Betatt av forumet
Flere som har det?☺️ jeg er så sint og irretert for tiden. Spesielt på mannen :wtf: Som idag, sønnen vår tullet inatt og jeg sovnet kl 3 i natt. Hadde i tillegg vært på kveldsvakt med mye vondter i bekkene. Når han våknet igjen i morges da, snur bare mannen ryggen til og sover videre. Uten å tilby seg å stå opp. Jeg koker innvendig :p

Jepp... I natt var jeg oppe for å spy og sleit med å sovne igjen. Samboeren drar på tidligvakt og jeg må som alltid ta meg av ungen før jeg leverer i barnehagen. Ungen vil ikke samarbeide og oppå det hele er jeg kjempekvalm og måtte spy før jeg gikk i dusjen. Var et stk sinna mor for å si det sånn. Sitter igjen med verdens verste samvittighet, men fikk sagt unnskyld til lille snupp <3 er bare så lei av å føle meg dårlig og være den som alltid må stelle ungen, få i henne mat, lage matpakke og levere henne i barnehagen.

Flere som har det?☺️ jeg er så sint og irretert for tiden. Spesielt på mannen :wtf: Som idag, sønnen vår tullet inatt og jeg sovnet kl 3 i natt. Hadde i tillegg vært på kveldsvakt med mye vondter i bekkene. Når han våknet igjen i morges da, snur bare mannen ryggen til og sover videre. Uten å tilby seg å stå opp. Jeg koker innvendig :p

I et sånn tilfelle, hvis min hadde gjort det, og han like gjerne kunne stått opp som meg... Da hadde jeg kokt over og ut!! :-P Det har da ingenting med kort lunte å gjøre, det er bare rett og rimelig at han bidrar ekstra når du er gravid vel!?

Jeg hadde sendt han ut! Tvert! Men det er meg da :P

Jepp... I natt var jeg oppe for å spy og sleit med å sovne igjen. Samboeren drar på tidligvakt og jeg må som alltid ta meg av ungen før jeg leverer i barnehagen. Ungen vil ikke samarbeide og oppå det hele er jeg kjempekvalm og måtte spy før jeg gikk i dusjen. Var et stk sinna mor for å si det sånn. Sitter igjen med verdens verste samvittighet, men fikk sagt unnskyld til lille snupp <3 er bare så lei av å føle meg dårlig og være den som alltid må stelle ungen, få i henne mat, lage matpakke og levere henne i barnehagen.

Skjønner godt at det er kjedelig å alltid ta morgenstellet, jeg har det ofte selv. Men vi har en ganske fin regel her og den er ikke verre enn at den som ikke leverer, lager matpakke. Og jeg syntes i hvertfall at det hjelper mye!

Skjønner godt at det er kjedelig å alltid ta morgenstellet, jeg har det ofte selv. Men vi har en ganske fin regel her og den er ikke verre enn at den som ikke leverer, lager matpakke. Og jeg syntes i hvertfall at det hjelper mye!
Sånne små rutiner tror jeg er gull verdt! Vi har hatt lignende regler med tanke på bikkja, og det letter virkelig og har nok spart oss for en del konflikter :P

Men lunta er definitivt kortere her også! Og jeg tror kanskje jeg maser litt mer enn før...

Har nok kortere lunte for gir mer beskjed nå og er mer direkte, men på hjemmebane er det ganske likt. Her deler vi på alt samt at mannen tar mer enn meg i perioder hvor det er behov. Han er ganske enestående på det området :-)
Men jeg innbiller meg at det hadde vært omvendt om det var han som hadde behov for noe ekstra så det er ikke annet å forvente heller synes jeg.

I starten før jeg blei sykemeldt, jobba jeg 9 timers dager mandag og tirsdag pluss annenhver fredag til søndag(hælj 10-11 timers) kun kvelder. Var hjemme kl 12 på natta. Kom jo aldri i seng før 3 etter jeg sku lande, dusje å spy litt. Så opp igjen kl 8 for å gjøre klar jentungen til Bhg. Å hu reagerer på Jobbinga mi å var midt i verste trassen. Så her i huset var det absolutt ikke koselig på mårran. Hu hyler å nekter, jeg prøver å kle på, spy litt, få i hu mat og evt meg selv, spy litt til, få i bilen å levere før 9.30. Kombiner dette med dårlig søvn.

Nå er det heldigvis litt bedre, men kjenner at lunta er ikke spesielt lang når jeg for 5 gang får samme "hvor bor/hvorfor gjør du det" spørsmålet, eller hu står å hyler for hu ikke får vilja si. Samboern lirker seg fint unna å forventer at jeg skal slippe alt jeg har i henda å komme hvis hu sier det selvom jeg er opptatt å han sitter i sofaen å ser på tv! Eks i går, jeg står ute å pusser ned noen møbler å står med støv fra beina til toppen av hue. Forventer han at jeg skal stoppe det jeg gjør, skifte klær, pusse tenner på jentungen, lese bok, synge natta sang, legge hu, å gå inn å ut hvertfall 5 ganger før hu gidder å prøve å sove. Mens han sku bare se på tv i mens. Så kunne jeg kledd på meg igjen å gått ut for å fullføre pussinga. Ehh.... Daa blei det mildt sagt ikke akkurat en blid tone.
Heldigvis står han opp før oss begge i hæljene så han tar hu å jeg får sove til jeg våkner:)

Ja, det er veldig lurt. Her kommer det helt an på når vi står opp. Noen ganger spiser hun frokost hjemme, noen ganger i vogna og andre ganger vil hun kun spise i bhg. Men største problemet her er vel påkledning. Hun setter seg på bakbeina og jeg får ikke klærne på en som vifter med armer og beveger seg som en kålorm. Dermed tar ting veldig lang tid. I dag sa jeg at nok var nok og ba henne finne det hun skulle ha på mens jeg gikk og tok på meg ytterklærne. Da kom hun løpende med kjolen som hun ikke ville ha på.. :)

Trodde ikke jeg hadde kortere lunte.. Men har vel egentlig innsett at den er jæklig kort til tider!! Innemellom vil jeg si at det ikke er så mye lunte der under hele tatt... Heldigvis synes samboer at det er sjeldent jeg klikker så raskt!! Også er jeg jo blitt flinkere på å se at jeg kan være litt urasjonell til tider;)

Ja, det er veldig lurt. Her kommer det helt an på når vi står opp. Noen ganger spiser hun frokost hjemme, noen ganger i vogna og andre ganger vil hun kun spise i bhg. Men største problemet her er vel påkledning. Hun setter seg på bakbeina og jeg får ikke klærne på en som vifter med armer og beveger seg som en kålorm. Dermed tar ting veldig lang tid. I dag sa jeg at nok var nok og ba henne finne det hun skulle ha på mens jeg gikk og tok på meg ytterklærne. Da kom hun løpende med kjolen som hun ikke ville ha på.. :)

Hahaha!! Vi har daglige diskusjoner her og, i følge lillemann så har han "ingen kule klæj". Og vil helst ha på skjorts på vinteren og flere lag med ull på varme dager *sukk* :rolleyes:

Back
Topp