Korona-vaksine

Hjelpes! :wideyed: Du fikk så ille til forstyrrelser du ja.. huff. Høres veldig trasig og ikke minst slitsomt ut.

Kan tenke meg det er veldig upraktisk ja, men det går seg vel forhåpentligvis til snart ❤️
Jeg har fått beskjed av jordmor at det (og influensa-vaksine) er anbefalt for gravide og tenker derfor å gjøre det.

Jeg har fått beskjed av jordmor at det (og influensa-vaksine) er anbefalt for gravide og tenker derfor å gjøre det.
Hvis jeg fremdeles er gravid etter blødningene nå i helga, så er det totalt uaktuelt med korona vaksine. Jeg er ikke intr i å tulle mer med hormonene mine. De ble tulla nok med ved runde 1 og 2 når det gjelder vaksine

Jeg hadde null reaksjon på noen av de tre coronavaksinene mine, så tror det skal gå greit.

Skal hvertfall ta influensavaksine, men venter til litt ut i andre trimester, etter legens råd.

Jeg hadde null reaksjon på noen av de tre coronavaksinene mine, så tror det skal gå greit.

Skal hvertfall ta influensavaksine, men venter til litt ut i andre trimester, etter legens råd.
Hvor lenge tenker du å vente? Jeg tror jeg var rundt 18 uker sist, men nå kommer jo influensaen tidligere i andre trimester. Men har tenkt som du sier, at jeg vil vente litt for sikkerhetsskyld. Siden det ikke er anbefalt å vaksinere seg i første trimester. :)

Hvor lenge tenker du å vente? Jeg tror jeg var rundt 18 uker sist, men nå kommer jo influensaen tidligere i andre trimester. Men har tenkt som du sier, at jeg vil vente litt for sikkerhetsskyld. Siden det ikke er anbefalt å vaksinere seg i første trimester. :)
Jeg skulle egentlig ha den 15.nov, men legen anbefalte å vente en ukes tid, siden tvillingene er målt mindre enn menstermin.

Jeg skulle egentlig ha den 15.nov, men legen anbefalte å vente en ukes tid, siden tvillingene er målt mindre enn menstermin.
Aah, skjønner :) Får høre på neste kontroll hva legen her tenker. Er jo plutselig snart andre trimester allerede. :excited001

FHI: Økt risiko for dødfødsel etter corona

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ta den, men må si jeg ble litt usikker nå :dead:
Studien sier ingenting om vaksinering, og vaksine beskytter mot alvorlig sykdom, ikke smitte. Sier ikke du ikke skal ta vaksinen altså, men er veldig små tall - totalt 31 dødfødsler med mor med positiv koronatest, ut av nesten 400 000 fødsler.

FHI: Økt risiko for dødfødsel etter corona

Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å ta den, men må si jeg ble litt usikker nå :dead:
Jeg var nylig vaksinert da jeg ble gravid sist, men fikk korona under svangerskapet likevel. :dead: 2.4 ganger større sjanse med så små tall er fremdeles fryktelig liten sannsynlighet. Men du må kjenne på det selv, hva som er rett for deg. :love017 Men husk at enkeltstudier ofte må tas med en klype salt også, det skal mye forskning til før man kan konkludere med noe. Ofte viser den ene forskningsrapporten noe, og en annen noe annet. Er mye tilfeldigheter også, og spesielt når tallene er så små som 31. Stor margin for tilfeldigheter også da. :)

Last edited:
Jeg skal ta både influensa og påfyll av koronavaksine i løpet av de neste ukene ja. Det anbefales gravide fra andre trimester så da syns jeg det er tryggest å følge anbefalingene :)

Første ledige time til vaksinering på legekontoret var 20. november når eg skulle bestille på nettsida no, då er eg 16+6. Er det litt seint eller er det fint tidspunkt? Kan ringe og spør om det er mulig å få tidligere, men veit liksom ikkje om det har så mye å si?

Første ledige time til vaksinering på legekontoret var 20. november når eg skulle bestille på nettsida no, då er eg 16+6. Er det litt seint eller er det fint tidspunkt? Kan ringe og spør om det er mulig å få tidligere, men veit liksom ikkje om det har så mye å si?
Det går nok helt fint :) Har ingenting å si. Tok i uke 17 sist. :)

Tror det er fint- jeg skulle egentlig ha influensavaksine i 14+0 (men er reelt litt kortere på vei) og fastlege anbefalte å utsette den med 1-2 uker for sikkerhets skyld.

Takk for svar :Heartred Da slår eg meg til ro med at det går heilt fint å vente til den timen :)

Back
Topp