Korsika

Mamstilen

Glad i forumet
Septembermødre <3
Før jeg visste jeg var gravid bestilte jeg og samboeren ferietur til Korsika i juni. Da er jeg ca 6,5 mnd på veg. Er det noen som vet hvordan det er på korsika? Tenker både på sykehus, mat og mafia :S ingen av disse tingene betydde noe før, og jeg har veldig veldig lyst å dra på denne turen.. Vanskelig å finne god info på nett, er ikke så god i fransk

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var på Korsika i sommer, dro dit bare fire dager etter keg testa positivt faktisk:)
Synes det var kjempefint der! Vet ikke hvordan sykehusene er, men er jo en del av Frankrike så er jo vestlig standard. Mafiaen trenger du ikke bekymre deg for. Føltes veldig trygt ut der. De har all slags mat også, eneste kan være at menyene kan være litt vanskelig å lese fordi alt er på fransk;)
Du kan gå på biblioteket og låne reisebøker på norsk og engelsk, så får du lest litt mer.
Hvor på Korsika skal du?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg var der for fire år siden, hadde ikke bekymra meg for å dratt dit gravid! Kjempe nydelig sted :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var på Korsika i sommer, dro dit bare fire dager etter keg testa positivt faktisk:)
Synes det var kjempefint der! Vet ikke hvordan sykehusene er, men er jo en del av Frankrike så er jo vestlig standard. Mafiaen trenger du ikke bekymre deg for. Føltes veldig trygt ut der. De har all slags mat også, eneste kan være at menyene kan være litt vanskelig å lese fordi alt er på fransk;)
Du kan gå på biblioteket og låne reisebøker på norsk og engelsk, så får du lest litt mer.
Hvor på Korsika skal du?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Det var en stor lettelse å høre! Jeg har gledet meg veldig, romantiske turen vår <3 jeg skal til ajaccio, men vi vurderer å leie bil noen av dagen og utforske mer av øya, bør jo ikke drive å gå så sykt mye når jeg er nesten 7 mnd gravid i den sola :) kanskje jeg har vann i føttene og andre plager også.. Noen tips? Det er lite å finne på nettet, så blir glad for tips og råd!

Vi tok flyet til Ajaccio, men leide bil og kjørte til Bastia samme dag. Det var sånn passe fint. Så kjørte vi til Calvi, der var det veldig fint:) Siste dagen dro vi til L'ile Rousse, der var det også kjempefint:) Var greit å leie bil, men er en stor fordel med en liten og nett bil, for det er mange svingete veier. I tillegg er noen av de fine strendene litt unna sentrum sånn som i Bastia. Da var det kjekt med bil.
Ellers finnes det jo tog også. Vi hadde bestilt leiebil på forhånd i Ajaccio og skulle hente på flyplassen. Det var helt syyykt lang kø, utrolig varmt og ingen steder å sitte eller med skygge. Så det var en ganske kjip start på turen.
Hvis dere skal leie bil ville jeg nok heller gjort det inne i sentrum, så dere slipper den køen. Trodde jeg skulle krepere i varmen, og jeg var bare 6 uker på vei!

Og så bør du lese litt reisebøker, er mye bedre informasjon i de enn på internett!

Vi bodde i Calvi, super deilig sted!
Leide bil og dro til Bastia, likte meg ikke så godt der.

Stille og fredelig i Calvi, fin strand og hyggelig havn med restauranter.

Vi tok flyet til Ajaccio, men leide bil og kjørte til Bastia samme dag. Det var sånn passe fint. Så kjørte vi til Calvi, der var det veldig fint:) Siste dagen dro vi til L'ile Rousse, der var det også kjempefint:) Var greit å leie bil, men er en stor fordel med en liten og nett bil, for det er mange svingete veier. I tillegg er noen av de fine strendene litt unna sentrum sånn som i Bastia. Da var det kjekt med bil.
Ellers finnes det jo tog også. Vi hadde bestilt leiebil på forhånd i Ajaccio og skulle hente på flyplassen. Det var helt syyykt lang kø, utrolig varmt og ingen steder å sitte eller med skygge. Så det var en ganske kjip start på turen.
Hvis dere skal leie bil ville jeg nok heller gjort det inne i sentrum, så dere slipper den køen. Trodde jeg skulle krepere i varmen, og jeg var bare 6 uker på vei!
Er det lurt å bestille på forhånd eller bare vente til vi kommer dit? :)

Vi bodde i Calvi, super deilig sted!
Leide bil og dro til Bastia, likte meg ikke så godt der.

Stille og fredelig i Calvi, fin strand og hyggelig havn med restauranter.

Kanskje vi kjører dit og ser oss rundt da :)

Jeg ville bestilt på forhånd, er ikke så mye å velge i der. Men kommer jo ann på når du skal dra også...
Vi fikk det siste hotellrommet da vi bestilte i feb/mars.

Jeg ville bestilt på forhånd, er ikke så mye å velge i der. Men kommer jo ann på når du skal dra også...
Vi fikk det siste hotellrommet da vi bestilte i feb/mars.
Vi drar i juni :) jeg tenkte på bil da, hotell har vi :)

Oki, er det noen du anbefaler? Og hvordan finner man ut hva som er i sentrum og hva som er på flyplassen? :)

Ta å søk opp adressen på google maps! Søk f.eks. på Avis Ajaccio. Tror vi leide fra Hertz, men at Avis hadde mye kortere kø. Men det kan være tilfeldig da.

Back
Topp