Kort fødselsoppdatering + bilder

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Heii snupper[:D] Vi er hjemme nå, det er deilig. Skulle egentlig være til imorgen men fikk lov å dra hjem til slutt[;)]

Tenkte jeg skulle fortelle litt om fødselen min..

Onsdag 04/02/09

Sto opp ca 09.30, (sambo var oppe med snuppa), var en tur innom stua før jeg skulle på do å tisse.
Kom meg til gangen så begynte det å renne mellom lårene mine, sto der som et spm.tegn å så på sambo "eeeeeeh tror vannet mitt gikk??" å han begynte å stresse med å kle på snuppa å styre, haha [:D]

Sto der med en pølje vann mellom beina, ringte føden å spurte hva jeg skulle gjøre. De sa jeg kunne bare dra på jordmortimen min kl 12, såfremt jeg ikke fikk noe vondt før det.
Surret litt rundt hjemme, pakket ferdig bagen til snuppa (skulle til svigers) og pakket min bag ferdig.
Kjørte til jordmor, på veien begynte jeg å få mensmurringer, men ikke noe kjempevondt.. Dro inn til jordmor, og hun ble kjempeforundret over at jeg var DER hos henne når vannet mitt var gått..
Hun tok en rask sjekk (testet urinen, hørte etter hjertelyd) så ringte hun til sykehuset, og ble enig med de at jeg skulle komme til en sjekk iløpet av formiddagen/ettermiddagen.

Vi kjørte rundt for å lete etter noe verktøy til sambo, kjente da regelmessige mens-tak ca hvert 10 min, men varte ikke mer enn ca 15 sekund.
Vi dro opp til sykehuset for en sjekk, ca kl 13.00. Hadde ctg, og ble undersøkt, hadde da ca 2-3 cm åpning, så vi ble enig om at svigers måtte komme dit å hente snuppa.
Sambo gikk opp mot hovedinngangen for å levere henne, mens jeg fikk en fødestue.
Hadde da regelmessige tak, men de var veldig korte, men intense.
Sambo kom tilbake etter en halvtime, jeg gikk rundt i rommet for å prøve å "gå det litt i gang" [8D]

Husker ikke nøyaktige tidspunkt osv, men de sjekket meg på nytt kl 16.00,da hadde jeg 3-4 cm. Hadde da fortsatt korte, men intense rier, som økte på smerteterskelen.
Etter kl halv 5 begynte smertene å bli et rent h*lvette.

De sjekket meg igjen kl 17.20. 6 cm! Yes! Endelig skulle jeg få badekar! (De ville vente til jeg var over 5 cm), MEN NEIDA! Her skjer det ting.. Fikk plutselig en INTENS pressetrang, og jordmødrene ble veldig stresset å travle, Niklas hadde hastverk med å komme ut.

17.29, (10 MIN ETTER 6 CM) var han født!! [:D]

3626 g, 49 cm og 34,5 cm rundt hodet!

Bilder!!

ååå så fin bebis!! grattis!!! får tårer i øynene, er liksom bare snart ett år siden jeg selv fikk, og fikk skikkelig flashback når jeg så bildet der du ligger med niklas i armene:) (er vel hormoner også, siden jeg har en liten i magen hehe)
ha en suuuuper barseltid, husk at de øyeblikkene aldri kommer tilbake!

Fødte du i går, og fikk dra hjem idag allerede? Synes du er tøff jeg da.

Gratulera!! So nydeleg han er [:)]

ORIGINAL: 2007baby

Fødte du i går, og fikk dra hjem idag allerede? Synes du er tøff jeg da.

Ja, siden jeg var andregangsfødende, og alt var i orden, så bestemte jeg selv!

Gratulerer så mye med den nydelige gutten!!!

Virker som en drømmefødsel[:D]

Gratulerer så masse med en NYDELIG prins!!!! Høres ut som en bra fødsel! [:)][:)] Kribler jo etter en baby til når jeg ser bildene her.. [:D]

ORIGINAL: svimsen

ÅÅÅÅ så nydelig han er!!!!!

Gratulerer så masse masse masse med lille gutten din!!!!
og som 2 barns mor!!!![:D][:D]

ÅÅÅ.... SÅÅÅÅ fiiin..
Gratulerer.
gråter jeg nå:)

Gratulerer med den lille prinsen. så flott han er da, godt alt gikk bra da. [:)]

Back
Topp