Koronavaksine

Må nesten skrive selv også når alle andre er så flink til å dele tankene sine :)

Jeg har kun første dose foreløpig, men tenker å ta dose to, så sant det forsatt anbefales, når jeg bikker 12 ukers grensa :)

Kanskje de anbefaler å vente til 2.trimester av et føre var prinsipp? Jeg får også tilbud snart gjennom jobben, men tenker å vente til 2.trimester. Influensavaksinen skal være gratis for gravide i 2. og 3.trimester (1.trimester ved tilleggsrisiko) ved vaksinering i regi av kommunene (50kr i egenandel hos fastlege), og det er vel gode odds for at vi har nådd 2.trimester før influensasesongen slår til.
Ja mulig det, jeg får høre med de arbeidsmiljøavdelingen om hvordan anbefalningene faktisk er :)

Har tatt begge:) siste tok jeg noen dager før el, da jeg ble gravid nå:)

Jeg tok første dose i gravid uke 4+4, og jeg visste ikke at jeg var gravid siden jeg forventet mensen og hadde tatt en tidlig graviditetstest som viste negativ.
Er fortsatt gravid og er i uke 8, og satser på å ta andre dosen i 2.trimester.
Satser på at alt er bra og at det ikke gjorde noe å ta vaksinen så tidlig i graviditeten.

Jeg valgte å ikke ta vaksinen før etter svangerskapet. Så er ikke vaksinert. Og må selvfølgelig ta ting litt mer forsiktig i vinter.

Men skal ta influensa vaksine i 2 trimester

Har heller ikke tatt vaksinen enda, tenker etter fødsel er bedre siden jeg ikke er helt trygg med vaksinen.
Måtte reise te utlandet i tilleg, siden begge foreldrene mine e innlagt på grunn av corona og moren min i respirator. Blir veldig tøft å beskytte seg her, men gjør mitt beste. Skulle ønskt jeg var vaksinert tidligere om det skulle å hjulpet. Håper dt går bra både me den lille i magen og meg, og selvfølgelig foreldrene mine❤️

Jeg har bare fått én dose, rakk ikke dose to før jeg ble gravid. Jeg kommer til å ta dose to litt ut i andre trimester. Tenker det er mindre risiko å ta vaksine enn å få korona. Så kan man bli syk av korona selv som fullvaksinert, men det er jo mindre sannsynlig å bli veldig dårlig da :)

Jeg har ikke tatt enda, men tenker å ta i 2. trimester. Foreløpig skjønner jeg ikke om 2. trimester starter etter uke 12, eller en gang mellom da og uke 14, siden det står forskjellige ting rundtomkring :wtf: Så tenker å vente ihvertfall til uke 14, men tar nok influensavaksinen først.

Fikk andre dose på torsdag, var da 13+6. ENDELIG! Føles så bra! Slapp billig unna uten noen bivirkninger. Håper jeg er like heldig neste uke med influensavaksina:headphone:

Tok influensavaksinen på mandag, så bestiller jeg dose to av koronavaksinen til uka, så blir jeg fullvaksinert :)

skal reise til Sverige i julen, så greit å slippe unna karantene og samtidig være litt beskyttet :)

Jeg tok første dose 3 uker før jeg ble gravid. Jeg har lest diverse om vaksinasjon under svangerskap så vet ikke om jeg tør

Dobbel dose, men begynner å bli en god stund siden så mulig det blir dose 3 etter hvert (etter andre trimester) om de anbefaler det :)

Et nærtligrende spørsmål: Noen som vet om det er ok å ta influensavaksinen som gravid? Vet de anbefaler at man vaksinerer seg i 3 trimester, men er det ok i første? Er helsepersonell så får tilbudet nå, skal spørre arbeidsmiljøgjengen før jeg evt får vaksina, men noen som vet? :rolleyes:

Jeg leste at om du er i 1.trimester og du er helsepersonell så er det anbefalt at du tar influensavaksinen. Siden du har stor risiko for å bli smittet. Jeg er helsepersonell selv og fikk tilbud om influensavaksinen på jobb. Var 2 dager igjen av uke 12 så jeg tok den.

Har en dose, vil ikke ta nr 2 før etter svangerskapet. Et valg jeg endelig har tatt etter mye tenking, men må leve deretter da.

Har en dose, vil ikke ta nr 2 før etter svangerskapet. Et valg jeg endelig har tatt etter mye tenking, men må leve deretter da.

Du vet at hvis du går for lenge før dose 2 så må du begynne på nytt igjen, da det er begrenset hvor lenge dose en beskytter:smiley-bounce012

Er ikke for å kritisere men bare for å informere :smiley-bounce012

Jeg leste at om du er i 1.trimester og du er helsepersonell så er det anbefalt at du tar influensavaksinen. Siden du har stor risiko for å bli smittet. Jeg er helsepersonell selv og fikk tilbud om influensavaksinen på jobb. Var 2 dager igjen av uke 12 så jeg tok den.
Jeg snakket også med jordmor og bedrifthelsetjenesten om det å ta vaksinen og de anbefalte å ta den, så jeg tok den når jeg fikk tilbud sist uke, var da 12+6 tror jeg :) leste også på relis at den anbefales i mange andre land og ikke funnet indikasjoner på at den gir fosterskade eller risiko for abort så jeg føler det var veldig trygt og fint å være beskyttet

Vi skal visst få tilbud om dose 3 etter hvert på jobb, den tar jeg gledelig med tanke på smittetallene og jeg ble vaksinert tidlig så vet ikke hvor godt beskyttet jeg er lengre. Jeg vil være godt inni andre trimester da.

Bestilte time til dose 2 med koronavaksinen om fredag om 2 uker :) da blir jeg endelig fullvaksinert :D

Jeg har ikke fått noen av dosene. Har vært i en IVF prosess over lang tid der det først ikke var anbefalt med vaksine når man planla å bli gravid og ikke i graviditeten. Det har jo etterhvert forandret seg med flere runder med ulik informasjon. Jeg synes det er utfordrende å skulle ta valget når man ikke vet hvordan det påvirker fosteret/barnet i oppveksten, og med så rask utvikling i vaksineråd til gravide. Jeg er overhode ikke i mot vaksineringen, men synes det et et stort dilemma når jeg ikke vet om det er skadelig for den lille. Jeg er 14+5. Noen andre med noen like tanker? Når jeg ikke er vaksinert lever jeg selvsagt sosialt begrenset.

Back
Topp