Korsrygg plager

Aprikosblomst

Elsker forumet
Har plutselig blitt plaget med korsryggen. Har smerter/vonder bak der som brer seg utover til høyre hofte :P

Jeg er førstegangs, så aner jo ikke hva som er vanlig.. En av bestevenninnene mine sa til meg at det kunne høres ut som bekken-låsning. Jeg vet ikke jeg? Hva tenker dere? :) Har dere hatt noen rare smerter bak i der?
For det kan jo bare være noe forbigående. Trente jo i går, men ikke nedre rygg :)

Jeg er plaget med bekkenlåsning, og det pleier å begynne med verk i korsryggen med smerter som går ut mot hofte - og etter hvert nedover låret...

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet kiropraktor eller mannuellterapeut for å få en vurdering - for er det løsning så blir du værre da bekkenet får feil bevegelse, slik at du går større belastning på de andre bekkenleddene slik at du på sikt kan risikere å få ganske store problemer...

Jeg er plaget med bekkenlåsning, og det pleier å begynne med verk i korsryggen med smerter som går ut mot hofte - og etter hvert nedover låret...

Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet kiropraktor eller mannuellterapeut for å få en vurdering - for er det løsning så blir du værre da bekkenet får feil bevegelse, slik at du går større belastning på de andre bekkenleddene slik at du på sikt kan risikere å få ganske store problemer...

Oi, jeg må gjøre det da høres det ut som! Drar hjem i morgen og der ute er det ikke noe kiropraktor, og kommer ikke tilbake til byen før starten av januar. Har da min første svangerskapskontroll også, og legen min er veldig hjelpsom - kanskje jeg kan få henne til å henvise til kiropraktor når jeg er der da?

Huff håper bekkenet holder i jula da :o

Oi, jeg må gjøre det da høres det ut som! Drar hjem i morgen og der ute er det ikke noe kiropraktor, og kommer ikke tilbake til byen før starten av januar. Har da min første svangerskapskontroll også, og legen min er veldig hjelpsom - kanskje jeg kan få henne til å henvise til kiropraktor når jeg er der da?

Huff håper bekkenet holder i jula da :o
Har samme smerter som du beskriver. Kjenner det igjen fra forrige svangerskap men da kom det ikke før jeg var over halvveis. Men ang lege og henvisning til kiropraktor. Nå skal jeg ikke si sikkert, men jeg tror ikke leger henviser til kiropraktorer? Bare til fysio...Uansett så har jeg forstått det slik at priser og rettigheter hos kiropraktor vil være det samme med eller uten henvisning. Men skal ikke påstå dette 100% altså:)

Har hatt disse smertene i 12 år, og det høres veldig ut som låsninger.
Kiropraktor kan vel hjelpe akkurat mens du har låsning for å løsne på det, men anbefaler å prøve trening fremfor stadige besøk hos kiropraktor. Type pilates eller slynger f.eks som trener kjernemuskulaturen :)
Ville heller snakket med legen om henvisning til fysioterapi enn kiropraktor, da dette er mer forebyggende og styrkende ;)
Det har også hjulpet meg litt med jevnlig tøyeøvelser av hofte og setemuskulatur ;)

Har samme smerter som du beskriver. Kjenner det igjen fra forrige svangerskap men da kom det ikke før jeg var over halvveis. Men ang lege og henvisning til kiropraktor. Nå skal jeg ikke si sikkert, men jeg tror ikke leger henviser til kiropraktorer? Bare til fysio...Uansett så har jeg forstått det slik at priser og rettigheter hos kiropraktor vil være det samme med eller uten henvisning. Men skal ikke påstå dette 100% altså:)

Tror du har rett her. Mener også at kiropraktor ikke er dekket på samme måte som fysio. Nav dekker vel noe av det, men der jeg har vært, stod det da opplyst om dette hos kiropraktoren.

Fysio har eget egenandelssystem om man ikke har henvisning, men om man får henvisning av lege betaler man vel ikke for det mener jeg ;)

Takker for svar! :)

Da skal jeg gjøre det i jula iallefall, prøve å trene litt, så får vi se hvordan det blir etter jul! :) om jeg drar til kiropraktor eller om det blir fysio. :)

Vil bare fortelle dere at dette var forbigående! :) dagen etterpå var jeg god som ny, så håper det holder seg slik! Tøya og bøya dagen før, så lurer på om det kanskje hjalp :)

Back
Topp