Korsryggsmerter...

Dette lurer jeg og på.. [8D]

jeg har hørt at det er ett tegn på bekkenløsning, men skal ikke si helt sikkert [8|]
venninnen min er 27 uker på vei, å hun sa det var slik det begynte på henne.

Da er det derfor jeg har det hvertfall... [8D]

hmm..håper ikke det er tilfellet! Etter en lang dag i går ble jeg stiv og fikk vondt i korsryggen..men håper i det lengste at det var flate sko og mye vandring som var årsaken..

har det samme ... veldig vondt til tider 

Tingen er at det er naturlig at båndene som holder bekkenet sammen skal løsne en del frem mot fødselen, du skal jo tross alt få ut en lite melon der nede. Så noe ubehag kan man få. Er det veldig mye og over lengre tid er det muligens tegn på en påbegynnende bekkenløsning. Kom deg til legen og ta en prat med han/hun og eventuelt få deg en rekvisisjon til fysioterapi. Det er viktig å begynne tidlig så du kanskje slipper de helt store greiene. Jeg klarte å holde det i sjakk forgje svangerskap med trening og fysioterapi, men fikk bekkenløsning etter fødselen og det er ikke å anbefale.

Håper jo at det bare er de naturlige strekningene, men vet ikke helt hva jeg skal tro... Har ikke hatt det slik med de andre. Skal til legen igjen om 3 uker, så får ta det opp da. Men blir det værre får jeg ringe før..

Hvert svangerskap er forskjellig og nå er du nok litt mer tøyelig en de fleste 1 gangs fødene. Da er det letere å på dra seg bekkenløsning.
Mine beste tips er å knipe med bekkenbunns musklaturen flere ganger om dagen og sørg for at du holder deg i bevegelse så du ikke stivner i ryggen (ikke konstant da, men beveg deg som normalt gå gjerne en eksra tur).
Trening av rykk og korsrygg kan også hjelpe på:)

ORIGINAL: Fjåsa

Hvert svangerskap er forskjellig og nå er du nok litt mer tøyelig en de fleste 1 gangs fødene. Da er det letere å på dra seg bekkenløsning.
Mine beste tips er å knipe med bekkenbunns musklaturen flere ganger om dagen og sørg for at du holder deg i bevegelse så du ikke stivner i ryggen (ikke konstant da, men beveg deg som normalt gå gjerne en eksra tur).

Jo det er klart det. Når jeg bare får litt energi igjen, blir det turgåing hver dag. Men enn så lenge har jeg nok med å klare å sitte oppe mer enn 3 timer...[&:] Men nå nærmer det seg jo uke 12, så da blir forhåpentligvis formen bedre[;)]

jeg synes det er ekkelt, mistet sist uke 12 og da med ryggsmerter, nå samme igjen.. men jeg er fortsatt veldig kvalm så det er jo godt tegn [:)]

ORIGINAL: jannne84

jeg synes det er ekkelt, mistet sist uke 12 og da med ryggsmerter, nå samme igjen.. men jeg er fortsatt veldig kvalm så det er jo godt tegn [:)]

Er du usikker på grunn av tidligere spontan abort hadde jeg fått det sjekket, det værste du kan gjøre for deg og barnet er å være urolig. Både jeg og samboer ble veldig lette etter å ha sett den lille på skjermen:)

ORIGINAL: mitt eget firkløver

ORIGINAL: Fjåsa

Jo det er klart det. Når jeg bare får litt energi igjen, blir det turgåing hver dag. Men enn så lenge har jeg nok med å klare å sitte oppe mer enn 3 timer...[&:] Men nå nærmer det seg jo uke 12, så da blir forhåpentligvis formen bedre[;)]

Sliter mye selv med slitenhet, håper som det det blir bedre etter uke 12. Dette er så utrolig anderledes enn sist. Må hvile hele tiden og spesielt når jeg spiser, ikke moro.
Håper du får opp energien snart da. Knipe kan du gjøre uansett, fysioterapauten min sa sist at den beste måten å vite om man kniper riktig er å gjøre det når man tisser. Stoppe strålen liksom:)

Back
Topp