Kort livmorhals uke 34

Bkno0899092

Første møte med forumet
Jeg er nå i uke 35 (34+2) og var på kontroll. Jeg hadde livmorhals som målte 1,5 cm noe som er veldig lite. Legen ville jeg skulle være helt sykemeldt og bare slappe av, slik at fødselen ikke starter alt for tidlig. Jeg lurer på hva deres erfaringer er? Fødte dere for tidlig eller ble barnet i magen til «riktig» tid?
 
Jeg ble målt til 20 mm 31+4. Ble bedt om å holde meg mest mulig i ro, ikke bære tungt, ikke gå for langt av gangen, ikke løfte. Siste måling ble gjort 34+5, og var da 19 mm. De anså det som stabilisert, men anbefalte likevel at spesielt løfting og bæring skulle unngås.

Er nå 41+2, altså en uke på overtid i morgen. Så her gikk det helt fint og vel så det. [emoji4] Det er litt kjedelig i lengden å bevege deg såpass lite, men den intense følelsen av konstant nedpress lettet også litt etter at jeg tok det mer med ro. Så tror definitivt det har hjulpet på cervixen også.
 
Jeg ble målt samme lengde og ble 100% sykemeldt pga for tidlige rier osv i uke 27. Innlagt i 5 dager med modningsprøyter (lunger) og riehemmende drypp. Lille kom (endelig) dagen før termin[emoji85][emoji177]
 
Back
Topp