Korona-vaksine

Krisskross

Flørter med forumet
Hei. Skal dere vaksinere dere mot korona i graviditeten? Det virker på meg som om det fortsatt er anbefalingen, men kan ikke se at det er oppdaterte retningslinjer siden 2022.

Jeg kommer ikke til å gjøre det, rett og slett fordi at jeg fikk så ille til blødningsforstyrrelser da jeg tok de 2 første. Har også hatt corona så ser helt ærlig ikke vitsen

Jeg har ikke tatt noen av vaksinene, og kommer heller ikke til å ta nå. Orket ikke risikere blødningsforstyrrelser da vi var midt i IVF-løpet.
Nå er jeg bare glad for at jeg ikke har noen vaksiner :knegg: Hatt covid 2 ganger, det gikk helt fint

Nei aldri igjen, det holdt med 3 doser, reagert utrolig dårlig på alle sammen :rolleyes:

Nei, nei og nei. De prøvde å prakke på meg svineinfluensa-vaksina når jeg gikk med mellomste i 2010, og den viste seg jo virkelig å ikke være bra den heller.
Holder meg unna slikt, ihvertfall når jeg er gravid. Tok første dose, og angra meg som fy etterpå.

Har bestemt meg for å takke nei til koronavaksine :)

Last edited:
Kommer heller ikke til å ta covid vaksine. Har tatt 3 stykk + hatt covid 1 gang. Angrer på at jeg tok de i det hele tatt, følte meg veldig tvunget pga jobben. Fikk mye tull med syklusen, blødninger osv

jeg har ikke tatt noen av vaksinene, da de kom var jeg også nygravid med nr2. Ville ikke sjanse på noen ting, følte da som nå at det er for lite forskning, og jeg vil ikke ta noen ting da jeg ikke vet hva jeg utsetter barnet mitt for. Utover det er jeg streng på medikamenter generelt under graviditet, men den covid-vaksina synes jeg oppriktig er skummel. Har hatt covid før, ble ganske dårlig, men det var absolutt overkommelig. Så det går nok bra :shy:

blir nesten redd for å bli stempla som vaksinemotstander, og det er jeg ikke! Bare for å ha det på det rene :bag:

Sniker. Snakk med jordmor eller lege om det du, i stedet for å spørre på et forum. Regner med at du holder deg unna alkohol og lignende? Ikke fordi noen sa det, men fordi forskning viser at det er lurt. Så da ville jeg fulgt samme retning for andre helsemessige avgjørelser også.

Nope! Jobber i helsevesenet selv, og kjente på presset når jeg tok de andre koronavaksinene.. Jeg fikk MASSE tull med mens, og opplevde flerne spontanaborter (som jeg ikke hadde opplevd før vaksinene..) Samt jeg har hatt korona to ganger.. Nei, denne gang holder jeg meg borte altså:shifty:

Jeg tok koronavaksine forrige svangerskap, og det var helt uproblematisk. Gravide kan bli sykere enn ikke-gravide ved både korona og influensa, så jeg kommer til å følge anbefalingene og ta dem igjen

Jeg måtte fjerne livmor pga coronavaksinen, så kan ikke skjønne at de anbefaler at noen som helst å ta den.. prøver fremdeles å komme meg etter operasjonen :yuck:
Jeg har ingen vaksiner - og dette var enda en grunn for å la være å ta den nå. Stakkars, håper du kommer deg :Heartred

Takk for alle svar. Jeg har ikke opplevd noen problemer med hverken koronavaksinen eller influensavaksinen og følger anbefalingene. Det var uklart for meg om det fortsatt var en klar anbefaling. Nå viser det seg at jeg hadde korona forrige uke, og skal undersøke med fastlegen om det likevel er anbefalt vaksine i tillegg.

Shit! Kan jeg spørre om hvorfor? :wideyed: ❤️
Fordi jeg begynte å blø samme dag som 1 vaksine og det holdt på i 21 dager, 1 uke pause, så på med nye 21 dager. Etter vaksine nr 2 ble det enda værre, og jeg ble kronisk anemisk. Gikk på blødningshemmende og kraftig jerntablettkur, men kom meg ikke over 8 i hb.. de prøvde å brenne bort livmorslimhinnen, uten at det hjalp. Så for 3 uker siden var jeg igjennom en vaginal hysterektomi.. :(

Fryktelig upraktisk å ikke kunne løfte tungt, vaske gulv osv med kvalm og sliten gravid samboer :yuck:

Fordi jeg begynte å blø samme dag som 1 vaksine og det holdt på i 21 dager, 1 uke pause, så på med nye 21 dager. Etter vaksine nr 2 ble det enda værre, og jeg ble kronisk anemisk. Gikk på blødningshemmende og kraftig jerntablettkur, men kom meg ikke over 8 i hb.. de prøvde å brenne bort livmorslimhinnen, uten at det hjalp. Så for 3 uker siden var jeg igjennom en vaginal hysterektomi.. :(

Fryktelig upraktisk å ikke kunne løfte tungt, vaske gulv osv med kvalm og sliten gravid samboer :yuck:
Hjelpes! :wideyed: Du fikk så ille til forstyrrelser du ja.. huff. Høres veldig trasig og ikke minst slitsomt ut.

Kan tenke meg det er veldig upraktisk ja, men det går seg vel forhåpentligvis til snart ❤️

Back
Topp