Koronavaksine i prøvefasen/ tidlig graviditet

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Er det noen som vet hvordan det er med koronavaksine når man prøver å bli gravid, eller er tidlig i svangerskapet (så tidlig at test nylig er blitt positiv)?

Har snakket med 1 fastlege som sier at man bør velge enten eller, mens koronatelefonen sier at det skal være ok. Jeg har avtalt time med MIN fastlege for å hør hva han har å si før jeg eventuelt vaksinerer meg.. Den andre legen jeg pratet med begynte å snakke om at stoffene la seg på eggstokkene og slike skremselsting for å få meg til å ikke gjøre begge deler..

Lurer bare på hvordan dere har gjort det og hvilke svar dere har fått angående dette?
 
Hei! Er det noen som vet hvordan det er med koronavaksine når man prøver å bli gravid, eller er tidlig i svangerskapet (så tidlig at test nylig er blitt positiv)?

Har snakket med 1 fastlege som sier at man bør velge enten eller, mens koronatelefonen sier at det skal være ok. Jeg har avtalt time med MIN fastlege for å hør hva han har å si før jeg eventuelt vaksinerer meg.. Den andre legen jeg pratet med begynte å snakke om at stoffene la seg på eggstokkene og slike skremselsting for å få meg til å ikke gjøre begge deler..

Lurer bare på hvordan dere har gjort det og hvilke svar dere har fått angående dette?


Hei! Da er isåfall løpet kjørt for min del, eller så får jeg en Pfizer-baby. :D Lurer på hvor legen har at det legger seg på eggstokkene fra.. :pompus:
jeg tok vaksinen for snart to uker siden, og venter positiv eller negativ test til helgen som kommer. Fikk veldig murringer i mage og rygg i går, som jeg tenkte kunne være pfizer som tuller med syklus og setter i gang mensen en uke for tidlig. Men ser ikke slik ut likevel. Foreløpig er jeg veldig glad jeg tok vaksinen, men hadde igrunn litt lite valg da jeg er sykepleier og jobber med utsatte grupper (Min dose to). Jeg har ikke tatt opp med legen min dette med vaksinen og prøving i kombo, men det jeg har lest er at man bør ta vaksinen litt før (lest både en mnd og en uke) man prøver. Vaksinen skal også tilsynelatende være trygg når en er over 3 mnd gravid. Har prøvd i ett år å bli gravid med hell men resulterte i MA. Jeg valgte å ta vaksinen nå, og glad for det, vet jo aldri hvor lenge en må prøve for å bli gravid.. Lykke til!
 
Stoffer som legger seg på eggstokkene? Hva slags lege var dette!?:confused:

Er en tråd om det litt lenger nede på siden her om hva flere her inne tenker og gjør med nettopp dette. Oppsummert: flere tar pause én pp, for å i det minste få én vaksinedose. Andre legger vaksinen til starten på syklus, og prøver ved EL som vanlig;

https://forum.babyverden.no/threads/prøver-og-vaksine.2020840/#post-26987308

Vikarlege med veldig sterke meninger om min prøving/ graviditet!... Det som er med vaksinen er jo at man må vente 12 uker mellom for å få begge. Jeg kunne vurdert å utsette 6 uker for å bli fullvaksinert (om jeg ikke er gravid allerede), men føler 12 uker blir så lenge igjen.. Lurer på at jeg skal ta dose 1 (hvis det er negativ test), for så å prøve videre etter den.:love2
 
Vikarlege med veldig sterke meninger om min prøving/ graviditet!... Det som er med vaksinen er jo at man må vente 12 uker mellom for å få begge. Jeg kunne vurdert å utsette 6 uker for å bli fullvaksinert (om jeg ikke er gravid allerede), men føler 12 uker blir så lenge igjen.. Lurer på at jeg skal ta dose 1 (hvis det er negativ test), for så å prøve videre etter den.:love2

Én dose er bedre enn ingen :)
 
Stoffer legger seg på eggstokkene??? I alle dager er det for noe å si?

Jeg skjønner at noen har fått kluss med syklus og mens, men for min del bar det rett i prøving 8-10 dager etter første dose. Så blir jeg gravid nå blir det en pfizer-baby, om det holder. Saken er at jeg har mistet alle hittil (4 ganger) og har ikke tid til å vente 3 mnd på begge dosene pga alderen min. Jeg tror min gyn hadde sagt det om jeg absolutt ikke burde ta vaksinen.
 
Jeg har bestemt meg for å vente med vaksinen. Vet ikke hvorfor,men bare føler at jeg ikke vil tilføre kroppen noe ukjent nå i prøvingen! Vi vet foreløpig for lite om utfall i forhold til graviditet sammen med vaksinen.
 
Tok forrige uke, skal ha innsett (IVF) i august. Klinikken sier vaksine senest 2 uker før.

Jeg har hatt korona og ønsker ikke dette igjen..
 
Hvordan var det å ha korona? Hvor lenge var du syk?

Helt forferdelig, men verst psykisk. Ventet jo bare på å bli verre i pusten. Dårlig respirasjon (slapp heldigvis sykehus), høy feber, ingen energi (besvimte fra soverommet til badet på den verste toppen), hoste, oppkast.

Sengeliggende i 2 uker, så 2 uker hvor jeg ikke orket annet enn å ta vare på meg selv. 4 måneder etter er jeg fortsatt sliten. Hadde samme symptomer 1 dag etter vaksinen.
 
Helt forferdelig, men verst psykisk. Ventet jo bare på å bli verre i pusten. Dårlig respirasjon (slapp heldigvis sykehus), høy feber, ingen energi (besvimte fra soverommet til badet på den verste toppen), hoste, oppkast.

Sengeliggende i 2 uker, så 2 uker hvor jeg ikke orket annet enn å ta vare på meg selv. 4 måneder etter er jeg fortsatt sliten. Hadde samme symptomer 1 dag etter vaksinen.
Å fy a. Rart folk skal reagere så forskjellig.
 
Jeg tok vaksine i dpo land, fant ut at jeg var gravid etterpå. Hørt det kan gå bra, gikk ikke bra for meg. Jeg tror det var vaksina, men det vet man aldri :) hadde jeg hatt valget nå hadde jeg ventet med vaksina til TR kom.
 
Jeg tok pfizer dose 2 en uke etter eggløsning i samråd med gynekolog (har fått hjelp til å bli gravid). Fikk positiv test uka etter og er enda gravid:happy: 8+4 i dag.
 
Back
Topp