Koronavaksine

Jeg har fått tilbud om vaksine, men har foreløpig sagt nei. Skal prøve å snakke med sykehuset til uken tenkte jeg, for å høre hvilke råd de gir. Er i utgangspunktet litt skeptisk og mannen sier foreløpig nei.
 
Helt uaktuelt for meg. Det er ikke blitt gjort nok studier, vanligvis testes vaksiner ut i nærmere 10 år før de gis til offentligheten. Ville aldri utsatt barnet mitt for en vaksine som mildt sagt kan kategoriseres som eksperimentell
 
Jeg satser på å ikke bli syk før fødsel, nærmer seg og håper vi klarer det den lille tiden som er igjen, selv om det føles lenge nok denne graviditeten. Kjenner korona har ligget som en skygge hele tiden
 
Nei, venter til baby er ute.
 
Kan vurdere det om den indiske varianten skulle vise seg å manifestere seg her hos oss. Jeg er tross alt veldig lite verdt uvaksinert, om jeg og/eller baby skulle få alvorlig korona. Og mRNA-vaksiner er en helt fantastisk måte å hjelpe kroppen i å bekjempe sykdom på, så jeg er ikke skeptisk til det prisipielt.

Spennende tider.

Men anbefalingen har vært å vente, så jeg gjør det enn så lenge.
 
Nå er det jo ikke så lenge igjen, så om jeg skulle få tilbud om vaksine før fødselen tenker jeg å spørre om å utsette den til etter fødselen :) Jeg er uansett sykemeldt og lever ganske isolert.
Tar den så fort ungen er ute! Jeg er ikke i noe risikogruppe ellers, så får nok uansett ikke tilbud før i juli.
 
Blir jeg anbefalt, så tar jeg den :).
 
Eg skal ta den. Det er farlegare for meg å få covid enn å ta den. Og ved å ta den, får guttungen også antistoffer. Og det er jo positivt!
 
Jeg fikk tilsendt sms fra kommunen i april hvor jeg måtte svare på en del spm. Siste spm. var "er du gravid?". Fikk til svar at jeg foreløpig ikke kan ta vaksinen grunnet graviditet. Har ikke hørt noe mer siden. Tenker jeg drøyer det til babyen er ute og det har blitt gjort mer forskning på vaksinen ifbm. amming.
 
Ikke tilbudt vaksine her, tror det først blir lenge etter fødsel..
 
Back
Topp